Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For deg? Spennene å høre. Hvis noen vil dele? 

Anonymkode: 409b1...6ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Modningsriene, uten tvil. Var mye verre enn pressriene

• Liker 9
Skrevet
Patriotpaula skrev (Akkurat nå):

Akkurat. Syns pressriene var en lettelse. Da forsto jeg at det var en slutt på smertene snart. 

Anonymkode: 210bc...d13

• Liker 3
Skrevet
Patriotpaula skrev (16 minutter siden):

Samme her. Hadde modningsrier lenge. Føltes som en gave sendt fra høyere makter når de gikk over til pressrier.

Anonymkode: ade81...129

• Liker 2
Skrevet

Den delen hvor jeg ikke hadde epidural, dvs åpningsfasen. Hadde stormrier i et halvt døgn før jeg endelig nådde 4 cm og kunne få epidural. 

Anonymkode: 0be58...9f2

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri fødet før siden jeg er en mann, men jeg var forstoppet en gang, og jeg vil si midten var den verste delen.

Anonymkode: b4970...285

• Liker 6
Skrevet

Riene. Den verste smerten. Det var som sjelen min ble crushet gang på gang. Var nær døden også siden morkaka satt fast og jeg blødde forferdelig. Gleder meg fortsatt til nummer to. Så det er som om vi skal klare naturjobben uansett smerter. 

Anonymkode: b832f...6f2

Skrevet

Pressriene og riene fra to til fem cm, for de var så intense denne gangen. Rakk knapt å puste gjennom de.  

Anonymkode: 9e436...525

Skrevet

Riene fra 4 cm frem til pressriene. Gikk dessverre så fort at det ikke ble tid til smertelindring. Pressriene var en lettelse!

Anonymkode: f8030...6b7

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Akkurat. Syns pressriene var en lettelse. Da forsto jeg at det var en slutt på smertene snart. 

Anonymkode: 210bc...d13

Helt enig.  Selve fødselen/ pressriene var den enkleste delen, og jeg for min del syntes ikke det var noe særlig vondt 😊 

Anonymkode: 015c6...408

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

For deg? Spennene å høre. Hvis noen vil dele? 

Anonymkode: 409b1...6ac

Aller siste pressrie. Ellers ikke vondt.

Anonymkode: 83c9e...2e9

• Liker 1
Skrevet

Akkurat da hodet skulle ut, og stod i åpningen. Au.

Anonymkode: f9291...cf2

• Liker 14
Skrevet

Den siste del av åpningsfasen fra 8-10 cm. Før det har jeg klart å ha en viss kontroll og puste meg gjennom riene. Med nr 3 var pressriene og da babyen kom ut helt fantastisk. Men jeg har hatt veldig raske fødsler med alle, og med siste var jeg i aktiv fødsel i mindre enn en time og med 5 minutter med pressing før babyen var ute.

Anonymkode: a5042...0c0

• Liker 1
Skrevet

Pressingen. 

Jeg hadde det helt strålende frem til pressingen. Ankom føden kl 00.30. Sovnet mellom riene. Fikk epidural ca 04.55. (fikk beskjed om at de skulle ta vannet og da ville det gjøre mer vondt. Pluss det var nå eller aldri)

Lå greit å rolig frem til pressingen kom, jeg begynte presse 6.20. Ungen var ute 06.57. Definitivt den verste tiden for meg.. Men tiden gikk veldig fort da.. :)

Anonymkode: 89767...3ec

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Pressingen. 

Jeg hadde det helt strålende frem til pressingen. Ankom føden kl 00.30. Sovnet mellom riene. Fikk epidural ca 04.55. (fikk beskjed om at de skulle ta vannet og da ville det gjøre mer vondt. Pluss det var nå eller aldri)

Lå greit å rolig frem til pressingen kom, jeg begynte presse 6.20. Ungen var ute 06.57. Definitivt den verste tiden for meg.. Men tiden gikk veldig fort da.. :)

Var vel idet hodet og ungen begynte å komme ut at det var vondt 😅

Selve pressingen var jo forsåvidt greit og ikke vondt i den forstand.. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg begynte med rier kl 04 og kl 08 hadde jeg 10 cm. Husker kl 06 til 08 som vondest 

Anonymkode: 7f0fc...1bb

Skrevet

Med nr 1 var det da hodet sto i åpningen og presset på. Med nr 2 var det etterriene 😂

Anonymkode: 073fc...1aa

• Liker 1
Skrevet

Fra ca 7 cm til pressriene begynte.  Pressingen og utdrivningen var ikke vondt i det hele tatt. 

Anonymkode: 518f3...d00

• Liker 1
Skrevet

Da jeg fikk pressrier ved 8 cm og ikke fikk lov til å presse 😩 

Anonymkode: 08111...71e

Skrevet

Modningsriene jeg hadde hjemme i 3 døgn frem til jeg var 4 cm og fikk komme inn på sykehuset og få epidural. Jeg fødte en stjernekikker og smertene i ryggen var grusomme. Etter jeg fikk epidural var det ikke spesielt vondt bortsett fra da de dro han ut med sugekopp før han hadde kommet ordentlig ned i bekkenbunnen. Da føltes det ut som de dro meg fra hverandre, men det varte heldigvis ikke mange minuttene. 

Anonymkode: 0e882...883

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...