Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har samboer, utdanning, fast jobb, enebolig, hund, og ei datter, med snart en sønn på vei. Jeg har med andre ord er godt liv. Men jeg har ikke mange venner, men jeg prøver å holde kontakt med 3 stykker som jeg har kjent hele livet🙂

Jeg er ikke så veldig god på relasjoner, og jeg blir fort skuffet men ikke uten grunn. Jeg føler meg fort avvist og faktum er at jeg har blitt mye avvist i voksen alder av mine venner da barndommen min har vært vanskelig. Mange avlyser avtaler med meg, tar lite iniativ og alltid er jeg den som tar kontakt. Hvis ikke kan det gå månedsvis før jeg ser venner i det hele tatt. Kanskje de prøver å fade meg ut eller noe, men noen av de blir jo super glad når vi møtes og de sier vi må møtes oftere.. Ikke vet jeg. Føler det er helt ok, men jeg er litt lei av å ha det slik også.

Fikk tilbake kontakt med en av mine beste barndomsvenner når jeg fikk barn. Hun flyttet tilfeldigvis i nærheten av meg, og vi gikk turer, og vi fikk endelig tilbake vennskapet vårt. Jeg inviterte henne til dåpen til barnet mitt, barnebursdag, tapaskveld, ute å spise, ut på tur, og jeg har Tilogmed ordnet jobb til henne der jeg jobber på et sykehjem fordi hun ønsket å begynne å jobbe med mennesker da hun ikke har noe utdanning . Men så blir det så stille i perioder og jeg føler hvis ikke jeg drar lasset hører jeg ingenting fra henne. Jeg sendte en del snaps for 2 uker siden men hun svarer ikke, og hun sender ikke noe tilbake. Så går tiden og jeg hører ingenting, får ingenting.

Hun er veldig opptatt av hvor heldig jeg er som har barn og stort hus, da hennes samboer gjorde det slutt. Hun har sagt hun mener jeg er heldig, og det er jeg. Når vi har møttes tidigere har hun gravd og spurt veldig mye om min familie og dramaet til foreldrene mine.. Føler nesten hun er ute etter sladder så jeg har blitt litt forsiktig med hva jeg deler fordi det er veldig privat. 

Jeg har også prøvd å invitere meg selv til henne men jeg har ikke fått noe invitasjon til henne, men hun inviterer andre. Jeg har prøvd å komme innom til henne med ting jeg ikke trenger lengre fordi jeg vet hun trenger det da hun har litt dårlig økonomi, og hun blir så glad men jeg blir så vidt invitert inn til henne og det gjør vondt når andre venner av henne er på besøkt til henne. Nå har hun kjøpt seg en liten søt leilighet og jeg har sagt at jeg gjerne kan hjelpe henne med oppsussing, samt at jeg gleder meg til å komme å se hvordan det blir. Hun har hatt venner over men jeg har ikke fått en eneste invitasjon, ikke engang en kaffe har jeg bitt tilbudt. Fortalte henne at hun bare måtte komme å låne verktøy osv av oss da vi nettopp har pusset opp et stort hus, men jeg hører nada! 

Sist vi «hang» sammen var på juleverksted hjemme hos meg 4 Desmeber, og siden har hun ikke tatt kontakt og det er 2 måneder siden og jeg begynner å bli redd for at jeg ønsker vennskapet mer enn henne, og jeg ønsker ikke å bli såret. Jeg føler det blir litt feil av meg å invitere henne til dåpen til sønnen min som snart blir født når hun aldri tar kontakt, fordi jeg vil jo ikke være helt retard som innbiller meg at hun vil være vennen min heller, hvis dere skjønner🙈

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 3818c...72c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ts her. 

De «tingene» jeg har kommer innom med til henne er ting fra hjemme som jeg har prøvd å selge på finn, eller gi vekk men hun ville gjerne ha det så da fikk hun det isteden. Så det er typ kaktuser, sko, og utemøbler jeg ikke har plass til lengre. 

Føler det nesten blir litt kleint fordi jeg vil jo ikke «kjøpe» henne heller.. 

Hadde jo vært hyggelig å bli invitert på en kopp kaffe i det minste men jeg blir jo aldri det😔

Skrevet

.

Skrevet

Vil hun faktisk ha de tingene di kommer med? Jeg har noen slektninger som kommer med hauger av ting uten å spørre. Blir litt gal av det. 

Anonymkode: 5dc4d...00b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vil hun faktisk ha de tingene di kommer med? Jeg har noen slektninger som kommer med hauger av ting uten å spørre. Blir litt gal av det. 

De «tingene» jeg har kommer innom med til henne er ting fra hjemme som jeg har prøvd å selge på finn, eller gi vekk men noen av de tingene jeg la ut ville hun  gjerne ha så da fikk hun det isteden. Så det er typ kaktuser, og sko jeg ikke har plass til lengre. 

Føler det nesten blir litt kleint fordi jeg vil jo ikke «kjøpe» henne heller.. 

Hadde jo vært hyggelig å bli invitert på en kopp kaffe i det minste men jeg blir jo aldri det😔

Skrevet

Det har bare skjedd en gang det med at jeg kom innom med ting til henne, da dette var noe hun ville ha fordi jeg prøvde å selge det på finn. 

ts

Skrevet

Jeg vet ikke, men jeg føler at jeg nesten blir litt «brukt», men det er bare en rar følelse så det stemmer sikkert ikke. 

Men hvorfor blir jeg aldri invitert til henne med hennes venner.. Og hvorfor er der nesten bare jeg som må dra lasset! De gangene vi har møttes har det virket som om hun har hatt litt dårlig samvittighet, men jeg kan jo ikke konfrontere henne heller fordi da kan jeg jo risikere at jeg mister henne.. 

Det høres jo litt rart ut men jeg føler at det er bedre at jeg «godtar» at jeg ser henne veldig sjeldent istedenfor å eventuelt miste henne fordi jeg forteller henne at jeg synes det er rart at hun ikke tar kontakt eller inviterer meg på noe. 

Skrevet

På hvilken måte blir du ‘’brukt’’ om det stadig er du som initierer kontakten?

• Liker 4
Skrevet
anonymLala skrev (2 minutter siden):

På hvilken måte blir du ‘’brukt’’ om det stadig er du som initierer kontakten?

Godt spørsmål.. Jeg aner ikke, men jeg får følelsen av at jeg blir «brukt» fordi jeg gir så mye uten å få så mye igjen. 

Det er alltid jeg som disker opp mat, lunsj, kjøper inn godteri, vin osv, fikser med aktiviteter og ordner med besøk osv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg vet ikke, men jeg føler at jeg nesten blir litt «brukt», men det er bare en rar følelse så det stemmer sikkert ikke. 

Men hvorfor blir jeg aldri invitert til henne med hennes venner.. Og hvorfor er der nesten bare jeg som må dra lasset! De gangene vi har møttes har det virket som om hun har hatt litt dårlig samvittighet, men jeg kan jo ikke konfrontere henne heller fordi da kan jeg jo risikere at jeg mister henne.. 

Det høres jo litt rart ut men jeg føler at det er bedre at jeg «godtar» at jeg ser henne veldig sjeldent istedenfor å eventuelt miste henne fordi jeg forteller henne at jeg synes det er rart at hun ikke tar kontakt eller inviterer meg på noe. 

Så trist. Kanskje du bare må godta at hun er en venn men kanskje ikke så nær som du skulle ønske. Bare ta vennskapet for det det er. Da trenger du ikke konfrontere henne heller

• Liker 4
Skrevet

Så trist. Kanskje du bare må godta at hun er en venn men kanskje ikke så nær som du skulle ønske. Bare ta vennskapet for det det er. Da trenger du ikke konfrontere henne heller

Ja, og slik er det. 

Men jeg føler det blir feil av meg å invitere henne til dåpen til sønnen min når hun ikke er så nær allikevel. 

Føler også at jeg ikke ønsker å prøve å holde på henne eller foreslå så mye med å hjelpe henne når jeg aldri får noe igjen. Jeg blir jo såret av å føle meg lite tatt kontakt med, mens hun henger med andre.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men ta vennskapet for det det er er jo ikke bra. Må jo ta noen steg tilbake og gi mindre selv også, hvis ikke kan man fort bli utnyttet. 

• Liker 3
Skrevet

Ja, og slik er det. 

Men jeg føler det blir feil av meg å invitere henne til dåpen til sønnen min når hun ikke er så nær allikevel. 

Føler også at jeg ikke ønsker å prøve å holde på henne eller foreslå så mye med å hjelpe henne når jeg aldri får noe igjen. Jeg blir jo såret av å føle meg lite tatt kontakt med, mens hun henger med andre.. 

Det skjønner jeg veldig godt. Hadde et lignende dilemma til dåp jeg å. Kommer litt an på hvor stor dåp du skal ha, om du inviterer felles venner osv. akkurat nå blir det vel uansett liten dåp? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det skjønner jeg veldig godt. Hadde et lignende dilemma til dåp jeg å. Kommer litt an på hvor stor dåp du skal ha, om du inviterer felles venner osv. akkurat nå blir det vel uansett liten dåp? 

Ja. Det blir jo helt feil å ha henne der når hun ikke tar kontakt.. 

• Liker 1
Skrevet

Bare en ting.. Jeg tenker litt høyt her, og dette er sikkert teit og urimelig fra min side men jeg har tenkt på noe. 

Hun fortalte meg at hun ville ha barn, hus og ny bil osv. Kan hun være sjalu på meg tror dere? Eller er dette bare en teit tanke.. 

Fordi hun er veldig opptatt av alt jeg har og det hun ikke har. Selv drømmer hun om det samme da exen hennes fortalte at hun hadde snakket mye til han rett før bruddet i sommer om hvor «heldige» jeg og samboer var som hadde så mye penger og alt på stell.. Ønsker ikke å definere mer av dette med økonomi her inne, men dette er helt sant. 

Når vi hadde kjøpt oss ny bil reagerte hun veldig merkelig på dette, og hun hadde visst fortalt alle i vennegjengen sin om bilen vi hadde kjøpt oss og spesifisert hvor mye det kostet osv. Hun vet jo fra før av at jeg og samboer har god økonomi da vi driver et firma som går veldig bra sammen utenom jobben vår til vanlig. 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Bare en ting.. Jeg tenker litt høyt her, og dette er sikkert teit og urimelig fra min side men jeg har tenkt på noe. 

Hun fortalte meg at hun ville ha barn, hus og ny bil osv. Kan hun være sjalu på meg tror dere? Eller er dette bare en teit tanke.. 

Fordi hun er veldig opptatt av alt jeg har og det hun ikke har. Selv drømmer hun om det samme da exen hennes fortalte at hun hadde snakket mye til han rett før bruddet i sommer om hvor «heldige» jeg og samboer var som hadde så mye penger og alt på stell.. Ønsker ikke å definere mer av dette med økonomi her inne, men dette er helt sant. 

Når vi hadde kjøpt oss ny bil reagerte hun veldig merkelig på dette, og hun hadde visst fortalt alle i vennegjengen sin om bilen vi hadde kjøpt oss og spesifisert hvor mye det kostet osv. Hun vet jo fra før av at jeg og samboer har god økonomi da vi driver et firma som går veldig bra sammen utenom jobben vår til vanlig. 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bare en ting.. Jeg tenker litt høyt her, og dette er sikkert teit og urimelig fra min side men jeg har tenkt på noe. 

Ts

Det er godt mulig dere akkurat nå minner henne for mye om det hun ikke har. Hvordan er resten av vennegjengen, lykkelige par med barn eller single?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri hørt om noen som inviterer venner i dåp, med mindre de skal være fadder. 

Anonymkode: 8ed2d...4ae

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har aldri hørt om noen som inviterer venner i dåp, med mindre de skal være fadder. 

Anonymkode: 8ed2d...4ae

Jeg inviterte tre gamle venner fra barneskolen som jeg har hatt kontakt med hele livet, da de har vært som en familie for meg inkludert denne barndomsvenninnen. 

Ts 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er godt mulig dere akkurat nå minner henne for mye om det hun ikke har. Hvordan er resten av vennegjengen, lykkelige par med barn eller single?

De er singel, og ei som har barn nr to men hun har ikke ting på stell. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...