Gå til innhold

Male stuen.

Cobra

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å male stuen i en rød(mørk) farge, men har ikke funnet helt den rette nyansen enda. Er det noen som vet om en fin farge? icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Loftsstua vår har en fin mørk rødfarge som heter Rødmelde. Den fikk jeg anbefalt hos fargeforhandleren.

Jeg synes den stjeler en del lys, og vurderer å male rommet lysere. men samtidig er jeg så glad i fargen at jeg ikke vet om jeg kommer til å gjøre det med det første...

Er liksom ikke "ferdig" med den ennå, om du forstår!

Du har antagelig mer vindusflater og lys i stua di enn jeg har i loftsstua mi med kun 2 vinduer i kvisten, så det kan gå kjempefint med en mørk rødfarge! Selv har jeg mørk grønn i stua, og er kjempefornøyd!

Trenden nå er jo at "alle" skal ha stue i lys Toscana, men jeg synes det er flott og ganske personlig når man tør å bruke farger!

Lykke til med fargevalget!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KIRSEBÆRFARGE...skal vist også øke matlysten,så det passer om du har stue/spisestue:)

Ellers så ville jeg vært forsiktig med en for mørk farge,iallefall om stuen er liten..mørkt trekker sammen...

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

Fins mange fine raudfargar.

Stikk innom fargehadnlaren din og spør om ein prøve på ulike fargar, prøv så å måla opp eit par strøk heime hos deg sjølv og vent nokre dagar med å bestemma deg.

Eg ville også vore forsiktig med å velja ein mørk farge, for det hgar ein forminskande effekt, og ein blir lett deprimert av mørke fargar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...