Gå til innhold

Vanskelig søster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg har en søster alle vi I familien har et skikkelig anstrengt forhold til. Spesielt kvinnene i familien inkl moren vår. 

Min mor og vår lillesøster leier i dag et hus av hennes samboer. 

Men her er det min storesøster som bestemmer alt, hun høyner husleia som hun vil og steg husleia hennes med 1000 i fjor, nå har hun også krevd inn ekstra husleie av lillesøster nå som hun har blitt 18, så husleien nå har steget med 3000 tilsammen på litt over 1 år. Nå som det er så kaldt ute klarer de ikke å få opp varmen i huset og innetemperaturen i enkelte rom har falt ned på minusgrader, der er vinduer i boligen som ikke kan lukkes ordentlig igjen og min storesøster og hennes samboer nekter å gjøre noe med det annet enn at de har lagt igjen en slipemaskin hei og bedt dem fikse selv. Det er og en kjellerleilighet på huset som står til leie på finn.no med inkl Internett, hun krever då at min mor skal dele sitt private internett med neste leieboer under. 

Selv har jeg brutt all kontakt med min storesøster. Hun er svært vanskelig å forholde seg til da hun virker svært sjalu, konkurrerende, er veldig nedlatende og har gått til fysisk angrep på meg mange ganger, sist mens jeg var gravid og da anmeldte jeg henne og fikk besøksforbud I 1 år. Alt dette tilsynelatende uten grunn. 

Min mor og lillesøster tør ikke å si ifra til henne fordi de er redd for hennes reaksjon.. 

Jeg VET at dette er ulovlig!  Jeg har bedt dem melde seg inn i husleieforeninga og ta imot hjelp derfra, både min mor og lillesøster har store helseplager og er uføre. De har ikke akkurat råd til å flytte og er redd dem ikke får noe hjelp. Så med andre ord føler dem seg fanget. 

Jeg er også redd for min søsters reaksjon. Hun er truende og hissig og tyr lett til vold, hun virket totalt strippet for all empati, og tror ikke hun tenker på andre enn seg selv. 

Jeg ønsker såklart at de begge flytter derfra og har lovet å hjelpe dem alt jeg kan. 

Med dette litt rotete innlegget ønsker jeg så gjerne råd, gjerne fra noen som har lignende i sine relasjoner. 

Jeg er så frustrert at jeg vet ikke hva godt jeg kan gjøre.. Og det hjelper ikke at jeg tar kontakt med div instanser, for det må dem gjer selv.. 

Anonymkode: 29ef2...add

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...