Gå til innhold

Hvilke streamingssider abonnerer du på? Ser du på lineær tv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er vell kun folk på 45+ som ser på tv? Vi har ikke tv engang, har ikke hatt d på snart 10år. 

Anonymkode: fabf7...0fc

Tja, jeg er 50 og har ikke hatt TV i leiligheten siden 2006. 

Abonnerer heller ikke på noen streamingtjenester. Har hatt Netflix og TV2 Sumo tidligere, men sluttet siden jeg brukte det sjeldent. 

Jeg klarer meg lenge med NRK. Har også tilgang til Canal Digital Go via abonnementet til broren min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SPOCA skrev (2 minutter siden):

Jeg betaler 79 pund i året, har abonnement gjennom Amazon UK. Men det høres riktig ut. 

Jeg håper at det ikke er snakk om forskjellig innhold...Amazon UK har sikkert et mye større utvalg. 

Anonymkode: 861cf...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg håper at det ikke er snakk om forskjellig innhold...Amazon UK har sikkert et mye større utvalg. 

Du får utvalg utfra ip-adresse/oppholdssted. Så med mindre jeg bruker vpn har jeg samme innhold. Men jeg har dette abonnementet fordi det blant annet også inkluderer e-bøker, shoppingdeals og bedre leveringsbetingelser på varer jeg bestiller (er mye i UK utenom pandemien, og da synes jeg det er kjekt å bruke). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg abonnerer på Netflix og HBO, men det er det. Jeg ser på vanlig TV innimellom også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (1 minutt siden):

Du får utvalg utfra ip-adresse/oppholdssted. Så med mindre jeg bruker vpn har jeg samme innhold. Men jeg har dette abonnementet fordi det blant annet også inkluderer e-bøker, shoppingdeals og bedre leveringsbetingelser på varer jeg bestiller (er mye i UK utenom pandemien, og da synes jeg det er kjekt å bruke). 

Gidder du å sjekke om de har «Helene et les garcons» på den norske Amazon? ☺️🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett linær-tv på mange år. En lidelse med alle disse reklamene. Har Sumo, Hbo og Netflix. Deler abb med eksen😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, dessverre. Altså: serien er ikke på Amazon Prime, norske versjonen. 😕  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (Akkurat nå):

Nei, dessverre. Altså: serien er ikke på Amazon Prime, norske versjonen. 😕  

Da lurer Google meg, altså! Godt å vite 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå Discovery+ og Sumo. Ser på mannens HBO Nordic-abonnement. Av  og til abonnerer jeg på Viaplay og Netflix.

Har Amazon Prime på TV, men har ikke satt meg inn i hvordan det fungerer.

Har bare TV på soverommet, og bruker den til å se på serie på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da lurer Google meg, altså! Godt å vite 😁

Ja, tipper den er tilgjengelig for f.eks folk i UK (har ikke sjekka). For oss i Norge kommer det opp slik:

image.png.b685d4cf6f74217fab1d4d1767f956ed.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (6 minutter siden):

Ja, tipper den er tilgjengelig for f.eks folk i UK (har ikke sjekka). For oss i Norge kommer det opp slik:

image.png.b685d4cf6f74217fab1d4d1767f956ed.png

Ja...Hvorfor er det slik egentlig? «Fortjener» ikke vi i Norge denne serien når vi betaler like mye for tjenesten? 😁

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Noen episoder er å finne på YouTube :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så forstår jeg ikke hvordan enkelte klarer å kun se på lineær tv i disse dager 🙊 Må jo være mye greiere å kunne se programmet når du vil og hvor du vil, i tillegg til å slippe all den hersens reklamen.. Jeg betaler mye heller noen hundrelapper ekstra i måneden for å få den fordelen. Og mtp innholdet i de fleste streamingsidene, så er det jo faktisk ikke dyrt med 99-129kr/mnd. Jeg mener, tenk før, da vi kjøpte filmer på f.eks platekompaniet😅 Én film kunne jo fint koste 169 kr. Eller når man kunne dra å leie film. Mener å huske at det kostet 50 kr for leie av én film og den kunne man ha i 48 timer 🙊😅 Så jeg tror det gikk mer penger til slik underholdning før streamingen tok over! Nei, jeg er glad verden går fremover 😂

TS

Anonymkode: 84c19...3fa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler for Netflix, HBO, Discovery+, Disney+, YouTube Premium og TV2 Sumo. Ser også en del på NRK på nett. Ser litt på lineær TV, men det går mest i streaming.

Anonymkode: 170a8...4fe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker nrk nett-tv, tv2 sumo i perioder, Netflix og Storytel. 

Har ikke hatt eller sett på lineær tv på 12-13 år. (Spart mye penger på det og 😛 )

Anonymkode: 08eea...6f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Personlig så forstår jeg ikke hvordan enkelte klarer å kun se på lineær tv i disse dager 🙊 Må jo være mye greiere å kunne se programmet når du vil og hvor du vil

Tja, I "lineær" Telia pakken ligger alle tv programmene på server i dagevis og ukevis etter de er sendt, så hvis jeg ønsker å se et program på TV2, TVN, Discovery eller hvor det måtte være, er det bare å gå i TV-arkivet å starte programmet når det passer meg. Da kan jeg også spole over reklamen ;) Videre gir den pakken meg en kanal og pakke velger som jeg bruker aktivt,  og dermed veksler jeg mellom å ha tilgang på HBO Nordic, Viaplay, Paramount+, C More, Cirkus, Curio, FOX, FOX+, og Nat geo Now, uten reklame, alt for samme prisen. Definitvt billigere enn å kjøpe alt hver for seg.

Anonymkode: 9fd83...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi abonnerer på Mubi, Netflix, Prime, Disney+ og BFI, og har Apple TV inkludert i bredbåndabn. Sa opp NowTV i desember og har foreløpig ikke savnet det.

Lineær TV bruker vi stort sett bare til fotball, nyheter og til å ta opp film fra BBC og Film4.

Vi bruker tjenestene i all hovedsak til film (vi ser mye film nå som det er lockdown), og synes det er et godt utvalg mellom de tjenestene vi har nå, særlig siden vi også kan leie film på Prime :) Disney+ Star kommer om et par uker, og da blir det plutselig masse ekstra filmer der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...