Gå til innhold

Hva betyr Held at customs?

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt noe fra USA, og har fulgt med på ferden fra USA til Tyskland og nå er pakken i Norge. Det står 'Held at customs' Noen som vet hva det betyr? 

Det står også Exception hvor det pleide å stå. On its way... Og at noe gikk galt med shoppingen og at jeg kan kontakte de jeg bestilte fra så kunne de ordne opp i det. 

Jeg er så forvirra nå! 😅

Anonymkode: b1911...e86

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1449101-hva-betyr-held-at-customs/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Pakken er holdt tilbake av tollen. Det kan være så mange grunner, fra en vilkårlig stikkprøve til at de har funnet dop i den.

Anonymkode: 077fa...44a

Får håpe det bare er en stikkprøve, da. Veldig ubehagelig om de har funnet dop i pakken? 😲

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Får håpe det bare er en stikkprøve, da. Veldig ubehagelig om de har funnet dop i pakken? 😲

Hehe, ja, det vil nok være veldig ubehagelig! 

Det kan være en del ting imellom stikkprøve og dop da, det var liksom ytterpunktene.

For eksempel blir mange pakker stoppet pga. mistanke om juks med deklarasjon/verdi, om innhold er lovlig eller ei og mer. 

• Liker 2

Nå vet ikke jeg hva du har bestilt, men om det er vitaminer/kosttilskudd ol, så kan du fort risikere å gå i baret og bestille noe som ikke er tillatt i Norge. Pakker fra iHerb ol sjekkes nøye, har jeg hørt.

Anonymkode: 198c9...dd2

• Liker 1
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå vet ikke jeg hva du har bestilt, men om det er vitaminer/kosttilskudd ol, så kan du fort risikere å gå i baret og bestille noe som ikke er tillatt i Norge. Pakker fra iHerb ol sjekkes nøye, har jeg hørt.

Ja, det er kosttilskudd som er helt lovlig. Så da må det være en stikkprøve, tenker jeg. Får se om jeg får noe melding på mandag, da. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er utrolig mye rart det kan være. Kanskje pakken så litt mistenkelig ut basert på tidligere pakker med dop, så de vil undersøke den nøyere.

Anonymkode: d17e4...75c

Det er nok en vanlig pappeske fra et selskap, men er veldig ubehagelig, da... 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hehe, ja, det vil nok være veldig ubehagelig! 

Det kan være en del ting imellom stikkprøve og dop da, det var liksom ytterpunktene.

For eksempel blir mange pakker stoppet pga. mistanke om juks med deklarasjon/verdi, om innhold er lovlig eller ei og mer. 

Ja, ok, satser på at de bare tok en stikkprøve 😅 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det var kosttilskudd fra LuckyVitamin. 

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Det var kosttilskudd fra LuckyVitamin. 

Pakken har sikkert merke på seg fra leverandør, ev. så står det kosttilskudd på deklarasjonen, og siden det er mye av det som ikke er lovlig å innføre til Norge, så vil de sikkert undersøke din ordentlig. 

Hvis du har sjekket at det du har bestilt er lov i Norge, så er den sikkert hos deg om ikke lenge :) 

Cleo88 skrev (13 minutter siden):

Sats på kortreist gress heretter kanskje. Det er uansett viktig å støtte opp rundt selvstendig næringsdrivende i ditt lokalmiljø. Klask på lanken. 😛

Jo, men når de ikke har det i Norge, må det blir langveisfra. Ikke slå så hardt 😂

• Liker 1
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Pakken har sikkert merke på seg fra leverandør, ev. så står det kosttilskudd på deklarasjonen, og siden det er mye av det som ikke er lovlig å innføre til Norge, så vil de sikkert undersøke din ordentlig. 

Hvis du har sjekket at det du har bestilt er lov i Norge, så er den sikkert hos deg om ikke lenge :) 

Det er ikke cats claw, men det er lovlig å bestille til privat bruk nå. 

Det jeg har bestilt er lovlig. Vet om andre som har bestilt det samme uten problemer. 

Annonse
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Det jeg har bestilt er lovlig. Vet om andre som har bestilt det samme uten problemer.

Det siste der er ikke et bevis på at en vare er lovlig i Norge, men du har sikkert undersøkt mer enn det.

Mye går igjennom tollen (selv dop). Selv kjøper jeg en del diverse fra Kina/eBay, og har fått en del som jeg i etterkant har funnet ut er ulovlig, som at jeg kjøpte en laser som er alt for sterk og ikke lov i Norge, en GPS-jammer, noen radiosendere som ikke er lov pga. styrke og litt sånt. Pusler mye med elektronikk, liker å fikle 😄

• Liker 4
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det siste der er ikke et bevis på at en vare er lovlig i Norge, men du har sikkert undersøkt mer enn det.

Mye går igjennom tollen (selv dop). Selv kjøper jeg en del diverse fra Kina/eBay, og har fått en del som jeg i etterkant har funnet ut er ulovlig, som at jeg kjøpte en laser som er alt for sterk og ikke lov i Norge, en GPS-jammer, noen radiosendere som ikke er lov pga. styrke og litt sånt. Pusler mye med elektronikk, liker å fikle 😄

Det er noe helt uskyldig kosttilskudd som man kan bestille gjennom iHerb og Amazon, men det var utsolgt, så da måtte jeg bestille fra LuckyVitamin. 

Så det er sånn at man kan være heldig når man bestiller, eller uheldig andre ganger? 😅

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er noe helt uskyldig kosttilskudd som man kan bestille gjennom iHerb og Amazon, men det var utsolgt, så da måtte jeg bestille fra LuckyVitamin. 

Så det er sånn at man kan være heldig når man bestiller, eller uheldig andre ganger? 😅

Ja, helt klart, man kan være "heldig" med tollen, og at en pakke med ulovlig innhold kommer igjennom.

"Uskyldig kosttilskudd" er sikkert greit, men vi har mange lover og regler for grenseverdier for ditten og datten, forbud med stoff x og y og z.

Og iHerb og Amazon er jo begge også i utlandet, så det i seg selv forteller heller ingenting om lovlighet.

• Liker 1
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, helt klart, man kan være "heldig" med tollen, og at en pakke med ulovlig innhold kommer igjennom.

"Uskyldig kosttilskudd" er sikkert greit, men vi har mange lover og regler for grenseverdier for ditten og datten, forbud med stoff x og y og z.

Og iHerb og Amazon er jo begge også i utlandet, så det i seg selv forteller heller ingenting om lovlighet.

Ok, men det jeg bestilte er nok lov. Håper jeg. Det er ingen medisin eller sterke saker. 

Håper virkelig det går igjennom. Har ventet i over 20 dager nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...