Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å male stuen i en rød(mørk) farge, men har ikke funnet helt den rette nyansen enda. Er det noen som vet om en fin farge? icon_smile.gif

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Loftsstua vår har en fin mørk rødfarge som heter Rødmelde. Den fikk jeg anbefalt hos fargeforhandleren.

Jeg synes den stjeler en del lys, og vurderer å male rommet lysere. men samtidig er jeg så glad i fargen at jeg ikke vet om jeg kommer til å gjøre det med det første...

Er liksom ikke "ferdig" med den ennå, om du forstår!

Du har antagelig mer vindusflater og lys i stua di enn jeg har i loftsstua mi med kun 2 vinduer i kvisten, så det kan gå kjempefint med en mørk rødfarge! Selv har jeg mørk grønn i stua, og er kjempefornøyd!

Trenden nå er jo at "alle" skal ha stue i lys Toscana, men jeg synes det er flott og ganske personlig når man tør å bruke farger!

Lykke til med fargevalget!12

Skrevet

KIRSEBÆRFARGE...skal vist også øke matlysten,så det passer om du har stue/spisestue:)

Ellers så ville jeg vært forsiktig med en for mørk farge,iallefall om stuen er liten..mørkt trekker sammen...

Lykke til:)

• 2 år senere...
Skrevet

Fins mange fine raudfargar.

Stikk innom fargehadnlaren din og spør om ein prøve på ulike fargar, prøv så å måla opp eit par strøk heime hos deg sjølv og vent nokre dagar med å bestemma deg.

Eg ville også vore forsiktig med å velja ein mørk farge, for det hgar ein forminskande effekt, og ein blir lett deprimert av mørke fargar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...