Gå til innhold

Min fjortenåring er åpent homofil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg er så redd for at noen skal være slemme mot ham pga det. I hans verden er det lov å være seg selv, elske den man vil og være åpen, men jeg vet hvor stygg verden kan være. 

Andre foreldre som har vært i tilsvarende situasjon, ev homofile som har vært gjennom dette? 

På den ene siden synes jeg han er tøff, modig, på den andre siden er jeg så redd for hva andre kan gjøre mot ham...  😔

Anonymkode: 44b7e...a62

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er 14 år og åpen homofil. Vil tro han er tøff nok til å takle det. Din jobb er å lytte om han noen gang trenger det. Mer enn det trenger du ikke å gjøre. Dette klarer han nok fint. Klassekameratene vil se at han er trygg på seg selv, og respektere det. 

Anonymkode: 53a76...03f

• Liker 22
Skrevet

Det burde ikke være noe problem. Vi visste allerede på barneskolen at en klassekamerat var homofil, og det har på alle mulige måter gått bra med ham.

Anonymkode: 4ffad...4a0

• Liker 10
Skrevet

Ungdommer i dag er heldigvis litt mer liberale enn foreldregenerasjonen. Så jeg tviler på at noen jevnaldrende tenker noe særlig over det.

Unntaket er vel kanskje strengt religiøse miljøer

Anonymkode: 9513a...5cb

• Liker 29
Skrevet

Jeg tror at verden er annerledes nå enn da vi vokste opp, så tror ikke det er så stort problem i skolesammenheng og span. Synes heller at du burde være stolt over han. Men kanskje også lære han litt sunt vett. F.eks. Har jeg hørt om noen som har fått slengbemerkninger av fulle folk når man er ute på byen, og skal de være smart ass tilbake da så har de fått bank. Noen ganger når man får hat i sånne situasjoner er det best å bare ignorerer det. Det er ikke alle kamper man skal ta rett og slett, og det er ikke alles meninger som skal bety noe. 

Anonymkode: 4fcd1...16e

• Liker 4
Skrevet

Man kan ikke skjerme barna fra alt. Mest sannsynlig kommer han dessverre til å møte noen idioter på sin vei, men det er sånn det er å leve.

Det eneste du kan gjøre er å støtte han og hans valg om å være åpen om det. 

Anonymkode: dc9aa...08e

• Liker 3
Skrevet

Homofili er da ingen skam, vær glad han ikke er introvert og beskjeden, DA får man mye dritt da.. 

Anonymkode: fb739...225

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Homofili er da ingen skam, vær glad han ikke er introvert og beskjeden, DA får man mye dritt da.. 

Anonymkode: fb739...225

Haha, han er det i tillegg. 

Gjest Føsleguri
Skrevet

For en tøff gutt dere har. Det er ikke mange som har "kommet ut av skapet" i den alderen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Og jeg er så redd for at noen skal være slemme mot ham pga det. I hans verden er det lov å være seg selv, elske den man vil og være åpen, men jeg vet hvor stygg verden kan være. 

Andre foreldre som har vært i tilsvarende situasjon, ev homofile som har vært gjennom dette? 

På den ene siden synes jeg han er tøff, modig, på den andre siden er jeg så redd for hva andre kan gjøre mot ham...  😔

Er jo mer akseptert å være homofil spesielt blant de unge nå enn det var før i tiden. Og om det er mobbing du er redd for.. Altså ungdommer mobber av alskens grunner. Det beste han kan gjøre er å stolt gå med hodet hevet. Man tiltrekker seg mobbere mer om man virker redd og engstelig

• Liker 2
Skrevet

Så tøff og moden han er! Det beste du kan gjøre, sett fra litt perspektiv er å støtte han uansett hva ❤️ 

La han være seg selv, din jobb er å være der for han ❤️ Hvis han skulle blitt trakassert for noe, bli sint på hans vegne, ikke prøv å demp personligheten hans for å unngå en slik situasjon. 

Det er utrolig trist at man skal være redd for noe sånt. Håper at dere aldri kommer i en slik situasjon ❤️ 

Anonymkode: eb6f6...367

• Liker 2
Skrevet

Det er håp,vi lever heldigvis i 2021. Broren min har ikke blitt møtt med hat av noen i sin vennekrets,  bekjente eller de han gikk på skolen med. Ingen han omgås har vært negative.  Han ble riktignok truet med bank for å holde hender med en annen mann på gaten ved to anledninger. Det er trist,  synes jeg 

Anonymkode: 9f24e...4b1

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner veldig godt frykten din. Sønnen til ei jeg kjenner tok dessverre sitt eget liv som 14-åring pga mobbing etter at han sto fram som homofil. Dette var for mindre enn to år siden. Det eneste du kan gjøre er å støtte han og håpe på det beste.

Anonymkode: f9ec9...e9a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, jeg er redd for de som slår. Eller de som preker om helvete. Eller de som ikke lar barna sine få henge med han mer. Innlegget du siterer er bare dumt, skrevet av en som prøver å provosere. Hat, derimot. 

Jeg hadde en homofil kamerat i oppveksten og vet hvor fæle folk kan være. 

Jeg er i starten av 20-årene og kan si at Norge har kommet litt lenger enn det der heldigvis.

Hadde flere åpent homofile på mitt trinn (som kom ut allerede på barneskolen). Han ene gikk til og med i kjole på skoleballet.
Har ALDRI hørt om at noen av dem ble slått eller at andre barn ikke fikk være med dem. Etter mine erfaringer, hører dette til i mye eldre tid. 

De opplevde riktignok at noen gamle (veldig kristne) folk pratet om helvete og at de hadde en sykdom osv, men det var det. 

• Liker 4
Skrevet

Det viktigste er at han vet at du vil være der for ham dersom noen er slemme. Slemme folk finnes ute i verden uansett hvilken legning folk har, dessverre... men ikke ta sorgene på forskudd.

• Liker 2
Skrevet

Det beste dere kan gjøre er å støtte sønnen deres, og være der for han💛

Anonymkode: 5f01e...6e3

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er i starten av 20-årene og kan si at Norge har kommet litt lenger enn det der heldigvis.

Hadde flere åpent homofile på mitt trinn (som kom ut allerede på barneskolen). Han ene gikk til og med i kjole på skoleballet.
Har ALDRI hørt om at noen av dem ble slått eller at andre barn ikke fikk være med dem. Etter mine erfaringer, hører dette til i mye eldre tid. 

De opplevde riktignok at noen gamle (veldig kristne) folk pratet om helvete og at de hadde en sykdom osv, men det var det. 

Det skjer tro meg. Folk blir banka på byen, og feminine menn er også i risiko for å bli voldtatt dersom de går alene på nattestid. Veit også en en som ble satt fyr på fordi han hadde sovna på nach, og det var visstnok pga en fyr som ikke likte homofile. Så man må ta litt forhåndsregler, fordi det finnes hat der ute, og det finnes overgripere av alle legninger også. 

Anonymkode: 4fcd1...16e

• Liker 2
Skrevet

Det ville vært fornuftig å holde en litt lav profil. Kanskje finner han ut om noen måneder at han liker jenter... Det svinger fort i den alderen der.

Anonymkode: 1a832...e6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...