Gå til innhold

vaskemaskin som ikke sentrifugerer;(

Anbefalte innlegg

Gjest Bertine
Skrevet

Hei!

Håper noen vet hva som kan være galt. Vi kjøpte en brukt vaskemaskin av en mannen jobbet med, den er ganske fin og ny men jeg har oppdaget at den sentrifugerer ikke skikkelig! Klærne er dryppende våte når jeg tar dem ut av maskinen. Selger sier den virket fint da hun brukte den sist.

Vi må vel antagelig få en som kan fikse den til å se på den, men tenkte kanskje noen her hadde hatt samme problem og vet hva som kan være problemet? Evt hvor mye det kan koste å reparere? :tristbla:

klem B

Videoannonse
Annonse
Gjest Bertine
Skrevet

lofilteret? hmm. nei... må ut å sjekke....

Gjest Madeline
Skrevet

Da vi hadde et slikt problem var det pumpen som måtte skiftes. Tror reparasjonen kom på ca 1000 kr.

Skrevet

Det er en runding/firkant eller noe som regel foran nederst på maskinen. Åpne opp det og inni der er det noe å dra ut å se om er reint :)

Gjest Madeline
Skrevet
1000kr?? yaiks :(

Det var inkludert ny pumpe hvis det er noen trøst. Men sjekk lofilteret først.

Gjest Bertine
Skrevet

grrr... får ikke ut det forb....a filteret. Det er skrudd fast med 2 skruer, som jeg skrudde ut, men hele boksen kommer ut, ikke bare denne "pluggen". Får ikke ut filterer! Men da jeg åpnet kom det endel vann ut, så det må jo være dette som er problemet....buhu..

Gjest Violetta
Skrevet
grrr... får ikke ut det forb....a filteret. Det er skrudd fast med 2 skruer, som jeg skrudde ut, men hele boksen kommer ut, ikke bare denne "pluggen". Får ikke ut filterer! Men da jeg åpnet kom det endel vann ut, så det må jo være dette som er problemet....buhu..

Sikker på det ikke er filteret du får ut? På min henger det fast i lokket, og er laget av hard plast. Ser ut som en banan eller noe sånt... *fnis* Det kommer vann ut fordi maskinen ikke har klart å tømme det ut, lurt å sette noe under.

Gjest Bertine
Skrevet

Jeg åpnet og fant en rund knott. Denne kunne vris, så da jeg vridde kom den av, og det lå en svart gummi ring rundt. Skulle jeg bare vri litt å så dra ut hele dingsen? Den sitter bomm fast...;(

Gjest Madeline
Skrevet
Jeg åpnet og fant en rund knott. Denne kunne vris, så da jeg vridde kom den av, og det lå en svart gummi ring rundt. Skulle jeg bare vri litt å så dra ut hele dingsen? Den sitter bomm fast...;(

Det høres ut som det er det samme som på vår. Da skal den runde knotten ikke skrus ut, men rett og slett dras ut. Da skal hele filteret følge med. Det kan sitte temmelig godt. Jeg fikk gubben til å gjøre det. Noe fornuftig kan han jo bruke musklene til :sjarmor: .

Gjest Bertine
Skrevet
Det høres ut som det er det samme som på vår. Da skal den runde knotten ikke skrus ut, men rett og slett dras ut. Da skal hele filteret følge med. Det kan sitte temmelig godt. Jeg fikk gubben til å gjøre det. Noe fornuftig kan han jo bruke musklene til  :sjarmor: .

He, he. Får vente til mannen kommer hjem fra puben da :sjenert: . Han er å ser fotball kamp. Er godt å ha en mann av og til jah :ler:

Skrevet

Får håpe det er lofilteret som gjør sentrufigeringa dårlig. :-)

Vi trodde også det engang, men det hjalp ikke. Hos oss hadde en rem flisa seg opp.. Men vi fikk reparasjonen gratis ettersom maskinen var snaue to år gammel..

Gjest Bertine
Skrevet

takk for svar..

Virker ikke som det hjelper å tømme lofilteret..

Kommer masse vann ut når vi åpner det.

Det virker som om maskinen ikke klarer å tømme ut vannet...

Hva er galt da?

Skrevet

Det letteste for deg er å ringe et serviceverksted. Ha merke på maskinen klart. Forklar de hva som er galt og spør om det er noe man kan gjøre selv for å se om det kan rette opp problemet.

Det svarer de på helt gratis :) Ihvertfall de jeg har vært borte i.

Her er noe:

http://www.pelle.no/vaskemaskin.htm

Tlf nr dit er 333 49 777 og de har alltid vært hygglige mot meg :)

Skrevet
finner ikke noe lofilter....

forbauset hva folk kan spørre om her inne. man har vaskemasin, men finner ikke filteret??? Mulig??

Når en vet hvor fte et filter skal tømmes, så kan en jo lure på enkelte her inne.

Skrevet
takk for svar..

Virker ikke som det hjelper å tømme lofilteret..

Kommer masse vann ut når vi åpner det.

Det virker som om maskinen ikke klarer å tømme ut vannet...

Hva er galt da?

Det vil alltid komme litt vann når du tømmer lofilteret - det behøver ikke bety at den ikke tømmer skikkelig.

Du kan sitte og høre på maskinen når den går (kjempespennende, det hjelper å kunne se litt i vinduet samtidig :ler:) - du hører fort om den tømmer seg. Så lenge sentrifugeringa settes igang, så er det neppe noe feil med tømmingen.

Min maskin sluttet helt å sentrifugere. Orket ikke, liksom. Da var det sannsynligvis børstene i motoren som hadde gått, og de koster visstnok ca 400-500 + jobben. Aner ikke hvordan det gjørest, jeg tok ikke sjansen da min maskin var utgammel, så jeg kjøpte ny.

Lykke til!

Skrevet

Vi hadde også det problemet for et par uker siden.

Ble ganske sur, siden vi har ganske ny Miele.

Men mannen i huset gjorde noe triks-fakserier, så virket det igjen! :klappe:

Kan spørre han hva han gjorde. Men ikke akkurat nå, for nå sover han (nattevakt). ;) Betalte iallefall ingenting for det, og han brukte ikke lang tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...