AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #1 Skrevet 6. februar 2021 Hei! Vi elsker huset vårt, men det er en del trafikk utenfor... Mann og barn sover gjennom alt, men jeg blir av og til liggende våken og irritere meg 🙈 Jeg har prøvd å Google om hvordan man bør innrede for å kunne dempe støy utenfra, men har egentlig bare funnet tips som går ut på å dempe gjenklang/ekko innvendig osv, f eks i åpne kontorlandskap... Noen som har kunnskap? Jeg tenker at kanskje vi bør finne noen tunge ullgardiner å dekke vinduene med på kveld og natt, hvert fall? Hva med gulvtepper, fulle bokhyller osv? Anonymkode: f8f07...230
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #2 Skrevet 7. februar 2021 Om du setter fulle bokhyller ut mot veien og tykke gardiner vil lyden dempes. Men det beste er å isolere bedre. Anonymkode: e0233...c69 2
onyx Skrevet 7. februar 2021 #3 Skrevet 7. februar 2021 Tunge, tykke gardiner, gjerne flere lag som på hoteller der de dekker hele veggen ofte. Tepper på gulv vil også absorbere vibrasjoner, så det kan også hjelpe. Utover det er det å etterisolere vegger og skifte vinduer til mer støydempende.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #4 Skrevet 7. februar 2021 Har dere fått foretatt støymåling inne av veieier? Har dere fx støyreduserende vinduer, ekstra isolasjon av vegger og tak? Støygjerde utenfor? Anonymkode: e9833...23c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå