Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg og den andre forelder skiltes for noen år siden. Vi bor 5 timer unna med bil og har samvær hver 3 helg (dom).

Det er ett problem med kjøringen da en av oss har en ryggskade som gjør det vanskelig å kjøre bil over lenger strekk. Vi har forsøkt og møtes på halvveien en det er fremdeles 5 timer tur retur.

Er det veldig feil og kreve at den friske kjører hele veien? Skal tas men at den friske forelder flyttet 2 timer lenger unna som gir oss 5 timer en vei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Buss/ tog/ fly? 

Anonymkode: 41cb1...520

Skrevet

Finn den beste løsningen som er til BARNETS beste!!! Hva er best for barnet at dere gjør det? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Finn den beste løsningen som er til BARNETS beste!!! Hva er best for barnet at dere gjør det? 

Problemet er heller at den ene ikke tenker barnets beste og da nekter inngå en slik avtale. Da er man plutselig dit at det ikke gjennomføres samvær. Men hva gjør man om ikke man blir enige? Kan ikke dra det til retten for en filleting heller,

Skrevet

Det er vel samværsforelder som har ansvar for henting og bringing hvis ikke man blir enige om noe annet.  Men kostnadene skal deles. Så hvis du er samværsforelder så kan du ikke kreve noe. Er du bostedsforelder så kan du nekte å kjøre, men du kan dessverre ikke kreve at samvær gjennomføres. Det beste er vel å bli enige.

Anonymkode: c0291...9f7

• Liker 3
Skrevet
a1234 skrev (3 timer siden):

Problemet er heller at den ene ikke tenker barnets beste og da nekter inngå en slik avtale. Da er man plutselig dit at det ikke gjennomføres samvær. Men hva gjør man om ikke man blir enige? Kan ikke dra det til retten for en filleting heller,

Ja, det er synd, men HVA kan du gjøre for å få dette til å gå da? Å tilbringe tid med barnet må være det viktigste..? Hadde jeg måtte ha reist 5 timer for å få være med barnet mitt hadde jeg med glede gjort det for å tilbringe tid med det. 5 timer i bil kan gjøres til kvalitetstid med barnet. 

• Liker 2
Skrevet

Flytt nærmere. Det finnes ingen god unnskyldning for å bo så langt unna barna sine.

Anonymkode: 07a2a...d17

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det er synd, men HVA kan du gjøre for å få dette til å gå da? Å tilbringe tid med barnet må være det viktigste..? Hadde jeg måtte ha reist 5 timer for å få være med barnet mitt hadde jeg med glede gjort det for å tilbringe tid med det. 5 timer i bil kan gjøres til kvalitetstid med barnet. 

Det er ikke min erfaring med barn i bil...

Selv en fordeling på 1 + 4 timer eller 2 + 3 timer hadde hjulpet, så jeg ville foreslått noe sånt.

Eller at den med ryggvondt får noen andre til å kjøre, f.eks. en besteforelder.

Anonymkode: b39b3...a1d

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er ikke min erfaring med barn i bil...

Selv en fordeling på 1 + 4 timer eller 2 + 3 timer hadde hjulpet, så jeg ville foreslått noe sånt.

Eller at den med ryggvondt får noen andre til å kjøre, f.eks. en besteforelder.

Anonymkode: b39b3...a1d

Barn er forskjellige, men når situasjonen. Er som den er da, så Finn en løsning på det med det grunnleggende og bærende prinsippet om hva som er til barnets beste. Kan samvær avholdes kun i ferier da... ikke alltid kvantitet er bra for barn. Er det tipp tipp alle ferier vil det være like så verdifullt som å stresse i bil 5 timer annenhver helg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...