Gå til innhold

Har du "The Talk" med dine barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

The talk is a colloquial expression for a conversation some Black parents in the United States feel compelled to have with their children and teenagers about the dangers they face due to racism or unjust treatment from authority figures, law enforcement or other parties, and how to de-escalate them. The practice dates back generations and is often a rite of passage for Black children.

https://en.wikipedia.org/wiki/The_talk_(racism_in_the_United_States)

Har du som nordmann en lignende samtale med dine barn?  En samtale hvor du advarer barnet mot myndighetene eller andre farer skolen ikke vil informere om? 

Anonymkode: cf308...d52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det ganske stor forskjell på USA og Norge. Synes ikke dette er direkte overførbart til norske forhold akkurat. 

Men nei, jeg tenker ikke ha en slik samtale med mine barn for å advare dem mot myndighetene. 

Anonymkode: 95c81...ab9

• Liker 1
Skrevet

Vi har pratet litt om gærne konspirasjonsteoretikere på internettet. 

Anonymkode: d1e37...0f6

• Liker 6
Skrevet

Blir det ikke en selvoppfyllende profeti å lære barna at all motgang skyldes rasisme?

Anonymkode: 0f36d...2ef

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nå er det ganske stor forskjell på USA og Norge. Synes ikke dette er direkte overførbart til norske forhold akkurat. 

Men nei, jeg tenker ikke ha en slik samtale med mine barn for å advare dem mot myndighetene. 

Anonymkode: 95c81...ab9

Nei, helt enig. Det er stor forskjell på systemet i Norge og i USA.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...