AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #1 Skrevet 6. februar 2021 Jeg har hatt en fast venninegjeng lenge, vi fant på mye gøy sammen og har alle vært gode venner.. kjent hverandre siden studietider. Fikk meg kjæreste for litt over 1 år siden, vi møttes på byen når jeg var ute med mange av jentene... flere av jentene som kommenterte den kvelden se på han kjekkasen osv, så prøvde han seg på meg.. vi begynte date og ble sammen. Venninene mine møtte han jo, men merker at de ikke var så hyggelig mot han etterhvert som vi ble mer seriøse, i bursdagsfesten til en vennine ble venninen min ganske full og begynte kjefte på kjæresten min, fordi typen min mente at man må se etter annen jobb dersom man ikke trives(en slik samtale) hu klikket på han plutselig og skrek noe som: jaaa bare fordi du er vakker så er det så lett for deg så(!!) Helt siden den gatheringen har jeg og kjæresten blitt eksludert fra alle sammenkomster, vi blir ikke invitert... og de gangene jeg har møtt de alene kan de skryte nye typene til de andre jentene til værs men sier ikke noe om min.. Jeg har spurt de flere ganger om de har noe imot han, men nei det har de ikke. Kjæresten min er virkelig ikke en kjip person, han er snill, høflig og går ikke rundt å skryter av utseende sitt. Han har mange kompiser selv, og er en kul person..så er ikke noe han har gjort.. og vi blir stadig invitert til ting med vennene hans jeg har spurt hva det er, feks på 17 mai skyldte de på korona, men rart at vi da ikke var buden når jeg er en av gjengen mens fjerne venner ble... Nå sitter flere av de igjen sammen med typene sine hjemme hos hu ene og har brettspill/vinkveld sammen og ikke invitert oss, og legger ut masse på snap.. Forstår virkelig ikke hva annet det kan dreie seg om mer enn at de ikke liker han fordi han er kjekk og er sjalue? Mine barndomsvenniner er ikke sånn, bare denne venninegjengen som har pusha meg ut siden jeg fikk meg kjæreste... Kan noen damer virkelig bli så kjipe? Anonymkode: e24a6...c85
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #2 Skrevet 6. februar 2021 Ikke godt å si. Kan hende de ikke liker typen din pga personlighet, kanskje pga utseendet, kanskje er de generelt sure pga korona. Anonymkode: ec391...f5c 8
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #3 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke godt å si. Kan hende de ikke liker typen din pga personlighet, kanskje pga utseendet, kanskje er de generelt sure pga korona. Anonymkode: ec391...f5c Men de henger jo sammen alle andre ellers selvom korona.. de sier jo og at de ikke har noe imot han når jeg spørr... da er det vel bare utseende som gjenstår da? Hvorfor skal det plage dem at han er kjekk? Skjønner det ikke... Anonymkode: e24a6...c85
Mezinchaleft Skrevet 6. februar 2021 #4 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har hatt en fast venninegjeng lenge, vi fant på mye gøy sammen og har alle vært gode venner.. kjent hverandre siden studietider. Fikk meg kjæreste for litt over 1 år siden, vi møttes på byen når jeg var ute med mange av jentene... flere av jentene som kommenterte den kvelden se på han kjekkasen osv, så prøvde han seg på meg.. vi begynte date og ble sammen. Venninene mine møtte han jo, men merker at de ikke var så hyggelig mot han etterhvert som vi ble mer seriøse, i bursdagsfesten til en vennine ble venninen min ganske full og begynte kjefte på kjæresten min, fordi typen min mente at man må se etter annen jobb dersom man ikke trives(en slik samtale) hu klikket på han plutselig og skrek noe som: jaaa bare fordi du er vakker så er det så lett for deg så(!!) Helt siden den gatheringen har jeg og kjæresten blitt eksludert fra alle sammenkomster, vi blir ikke invitert... og de gangene jeg har møtt de alene kan de skryte nye typene til de andre jentene til værs men sier ikke noe om min.. Jeg har spurt de flere ganger om de har noe imot han, men nei det har de ikke. Kjæresten min er virkelig ikke en kjip person, han er snill, høflig og går ikke rundt å skryter av utseende sitt. Han har mange kompiser selv, og er en kul person..så er ikke noe han har gjort.. og vi blir stadig invitert til ting med vennene hans jeg har spurt hva det er, feks på 17 mai skyldte de på korona, men rart at vi da ikke var buden når jeg er en av gjengen mens fjerne venner ble... Nå sitter flere av de igjen sammen med typene sine hjemme hos hu ene og har brettspill/vinkveld sammen og ikke invitert oss, og legger ut masse på snap.. Forstår virkelig ikke hva annet det kan dreie seg om mer enn at de ikke liker han fordi han er kjekk og er sjalue? Mine barndomsvenniner er ikke sånn, bare denne venninegjengen som har pusha meg ut siden jeg fikk meg kjæreste... Kan noen damer virkelig bli så kjipe? Anonymkode: e24a6...c85 Mest sannsynlig så er nok typen din ganske frekk mot folk rundt seg. Det å kritisere personlige valg hos andre når man er på fest er ikke spesielt lurt. Man får ikke mange venner av å holde på sånn. 32
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #5 Skrevet 6. februar 2021 Mezinchaleft skrev (1 minutt siden): Mest sannsynlig så er nok typen din ganske frekk mot folk rundt seg. Det å kritisere personlige valg hos andre når man er på fest er ikke spesielt lurt. Man får ikke mange venner av å holde på sånn. Han er ikke en frekk person overhode, og han kritiserte ikke noe personlig valg. Det var en samtale om jobber og jobblivet generelt.. Jeg hadde ikke vært sammen med en frekk kar uansett hvor kjekk han er Anonymkode: e24a6...c85 7
Mezinchaleft Skrevet 6. februar 2021 #6 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han er ikke en frekk person overhode, og han kritiserte ikke noe personlig valg. Det var en samtale om jobber og jobblivet generelt.. Jeg hadde ikke vært sammen med en frekk kar uansett hvor kjekk han er Anonymkode: e24a6...c85 En samtale ja..... Høres ikke ut som om venninnen din opplevde det sånn. Tipper det ligger noe mer bak hvis dere plutselig ikke lenger opplever å bli invitert med på ting. Det er jo alltid en mulighet at de er sjalu fordi du har en kjekk kjæreste også, men det er nok heller usannsynlig. 19
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #7 Skrevet 6. februar 2021 Det er nok noe de reagerer på som de ikke vil si. Ev syns de du har forandret deg på noe, og de liker det ikke. Det er sånt det ikke er lett å si. Eller så gidder en ikke ta bråket det vil bli og så bare unngår en deg og ham. Sier ikke det er riktig eller at det er noe galt med dere, men tenker det er veldig lite sannsynlig de unngår dere fordi han er så kjekk. Skjønner det her er frustrerende. Særlig når ingen vil si noe av dine venninner. Det er egentlig veldig drittekkoppførsel. En kan bli smårar, sin og såra av mindre. Om det er en av dem du er nærere enn de andre kan du jo prøve å presse litt på: hvorfor unngår dere meg. Jeg ser dere er sammen osv osv. Men hadde uansett hva grunnen er vært rimelig sur på noen som droppet meg sånn. Anonymkode: fc4be...ec4 9
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #8 Skrevet 6. februar 2021 Det er garantert ikke fordi han er "for kjekk". Nå må du gi deg. Hvor sannsynlig er vel det? Han har gjort et eller annet som de har reagert på som de ikke vil si. Selv om du ser på han som verdens snilleste og beste kar, som ikke er så rart siden han er kjæresten din, så gjør ikke alle andre det. Anonymkode: 28d29...1dc 31
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #9 Skrevet 7. februar 2021 Jeg ville ha tatt det opp med de! Spør hvorfor dere ikke blir invitert fordi du blir såret av å bli utelatt Hadde eventuelt fått meg nye venner Anonymkode: 0dda5...354 9
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #10 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg ville ha tatt det opp med de! Spør hvorfor dere ikke blir invitert fordi du blir såret av å bli utelatt Hadde eventuelt fått meg nye venner Anonymkode: 0dda5...354 Jeg har jo tatt dett opp, de sier de ikke har noe imot han og kommer opp med unnskyldninger. Gidder ikke spørre hver gang de henger, vil ikke fornedre meg selv såpass.. vil de ikke si hva det er så får de bare ha det så godt.. Anonymkode: e24a6...c85
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #11 Skrevet 7. februar 2021 Noen tåler ikke at andre sier det de mener og vill bare at andre skal si det de vil høre. Høres ut som venninnene dine er slik. Anonymkode: 4729f...514 4
Nabokjerringen Skrevet 7. februar 2021 #12 Skrevet 7. februar 2021 Høres ikke ut som venner spør du meg. 4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #13 Skrevet 7. februar 2021 Hvis du seriøst går rundt og tror at årsaken kan være at det er fordi kjæresten din er " for kjekk", tror jeg like gjerne at det ikke bare er kjæresten din de unngår. Dere oppfører dere nok på en måte de ikke liker, og derfor blir dere kuttet ut. At du ikke vil fornedre deg og de kan ha det så godt, underbygger dette. Det er ganske lett å tenke at det er alle andre det er noe galt med, og glemme/ikke ønske å se i seg selv. Når du tar det opp, hvordan blir det f.eks gjort? Blir du oppfattet som sint og anklagende, i stedet for at det ikke kommer fram at det er fordi du føler deg utelatt osv. Det virker som at denne gjengen ikke ønsker det annerledes per nå, så kanskje det beste er å henge med hans venner enn så lenge. Anonymkode: e98b7...994 17
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #14 Skrevet 7. februar 2021 Tenk å være så virkelighetsfjern at antar folk unngår deg fordi kjæresten er for kjekk. Litt høye på dere selv eller? Kjæresten din havnet i krangel med vennene dine på fest, og du antar det er fordi han er kjekk? Jeg hadde ikke orket å tilbringe tid med sånne som dere. Anonymkode: 3a8c1...3f2 17
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #15 Skrevet 7. februar 2021 Jeg er av den mennng at man ikke dumper, ghoster, etc gode venner uten å gi en grunn. Ikke fordi man skal krangle og forsvare seg, anklage, men fordi det er viktig å kunne forstå for å kunne akseptere. Man skylder folk såpass. Jeg tror du bør analysere de litt, se hva som driver dem. Det vil selvsagt være individuelle forskjeller. Anonymkode: 12613...7a4 4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #16 Skrevet 7. februar 2021 Jeg lurer på om det er du som har forandret deg etter at du fikk kjæreste? Jeg har en venninne som totalt endret seg og hun forsvant sakte, men sikkert. Alt hun gjorde MÅTTE typen bli med på og da var det alltid mye kyssing, holding av hender og prat de to i mellom. Jeg ble et tredjehjul. De få gangene jeg fikk møtt henne alene var det kun prat om kjæresten og det var nok en gang ikke plass for meg eller de felles interessene vi hadde. Det ble bare kjipt etterhvert. Anonymkode: ad917...57b 12
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #17 Skrevet 7. februar 2021 Jeg kjenner igjen "typen" av kommentar jeg tenker kjæresten din gav om jobb og søke seg ny jobb. "Hva tenker du gjøre med det?" " Hva skal du gjøre når du blir stor" "Det er vel bare å finne seg en ny jobb om du ikke trives " etc. Og få disse oppifra ned kommentarene fra "nye" kjærester er ikke å be om å bli invitert på nytt eller inkludert. Provoserende kommentarer eller spørsmål når en trenger støttende kommentarer eller kun lyttende øre. Nei, det gir ikke feststemning. Det er mulig vennegjengen til din kjæreste har mer av den "slemme" sjargongen ? Han bør utvikle seg bedre sosiale antenner for å skjønne at det ikke funker med venninne gjengen din. Min kjæreste har et par barndomskompiser av den provoserende typen, jeg blir ikke med lengre til de små samlingene jeg vet at jeg blir utsatt for dem og i større sammenheng unngår jeg dem mest mulig. Vi må bare innse at ikke alle går like godt sammen og om ikke si fra hjelper er det ikke så mye å gjøre mer enn unngå personen. Anonymkode: e098a...215 9
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #18 Skrevet 7. februar 2021 Nei, venner dropper ikke venner fordi typen er kjekk. Her er det noe som skurrer. Enten så syns de du har forandret deg sammen med han på en dårlig måte. Eller han faktisk kommer med småstikk eller er frekk bak den rygg. Jeg mistet en venninne pga hennes "perfekte" kjæreste. Hun mente han var helt perfekt. Men i skjult humør så prøvde han altid å få folk rundt seg til å føle seg mindre. Han skulle eie hver situasjon. Han okkuperte venninnekvelder og blandet seg altid inn. Etterhvert klarer han ikke å skjule Den kritikken han utsatte både min venninne og deres felles barn for. Husker jeg var på bursdag til barnet deres. Hun hadde vasket og bakt 8 esker til stort selskap. Alt kjæresten og moren hans gjorde var å kritisere henne fordi hun ikke hadde bakt den ene kaka de ønsket. Alt skjult i humor. Der og da åpnet jeg kjeften. Ga de inn så ørene flagret. Venninna mi ente med å kaste meg ut og hun snakket aldri til meg igjen. Bare fordi hun lot seg psykisk mishandle av sin perfekte kjæreste. Dine venner ser og opplever nok noe du ikke får med deg TS. Anonymkode: 75bb8...254 12
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 7. februar 2021 #19 Skrevet 7. februar 2021 At alle venninnene dine dropper deg fordi kjæresten din er for kjekk, høres veldig usannsynlig ut. At de sier de ikke har noe i mot ham er vel bare fordi de ikke tør å si det som det er. Sannsynligvis er det enten at de ikke liker ham, eller at de synes du har forandra deg etter at du ble sammen med ham. Evt. en blanding. Du får bare prøve å be om et skikkelig svar. Si at du merker at du/dere ikke lenger blir invitert på ting, og at du lurer på hvorfor. Ha en åpen tone, ikke anklagende. Hvis du sier noe ala "jeg skjønner at Ole kanskje gikk over streken da han sa at...", så inviterer du til dialog.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #20 Skrevet 7. februar 2021 Jeg har også droppet venninner på grunn av kjekk type. Ender ofte opp med at typene jeg får er så kjekke at andre jenter «vil ha han» og da hjelper det lite på at venninnene mine ofte har vært veldig søte, utadvendte, hyggelige, morsomme og pene, og nye typen min liker venninnene mine litt for godt, spør om dem, eller hinter til trekant, eller noen er ikke så dumme at de hinter, men man forstår på dem at de har vært litt for for begeistret for venninnene mine (i skjul) og det liker jeg inne. Derfor har jeg endt opp venninneløs, kontakten skled ut, fordi jeg ville ikke være med de lengre når jeg har hatt type. Jeg har heldigvis mange gutte-kompiser, blir mindre drama da. Litt trist å ikke ha en venninnegjeng lenger, jeg var jo populær før, hvis det går an å si, og både tinder-profil og Instagrammen min inneholder nå kun bilder av meg selv, eller familie, kan jo ikke legge ut masse bilder av meg og forskjellige gutter (kompiser) da ser det jo ut som jeg dater mange forskjellig😅 Anonymkode: f1ea5...8b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå