Gå til innhold

vielsen---ingang etc

Anbefalte innlegg

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

altså, når jeg og forlover kommer fra frisør, står pappa og venter sammen med sønnen min.

hva skjer da? skal vi innpå et "bruderom" ? skal forlover gjøre meg klar til å gå oppover? med tanke på kjolen etc.?

huff, komplisert dette her!

hva gjorde dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis faren din møter deg ved kirken så vil antagelig kirketjeneren lukke dørene fra våpenhuset og inn til kirken når du kommer. Det kan jo være kjekt at forloveren din hjelper deg med å rette på kjole, slep og slør slik at alt ligger pent før hun går inn og setter seg på plassen sin.

Så er det bare å vente på at kirkeklokkene skal slutte å ringe og musikken spiller opp. Da vil kirketjeneren åpne dørene for dere og du kan skride inn i kirken som verdens vakreste brud! :hjerte:

Får helt frysninger av å tenke på da det var min tur jeg ;)

Gled deg! :)

Skrevet

Hos oss var dette akkurat som Heidi76 skriver.

Den følelsen jeg hadde når jeg møtte pappa går ikke an å beskrive, og tror har hadde det på samme måte. Utrolig deilig, men samtidig litt skummelt på en måte.

Men gled deg sier jeg også bare. Det var jo bare gøy :)

Skrevet

Hos oss sørget kirketjeneren for at alle hadde gått inn i kirken til jeg kom. Så lukket han dørene til våpenrommet, der jeg møtte min kjære. Vi gikk inn sammen. Forloveren min rettet på kjolen, deretter gikk begge forloverne inn sammen med barna våre, noen minutter før inngangsmasjen startet, to stykker åpnet hver sin dør, og vi skred inn...Sukk så fint, og spennende...

Skrevet

I vårt bryllup, var de forsinket de som hadde vielsen før oss, så når bilen med meg i komm, så jeg alle gjestene og brudgommen sto ved parkeringsplassen og venntet på å få slippe til kirken.

Så vi kjørte bort på andre siden av kirken, og parkerte der, så ingen så meg før tiden var inne. Venntet der til alle gjestene var gått inn. Pappa og brudebarna komm dit og hentet meg.

Presten vår ønsket at mannen + forloverene våre, samt han selv skulle komme inn i kirken i en samlet liten prosesjon. Litt utradisjonelt kanskje, men veldig hyggelig. Pga dette kunne ikke forloverene mine hjelpe meg med slepet da, så det gjorde kirketjeneren etter å ha lukket døren til våpenrommet, samt satt i gang kirkeklokkene.

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

takk for svar!

våpenrommet er "gangen" regner jeg med?

skal til sånn prøve i kirken idag, så da lærer jeg vel hva jeg skal. fy feo jeg gruer meg nå!

Skrevet (endret)

Kan min forlover gå inn i kirken foran meg??? Det løser en del problemer..

Vi har nemlig tenkt at vår lille sønn (som er 1år og 8mnd når vi gifter oss) og hans lillekjæreste (som er søskenbarnet til min kommende mann, og bare 5mnd eldre enn vår sønn) skal være brudepike og brudesvenn. Problemet er bare at de to smårakkerne blir nok ikke å greie å gå opp kirkegulvet alene uten å ta masse omveier og en god del stopp... Vi hadde i utgangspunktet tenkt at våre gudbarn kunne følge dem opp. Jeg er gudmor til en gutt og samboern min er gudfar til en jente. De er omtrent like gamle, ca 9 år, så det passer jo fint. Men hvis min forlover kan gå sammen med de to små er jo det enda bedre. Slipper jo å kjøpe to brudepikekjoler og to brudesvenndresser..

Kjekt å ha et forum!!! Får nye ideer hele tiden når jeg er her inne..

Endret av Ciliemor
Gjest tass2406
Skrevet

Jeg var så heldig å ha med meg frisøren min som ordnet kjole og slør. Dermed kunne forlovern gå å sette seg.

Skrevet
Kan min forlover gå inn i kirken foran meg??? Det løser en del problemer..

Vi har nemlig tenkt at vår lille sønn (som er 1år og 8mnd når vi gifter oss) og hans lillekjæreste (som er søskenbarnet til min kommende mann, og bare 5mnd eldre enn vår sønn) skal være brudepike og brudesvenn. Problemet er bare at de to smårakkerne blir nok ikke å greie å gå opp kirkegulvet alene uten å ta masse omveier og en god del stopp... Vi hadde i utgangspunktet tenkt at våre gudbarn kunne følge dem opp. Jeg er gudmor til en gutt og samboern min er gudfar til en jente. De er omtrent like gamle, ca 9 år, så det passer jo fint. Men hvis min forlover kan gå sammen med de to små er jo det enda bedre. Slipper jo å kjøpe to brudepikekjoler og to brudesvenndresser..

Kjekt å ha et forum!!! Får nye ideer hele tiden når jeg er her inne..

Hvordan dere gjør det er selvsagt helt opp til dere!

Men dere bør være obs på at hvis en voksen person går foran dere inn i kirken, vil hun "skygge" litt for dere. Det er jo først og fremst DERE gjestene vil se når dere kommer inn.

Er nok vanligst at forloveren sniker seg inn like før vielsen.

Gjest Bertine
Skrevet

Da jeg giftet meg, kom jeg til kirken med min forlover og søster. De gikk inn å satt seg, deretter lukket kirketjeneren døren og vi ventet mens kirkeklokkene ringte....huff, det var nervepirrende! Da jeg kom inn i gangen stod pappa og lillebror og lillesøss der (på 6 og 9 år), fikk klemmer og komplimenter. Lillesøss på 6 utbrøt: ÅÅÅÅ, jeg hviste ikke at du skulle være så fin!!! he he, det beste komplimentet jeg fikk den dagen! skjønne lillesøss!

Men har ett tips; da vi gikk inn i kirke, altså fra gangen opp opp midtgangen, var det ett trinn ned. Dette gjorde at slepet mitt la seg over(hviss dere forstår), og det var ikke fint! Så undersøk om det er ett hakk ned, for da bør noen fikse dette før du går videre!

klems

Skrevet

Ciliemor, vi gjorde det slik du tenker. Våre barn på seks og to (hun trenger litt retningsveiledning ned kirkegulvet ha ha) gikk inn sammen med våre forlovere. De gikk noen minutter foran oss. Når de var på plass startet inngangsmarsjen slik at vi kunne gå inn. Fungerte kjempefint. Barna satt sammen med besteforeldrene når de kom inn.

Skrevet

Det var et godt tips å la barna gå sammen med forloverne noen få minutter før vi kommer!! Kjempesmart, og sikkert veldig stas for ungene. De er da 2 og 8 år gamle, og de skal ha på seg bunad :)

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

jeg og pappa skal gå først, deretter min forlover med min 6 år sønn.

vi synes det ble best.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...