Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å studere barnehagelærer på Steinerhøyskolen. Er det noen som har erfaring som vil dele med meg? 

Jeg lurer også på om utdanningen min da som barnehagelærer er kvalifisert til «vanlige» barnehager, eller kun steinerbarnehager?

Anonymkode: cceef...328

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har ikke den utdannelsen, men på siden deres står det:

Videre studier og jobb
Etter endt utdannelse kan du velge mellom ca. 60 steinerbarnehager og førsteklasser rundt om i landet – og det er et stort behov for nye pedagoger! Du har også mulighet for jobb i steinerbarnehager rundt om i verden da det pedagogiske grunnlaget har en felles plattform.

Etter fullført bachelorgrad kan du også søke deg videre til relevante masterstudier i inn- og utland, f.eks.: Universitetet i Oslo.

Steinerhøyskolens pedagogiske utdanninger er de eneste bachelorgradene i steinerpedagogikk i Norden som er internasjonalt anerkjent.

Du kan altså få jobb i ca 60 steinerbarnehager og førsteklasser. De sier ingenting om du kan få jobb i andre barnehager, eller om du "teller" som utdannet barnehagelærer gjennom andre skoler. Steinerpedagogikk er nok litt annerledes, og derfor tror jeg ikke du hopper først i køen i andre barnehager. Det er jo en bachelor i steinerpedagogikk som ikke er helt det samme som "vanlig" barnehagelærer :) 

Endret av mjauritz

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...