Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at forbruker mitt i januar og februar er mye høyere enn tidligere. 

Ja, det er jo kaldere ute...men jeg bor i en liten leilighet og har ikke skrudd på mere lys/oppvarming/vaskemaskiner enn normalt. 

Hvorfor har jeg brukt så mye mer kwh??

Har varmekabler på badet,  en varmovn i stua ...som har stått på samme innstilling hele tiden. 

Anonymkode: 0c545...f1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om du ikke endrer innstillingen din på varmeovn og varmekabler så må de bruke mer strøm på å holde den tempen du har satt de på fordi det er kaldere ute og inne. 

Skrevet

Antagelig fordi varmen er termostatstyrt og er på mer, pga kulden. 

Anonymkode: 60853...30a

• Liker 1
Skrevet

Ja, det var min teori også, at ovn og varmekabler bruker mer kwh på å opprettholde varmen termostaten står på. 

Da får vi skru ned si!! 😄

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det var min teori også, at ovn og varmekabler bruker mer kwh på å opprettholde varmen termostaten står på. 

Da får vi skru ned si!! 😄

Ligger her under dyna fordi temperaturen i stua har krøpet nedover her 😄 Men ja, du har nok svaret her (termostatstyrt varme), siden strømforbruket ellers ikke er endret.

Er spent på hvor stort innhogg kommende strømregning kommer til å gjøre i økonomien 😕 Er trangt nok fra før, så i disse dager blir det å kle seg ganske godt selv for en dag inne!

Anonymkode: 7b46f...219

• Liker 2
Skrevet

Her og. Brukte 2500 kWh i januar - bor i rekkehus på 150kvm. Det her blir dyrt😭

Anonymkode: 55fba...e06

Skrevet

Familie på fem, enebolig på 250kvm og brukte 4200kwt i januar. 

Usikker på om det er mer timer enn januar 2020, men regningen blir den høyeste på lenge :( 

Anonymkode: c66ce...d6d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ligger her under dyna fordi temperaturen i stua har krøpet nedover her 😄 Men ja, du har nok svaret her (termostatstyrt varme), siden strømforbruket ellers ikke er endret.

Er spent på hvor stort innhogg kommende strømregning kommer til å gjøre i økonomien 😕 Er trangt nok fra før, så i disse dager blir det å kle seg ganske godt selv for en dag inne!

Anonymkode: 7b46f...219

Det er ikke lurt å spare for mye på varmen nå, selv om det er svinddyr strøm. Rør fryser lett som fy nå.

Anonymkode: 60853...30a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...