AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #1 Skrevet 6. februar 2021 Hei. Lurer på hva dere tenker.... hadde sist mens 23 november. Eggløsning 7 des i følge menskalender. Skulle hatt mensen 21 des. Den kom ikke. Tok en test 26 des (kveld), veldig svak. Tok en digital test dagen etter, den viste 1-2. Var hos privat UL igår (fredag 5/2) og ifølge mens og eggløsning skulle jeg vært 10+5 på veg. UL viste lite foster (6 uker), hjertet slår, men legen sender meg på sykehuset med henvisning der det står at anbefalt å avslutte svangerskap da fosterets utvikling angivelig skal ha stoppet, pga at han mente jeg skulle vært lenger på vei. Samme sa legen på sykehuset. De anbefalte meg å avslutte svangerskapet, sa at jeg kom til å abortere innen få dager uansett. Får så vondt, for jeg vet da om flere som har blitt gravid i disse periodene som mange anser som sikker, altså utenom eggløsning. Dette er en ønsket graviditet, så jeg synes dette er vanskelig. De kunne mot dems vilje la meg ta blodprøve igår og en ny til uken, for å sjekke hcg-nivå. Selvom de mente dette var «selvpining». Kan noen bare komme med råd, lignende erfaring...? Dette er utrolig vondt 🥺😭 Anonymkode: 56684...432
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #2 Skrevet 6. februar 2021 I ditt tilfellet tror jeg ville ventet? Hvis de sier at du mest sannsynlig vil aborterte om en stund, så tror jeg at jeg ville latt kroppen orde opp på egen hånd, mye fordi jeg da ikke ville sittet med en følelse av at det var jeg som tok beslutningen om å avslutte et liv.. Hva om de tar feil? Men igjen, hva om de har rett? Jeg hadde heller ikke ønsket et svært sykt barn som kanskje kunne leve noen uker i smerter.. Nei, det er en vanskelig situasjon du er i.. Jeg hadde ventet en uke og tatt en ny ul.. Du trenger noen dager å tenke på, og bearbeidet det. Anonymkode: 97912...fe8 8
myMa Skrevet 6. februar 2021 #3 Skrevet 6. februar 2021 Uff.. Forferdelig vanskelig situasjon. 😔 Jeg synes du skal gjennomføre disse blodprøvene. Du er tydeligvis inne på tanken om at syklusen din kan ha jukset litt og da synes jeg ikke du skal la deg overtale til å ta en abort. Men viktig at du har noen realistiske forventninger her. Legene har jo erfaring med disse tingene.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #4 Skrevet 6. februar 2021 Ja, de sa «du bør avslutte dette nå, for du vil spontanabortere Ila kort tid. Mulig du har spontanabortert allerede» men hvordan kan de si at jeg har spontanabortert, driver å spontanaborterer eller vil spontanabortere Ila kort til når hjertet slår..? Anonymkode: 56684...432
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #5 Skrevet 6. februar 2021 Jeg hadde ventet... Vi ble rådet abort, ventet, tok masse prøver og har ei lita tulle nå. Helt frisk men har visst slitt litt i starten av graviditeten. Anonymkode: bbd62...e86 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #6 Skrevet 6. februar 2021 Om det var meg hadde eg venta til kroppen ordna opp. Det er jo mulig at du hadde EL på eit anna tidspunkt og at du faktisk er så langt på vei som omtrent 6 veker. Det er eigentlig ikkje veldig stor sjanse for at detta er rett, du bør forhalda deg til helsepersonell. Huff ønskjer deg lykke til ❤️ Anonymkode: ce91d...5d8 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #7 Skrevet 6. februar 2021 Ja, ikke sant.... dette jeg er så redd for Anonymkode: 56684...432
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #8 Skrevet 6. februar 2021 "angivelig skal ha stoppet" For ein ekkel setning. Finnest det ikkje ein måte å faktisk bekrefta det 100%...? Anonymkode: ce91d...5d8
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #9 Skrevet 6. februar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: "angivelig skal ha stoppet" For ein ekkel setning. Finnest det ikkje ein måte å faktisk bekrefta det 100%...? Anonymkode: ce91d...5d8 Ja og hvis jeg har blitt gravid SENT i desember (test viste 1-2 uker på veg i slutten av des), så kan det jo stemme jeg er 6 uker.... hjertet slår jo, de så de begge som utførte UL Anonymkode: 56684...432
myMa Skrevet 6. februar 2021 #10 Skrevet 6. februar 2021 Det høres ut som om det er verdens undergang om du aborterer "naturlig". Hvorfor kan ikke kroppen ordne opp dette selv i såfall? Forstår ikke hvorfor de presser deg til å ta abort. Fikk du noe medisinsk begrunnelse for dette? Om du har disse "hva hvis"-tankene nå så synes jeg ikke du skal ta abort. 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #11 Skrevet 6. februar 2021 Legen på sykehuset som utførte UL sa at jeg umulig kunne blitt gravid senere enn EL (7 des), selvom jeg opplyste om graviditetstest tidlig i des som var negativ og hun mente at den digitale gr.test som ble tatt sent i desember ville vist 1-2 uker selvom jeg hadde vært lenger på veg.... Anonymkode: 56684...432
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #12 Skrevet 6. februar 2021 Er denne tråden inspirert av denne artikkelen https://www.nrk.no/mr/legen-sa-friskt-foster-var-dodt-_-bad-mora-ta-abort-1.15356118 ? Anonymkode: 1aea7...b06
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #13 Skrevet 6. februar 2021 Dette går bare en vei. Trist at folk prøvde å gi deg falske forhåpninger, for her er det ingenting å hente. Du kan fint vente til kroppen ordner opp selv, men ville bare blitt ferdig med det så fort som mulig - tatt piller). AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Ja og hvis jeg har blitt gravid SENT i desember (test viste 1-2 uker på veg i slutten av des), så kan det jo stemme jeg er 6 uker.... hjertet slår jo, de så de begge som utførte UL Anonymkode: 56684...432 Nei, det stemmer ikke at du kun er 6 uker da. Du må plusse på 2 uker. Anonymkode: ab220...41a
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #14 Skrevet 6. februar 2021 47 minutter siden, AnonymBruker said: Dette går bare en vei. Trist at folk prøvde å gi deg falske forhåpninger, for her er det ingenting å hente. Du kan fint vente til kroppen ordner opp selv, men ville bare blitt ferdig med det så fort som mulig - tatt piller). Nei, det stemmer ikke at du kun er 6 uker da. Du må plusse på 2 uker. Anonymkode: ab220...41a Hvorfor plusse på to uker? Anonymkode: 56684...432
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #15 Skrevet 6. februar 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor plusse på to uker? Anonymkode: 56684...432 Graviditetlenge regnes fra første dag i siste mens som er ca 2 uker før befruktning. Når testen sier 1-2 uker betyr det at du er 3-4 uker på vei. Anonymkode: 090aa...91a 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #16 Skrevet 6. februar 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Graviditetlenge regnes fra første dag i siste mens som er ca 2 uker før befruktning. Når testen sier 1-2 uker betyr det at du er 3-4 uker på vei. Anonymkode: 090aa...91a Men fosteret kan vel være 6 uker i str da? Og ikke 8.... Anonymkode: 56684...432
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #17 Skrevet 6. februar 2021 Just now, AnonymBruker said: Men fosteret kan vel være 6 uker i str da? Og ikke 8.... Anonymkode: 56684...432 Nei, man regner uansett fra siste mens. Så om de på UL måler embryo å være 6 uker mener de at det er 6 uker siden sist menstruasjon. Jeg var på ultralyd i uke 8, men embryo var målt til uke 5 og ingen hjerteaktivitet. Det er utrolig kjipt og jeg føler med deg. Hvis det er slik at det er hjerteaktivitet skjønner jeg at det er ekstra vanskelig, men det skjer mye for hver dag de første ukene, så 2-4 uker med tapt utvikling er ganske mye 😕 Men for all del, gjør det som føles rett for deg ♥️ Anonymkode: 090aa...91a 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #18 Skrevet 7. februar 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: Nei, man regner uansett fra siste mens. Så om de på UL måler embryo å være 6 uker mener de at det er 6 uker siden sist menstruasjon. Jeg var på ultralyd i uke 8, men embryo var målt til uke 5 og ingen hjerteaktivitet. Det er utrolig kjipt og jeg føler med deg. Hvis det er slik at det er hjerteaktivitet skjønner jeg at det er ekstra vanskelig, men det skjer mye for hver dag de første ukene, så 2-4 uker med tapt utvikling er ganske mye 😕 Men for all del, gjør det som føles rett for deg ♥️ Anonymkode: 090aa...91a Okei.. da får jeg vel kanskje innse den harde fakta 💔 Anonymkode: 56684...432
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #19 Skrevet 7. februar 2021 Ville ventet litt og deretter fått en ny time om en uke siden de så hjertet. Selv om det kanskje er for mye å håpe på så er det vondt viss du må gå å lure i ettertid Anonymkode: 50f3a...31c 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #20 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 6.2.2021 den 20.52): Hei. Lurer på hva dere tenker.... hadde sist mens 23 november. Eggløsning 7 des i følge menskalender. Skulle hatt mensen 21 des. Den kom ikke. Tok en test 26 des (kveld), veldig svak. Tok en digital test dagen etter, den viste 1-2. Var hos privat UL igår (fredag 5/2) og ifølge mens og eggløsning skulle jeg vært 10+5 på veg. UL viste lite foster (6 uker), hjertet slår, men legen sender meg på sykehuset med henvisning der det står at anbefalt å avslutte svangerskap da fosterets utvikling angivelig skal ha stoppet, pga at han mente jeg skulle vært lenger på vei. Samme sa legen på sykehuset. De anbefalte meg å avslutte svangerskapet, sa at jeg kom til å abortere innen få dager uansett. Får så vondt, for jeg vet da om flere som har blitt gravid i disse periodene som mange anser som sikker, altså utenom eggløsning. Dette er en ønsket graviditet, så jeg synes dette er vanskelig. De kunne mot dems vilje la meg ta blodprøve igår og en ny til uken, for å sjekke hcg-nivå. Selvom de mente dette var «selvpining». Kan noen bare komme med råd, lignende erfaring...? Dette er utrolig vondt 🥺😭 Anonymkode: 56684...432 Du har snakket med to leger. Og vil ikke høre på fagfolk, men hører her. Det er rett og slett selvpining det du driver med. La oss si du overbeviser deg selv om at alt er ok, så kan baby bli født med misdannelser. Er du klar for det? Trist når kroppen ikke kan bære frem det barnet, men det er naturens side å si fra på og kroppen din og fosteret sammen får det ikke til. Anonymkode: 18ed4...fa9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå