AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #1 Skrevet 6. februar 2021 Jeg er bare nysgjerrig rett og slett. Har noen perifere kolleger som jeg jobber med, men vi har aldri tid til å snakke om noe privat på jobb uansett. Skulle gjerne visst litt mer om kulturen i Ethiopia, Eritrea og Somalia. Spennende å lære om andre deler av verden. Fant nesten ingenting om det kulturelle på google 🙁 Anonymkode: ed13b...b47 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #2 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er bare nysgjerrig rett og slett. Har noen perifere kolleger som jeg jobber med, men vi har aldri tid til å snakke om noe privat på jobb uansett. Skulle gjerne visst litt mer om kulturen i Ethiopia, Eritrea og Somalia. Spennende å lære om andre deler av verden. Fant nesten ingenting om det kulturelle på google 🙁 Anonymkode: ed13b...b47 Hvorfor vil du vite om disse landene? Anonymkode: 835e0...a7b
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #3 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hvorfor vil du vite om disse landene? Anonymkode: 835e0...a7b Synes det er interessant å lære litt om andre land og kulturer. Kanskje det er sosialantropolog jeg burde vært. Anonymkode: ed13b...b47
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #4 Skrevet 6. februar 2021 43 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er bare nysgjerrig rett og slett. Har noen perifere kolleger som jeg jobber med, men vi har aldri tid til å snakke om noe privat på jobb uansett. Skulle gjerne visst litt mer om kulturen i Ethiopia, Eritrea og Somalia. Spennende å lære om andre deler av verden. Fant nesten ingenting om det kulturelle på google 🙁 Anonymkode: ed13b...b47 Det beste ville nok ha vært å spurt noen fra disse landene, jeg er også svært intr i kultur, men vet desverre ikke mye om disse landene Anonymkode: bb160...c47
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #5 Skrevet 6. februar 2021 Det er veldig forskjellige land. Eritreere og etiopiere kommer fra land med fungerende infrastruktur og har et helt annerledes vesen/væremåte enn somaliere som kommer fra en mye mer høylytt og voldsom kultur. Samtidig så er det snakk om store individuelle forskjeller, da! Eller kan du si meg hvordan er nordmenn, svensker og dansker? Anonymkode: 80e13...b20 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #6 Skrevet 6. februar 2021 Min erfaring er at det er kvinneundertrykkende, veldig tradisjonsbundne folk, ikke mange opplyste, ofte god mat, mye mer humor. Direkte om emner man ikke er direkte om her i Norge, og veldig indirekte på enkelte ting nordmenn er direkte om. Store forskjeller avhengig av utdanningsnivå og antall år i Norge. Anonymkode: 80e13...b20
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #7 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er veldig forskjellige land. Eritreere og etiopiere kommer fra land med fungerende infrastruktur og har et helt annerledes vesen/væremåte enn somaliere som kommer fra en mye mer høylytt og voldsom kultur. Samtidig så er det snakk om store individuelle forskjeller, da! Eller kan du si meg hvordan er nordmenn, svensker og dansker? Anonymkode: 80e13...b20 Ja, dette vil jeg si stemmer bra. Somaliere er muslimer, de roper og skriker til hverandre selv om de sitter i samme rom, kvinnene er aggressive og dårlig til å tilpasse seg andre kulturer. Eritreere er ofte kristne og et mye mer ydmykt folkeslag. De presser ikke ungene inn i hijab slik de gjør i Somalia. Anonymkode: 08b77...4e5
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #8 Skrevet 6. februar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja, dette vil jeg si stemmer bra. Somaliere er muslimer, de roper og skriker til hverandre selv om de sitter i samme rom, kvinnene er aggressive og dårlig til å tilpasse seg andre kulturer. Eritreere er ofte kristne og et mye mer ydmykt folkeslag. De presser ikke ungene inn i hijab slik de gjør i Somalia. Anonymkode: 08b77...4e5 Halve Eritrea er muslimsk, da.... Anonymkode: 80e13...b20
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #9 Skrevet 6. februar 2021 Alle verdens land og folk har sin rike historie og kultur. Problemet er at le tror deres kultur er best, og andre fjerne kulturer ikke er så bra, fordi de er annerledes. Annerledes er ikke rart, det er bare spennende. Så er det opp til oss om vi omfavner det som ikke er likt oss. Les bøker skrevet av forfattere av andre kulturer, det gir mye fin kunnskap og innsikt. Anonymkode: 46459...8e1 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #10 Skrevet 6. februar 2021 Kjenner mange somaliske kvinner, og jeg har bodd med venninnen min i noen år som også er fra somalia, pleier også å gå til somalisk moské 😊 Jeg opplever kulturen som veldig åpen og avslappet😊 av de jeg kjenner fra somalia, er det de jeg kommer best overens med ❤️ Anonymkode: 9b44f...300
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå