Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei KG!

22år og fortsatt ikke fullført videregående..
Nå har jeg bestemt meg for å prøve på nytt, og er veldig interessert i Informasjonsteknologi og medieproduksjon VG1.
Leste en del om den linjen og skjønte fort att det var midt i blinken for meg. Da jeg allerede driver å lærer meg å kode i Java, Og det er noe jeg syntes er kjempegøy!

Nå sitter jeg og lurer på hva jeg skulle puttet på andre/tredje valg?
Har jo krav til og komme inn på 1/3 så er litt usikker på hvordan jeg kunne gitt meg selv høyest mulig sjanse for å komme inn på første valget.  Noen tips? 

Anonymkode: c4782...d41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bump

Skrevet

Korriger meg gjerne hvis jeg tar helt feil, men hvis dette er det eneste du har lyst til bør du kanskje velge to andre ting som du har litt interesse for, men som du garantert IKKE kommer inn på. 

Anonymkode: 37532...396

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Korriger meg gjerne hvis jeg tar helt feil, men hvis dette er det eneste du har lyst til bør du kanskje velge to andre ting som du har litt interesse for, men som du garantert IKKE kommer inn på. 

Anonymkode: 37532...396

Det som er greia, Er att jeg kun vil inn på denne linjen. 
Dersom jeg skulle komme inn på noe annet enn førstevalget, Tar jeg kun IKT på VG2.
Men pga. snittet mitt fra UGS ikke er noe særlig og skryte av, Ønsker jeg og gi meg selv best mulig sjanser til å komme inn på førstevalget. 

Skrevet

Tror AB ...396 har rett! Sett to andre linjer med skyhøyt snitt på 2. og 3. valget, så har ikke vigo noe annet valg enn å gi deg førstevalget ditt.

Ellers ønsker jeg deg lykke til. Skjønner du er i en kjip situasjon og håper alt ordner seg.

Anonymkode: fea66...843

Skrevet (endret)

Noen tips til hva jeg kunne suttet på andre og tredje valget? 
Har ikke så god peiling på hvilke linjer som har høyt snitt 😅

ouf der røk anon ja!

Endret av HjelpløsGutt
Skrevet
HjelpløsGutt skrev (1 time siden):

Noen tips til hva jeg kunne suttet på andre og tredje valget? 
Har ikke så god peiling på hvilke linjer som har høyt snitt 😅

Kommer an på hvor du bor. Spør rådgiver. Men det pleier å være spesielle linjer som toppidrett, IB og forskerlinje som har høyt snitt for å komme inn på.

HjelpløsGutt skrev (1 time siden):

ouf der røk anon ja!

hahahh

Anonymkode: fea66...843

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...