Gå til innhold

"Regningene hagler inn"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva legger dere i det?  At regningene hagler inn hver mnd sier enkelte.

Er det uforutsette utgifter? Mange? Hver måned? 

Og hva gjør dere for å få oversikt/kontroll?

Anonymkode: 9678f...175

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker det ofte brukes når summen av regninger er på grensen, eller over, det man har mulighet for å betale uten å utsette litt her og å låne litt der, osv

Anonymkode: 2ee01...ffe

• Liker 1
Skrevet

Tja, i januar har det haglet inn med både uforutsette utgifter på bil, samt masse regninger på forsikring jeg ikke helt hadde kontroll på skulle komme akkurat den mnd. Har heldigvis en god bufferkonto som fint dekker dette. 

Skrevet

Regninger kommer jo hele tiden. Foretrekker å ha "tomt" forfallsregister, så betaler dem fortløpende. Har alltid en buffer på lønnskontoen på 15000.

Anonymkode: fb4d6...6e7

Skrevet

Hvis regningene "hagler" inn, oppfatter jeg det som at personen som sier det, synes det er for mange regninger. Men jeg lurer litt på om ikke den det gjelder har litt for høyt forbruk? For hvor mange regninger kan det egentlig "hagle" inn sånn helt uten videre? De fleste av oss vet jo når hvilke regninger kommer.

Det er klart noen kan ha spesielle utfordringer som gjør at man har flere regninger enn andre, men ellers vet man tort sett hva som kommer, og da må man ta høyde for det og være forberedt. Det er greit at Norge er et dyrt land å leve i, men jeg lever ganske nøkternt, og hos meg hagler ikke regningene inn. Man må jo bare prioritere det man har økonomi og lyst til, og betale etter hvert som regningene kommer, selv om man kanskje som meg skiller mellom det man betaler med glede og det man betaler fordi man må.

Skrevet

Det er vel bare et uttrykk for mange regninger. Hva som er mye avhenger jo av personen og økonomien. 

Anonymkode: 7af22...253

Skrevet

Hvis noen brukte det uttrykket, ville jeg tolket som om han eller hun mente det kom flere enn forventet. Mange regninger, ikke bare noen få.

• Liker 1
Skrevet

Får nesten ikke regninger lenger, så her er det oppholdsvær 😄  Husleien og strøm kommer hver mnd, forsikring en gang i året. Internett er nå i husleien, tv-lisensen går over skatteseddelen, på telefonen har jeg kontantkort. Alt annet går på visakortet, så bare en regning i mnd der også.

Anonymkode: 23014...574

• Liker 1
Skrevet

Jeg føler at de «hagler inn» litt nå. Er kronisk syk, så er på sykehuset to ganger i uken i tillegg til medisiner. Og det er mange sykehusregninger på 375kr til sammen + myye høyere strømregning enn vanlig. + permittert. Kjenner det litt nå, ja😅

Anonymkode: 4f97b...5ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...