chiichiichii Skrevet 6. februar 2021 #1 Skrevet 6. februar 2021 Heii! lurte på om noen har noen tips til noen sanger eller artister som er norske eller islandske som har sånn type musikk som kalindra eller wardruna, eller f.eks islandske eivør? litt sånn gammelaks nesten viking type musikk f.eks:)) tuuusen takk!
Sheik Skrevet 6. februar 2021 #3 Skrevet 6. februar 2021 Om du aksepterer band som ikke er norsk eller islandsk, så anbefaler jeg Danheim (dansk) og Skáld (fransk).
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #4 Skrevet 6. februar 2021 De heter Kalandra, forøvrig. Anonymkode: dc24b...e8e
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #5 Skrevet 13. februar 2021 Jeg hører ikke så veldig mye på sånne type musikk, så jeg er usikker om det er forskjellige "undersjanger" og om dette er det du er ute etter. Men jeg tenkte på Skálmöld og Sólstafir, begge de er islandske. Eivør er forresten færøyisk. Ellers så har jeg sansen for The Hu, de er riktignok mongolske, men i samme sjanger på en måte 😊 Anonymkode: 6e99e...865
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå