Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han sa det etter en uke i forholdet. Jeg vet ikke hvordan jeg skal reagere. Vi har bare kjent hverandre knapt en måned men han sier at det er det han oppriktig føler. Kan man virkelig elske noen etter så kort tid? De ordene betyr utrolig mye for meg og trodde ikke de skulle komme så tidlig som etter en uke.

Anonymkode: cd933...bfc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Red flag!! Narcissister pleier å gjøre det. Love bombing! 

Anonymkode: 66910...b04

• Liker 14
Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
  • Liker 1
Skrevet
Cleo88 skrev (2 minutter siden):

Aaah.. Vanskelig! 

Kanskje han er oppriktig eller ikke har helt oversikt. Han burde kanskje heller sagt at han er sååå forelsket i deg, noe i den duren. Ellers er det ikke sikkert dere har samme oppfatning av hva de ordene skal bety. 

Jeg ville ikke likt det. Ville kanskje følt meg mer forpliktet enn jeg ønsket å være. Hva svarte du? 

Jeg bare følte at det kom så plutselig, det var ingen forvarsel eller en mykere overgang. Vi har aldri engang sagt "glad i deg" til hverandre, og jeg tenkte at jeg ville gi han tid til å si det ettersom han ikke har sagt det før. 

Men "elsker deg" kom før "glad i deg" og jeg ble sjokkert. Jeg svarte tilbake at jeg ikke er der enda, men at jeg er glad i han.

Føler meg dårlig at jeg ikke kan gjengjelde det :(

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Red flag!! Narcissister pleier å gjøre det. Love bombing! 

Anonymkode: 66910...b04

Signerer den. Min fridde etter tre dager. Pass på deg selv, ts. 

Anonymkode: b2df2...e81

• Liker 6
Skrevet

Her kom det også veldig tidlig. Det tok kanskje et par uker før han sa det. Femten år senere sier han det fremdeles til meg hver dag, og jeg til ham. Ingen av oss har noen narsissistisk personlighetsforstyrrelse. Vi ble bare veldig fort veldig glade i hverandre. 

Anonymkode: 62ffa...ed1

• Liker 11
Skrevet

Traff en fyr som sa det etter første møtet. Han ville gifte seg med meg også. Jeg stakk ganske kjapt derfra. Han ble så sinnsykt intens at jeg ble redd han. 

Anonymkode: 9249f...3da

Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her kom det også veldig tidlig. Det tok kanskje et par uker før han sa det. Femten år senere sier han det fremdeles til meg hver dag, og jeg til ham. Ingen av oss har noen narsissistisk personlighetsforstyrrelse. Vi ble bare veldig fort veldig glade i hverandre. 

Anonymkode: 62ffa...ed1

Jeg er veldig glad i han! Men er ikke der at jeg kan si at jeg elsker han enda. Føler meg elendig på grunn av det.

TS

Skrevet
Cleo88 skrev (Akkurat nå):

Skjønner deg godt. Kanskje du skal komme med et svar som passer bedre til det du føler og som er ærlig. Feks. "jeg bryr meg om deg", "du betyr mye for meg" eller "jeg er glad i deg." Da er du ærlig samtidig som du viser han hvor lista di for forholdet og "jeg elsker deg" ligger - kanskje han justerer seg etter deg og skjønner at det finnes andre mindre invaderende måter å meddele at han setter pris på deg. 

Jeg elsker deg.. For meg betyr det at du elsker en person i sin helhet.en helhet dere umulig kan ha kjennskap til etter så kort tid. Det betyr at du aksepterer alle personens sider, også de som ikke er så gode (som dere sikkert ikke vet om ennå) OG det understreker at forholdet er veldig seriøst og forpliktende, nærmest som å implisere at man vil tilbringe resten av livet sammen... No pressure liksom 😱

Ja. Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg 😅

• Liker 1
Skrevet

Kan være et rødt flagg, men trenger ikke. Samboeren min sa det veldig tidlig, har aldri møtt en så stødig person som ham.

Anonymkode: 0d080...bf0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan være et rødt flagg, men trenger ikke. Samboeren min sa det veldig tidlig, har aldri møtt en så stødig person som ham.

Jeg lurer ikke på om det er et rødt flagg? Hvorfor sier alle det 😅

Sa du det tilbake?

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker said:

Sa du det tilbake?

Sa det ikke tilbake da, men nå har vi vært sammen i over 10 år, så har selvsagt sagt det.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Sa du det tilbake?

Grunnen til at "alle" sier at det er et rødt flagg, er at det kan være et veldig dårlig tegn. Voldelige menn har en tendens til å si det tidlig, de forsøker ofte å sjarmere alt de kan før de sakte men sikkert flytter grensene på en negativ måte. Du kan google "love bombing" dersom du vil vite mer.

• Liker 3
Skrevet

Hva man føler trenger ikke ha så mye å si for den enkelte personen. Søsteren min sa det etter bare en uke til sin kjæreste, og de har i dag vært sammen i ni år. Jeg har ingen erfaring med "love bombing", men jeg er også slik at jeg føler på utrolig store og voldsomme følelser for mennesker fort, og det tok ikke lang tid før jeg selv følte at jeg elsket min kjæreste. 

Jeg sa jeg elsket min kjæreste etter vi hadde vært sammen i 1-2 år (følte det tidligere, men ventet med å si det), og fikk tilbake "Åh, du er DER ja". Ikke akkurat den kuleste måten, haha. Nå som vi har vært sammen i mange flere år har han sagt det tilbake altså, men han trengte tid for å føle de samme sterke og voldsomme følelsene som meg. 

Kanskje du kan si at du setter veldig stor pris på det, og at du gleder deg til du kjenner på elske-følelsene du og, men at du bruker litt tid på dem?

Anonymkode: a9264...a33

Skrevet

Synes folk er raske med diagnosene. Så flott at noen vet hva og hvem de vil ha tenker nå jeg. For min del låter det helt tragisk at folk er sammen i flere år uten å elske hverandre. Hvorfor i alle dager er man sammen da? Jeg tenker det er et veldig godt tegn at han sier det. Jeg synes folk som ikke kan si det etter en stund er overfladiske og egoistiske. 

Anonymkode: 476f9...d7d

Skrevet

Samboeren min og jeg sa det til hverandre etter tre uker, og da hadde han allerede brukt en uke på å prøve å finne mot til å si det. Vi hadde kjent hverandre i to måneder før vi ble sammen. Vi har vært sammen i tre år nå, er fortsatt like forelsket som vi var i starten, og ingen av oss har noen personlighetsforstyrrelse heller.

MEN det skal sies at samboeren min er britisk, og jeg tror det er en ganske stor språklig forskjell mellom engelsk og norsk. På engelsk så betyr "forelsket i" og "elske" det samme, så om man sier "I'm in love with you" så beyr det "I love you", det er ikke to forskjellige "stadier" av forelskelse som på norsk. Akkurat dette synes jeg er forvirrende, selv om jeg er norsk selv 😛

Anonymkode: 7e50a...154

Skrevet

Nå kan det jo hende at han er veldig forelsket i deg, og tror at de følelsene betyr at han elsker deg. 

Det er min erfaring med de som sier det tidlig. 

Anonymkode: 0777c...c77

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nå kan det jo hende at han er veldig forelsket i deg, og tror at de følelsene betyr at han elsker deg. 

Det er min erfaring med de som sier det tidlig. 

Anonymkode: 0777c...c77

Det kan hende.

Skrevet

Min eks sa Jeg elsker deg veldig veldig tidlig. Han viste seg å være en kontrollerende og manipulerende drittsekk, så jeg får varsellamper. 

Anonymkode: 7a76e...9a1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...