AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #1 Skrevet 6. februar 2021 Lillebror ble født for 16 dager siden. Jeg blir alene hjemme med barna neste uke. Det er meldt 20-25 minusgrader. "Du kan ikke kjøre storebror til bhg da!" sa en jeg kjenner. Det er jo farlig med så mye kulde og bla bla.. og vi må kjøpe inn alt vi trenger før samboeren min reiser bort, så vi bare kan være inne osv osv. Men altså, jeg kan jo ikke holde eldstemann hjemme fordi det er kaldt! Jeg vet at minus 10 er "kuldegrensa". Ville ikke tatt med baby på trilletur nå for å si det sånn. Men rett ut i bilen, en kort kjøretur, og så 200 meter tur retur parkering-avdeling. Det må da gå bra når jeg løfter med den lille i bilstolen? Deb jeg snakka med var litt hysterisk,ikke sant? Anonymkode: 4680f...01b
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #2 Skrevet 6. februar 2021 Ja så lenge du har varme klær og dekket babyen i bilstolen med tykt teppe så går det bra med rett ut og rett inn i bilen. Husk dem klarer seg i enda kaldere strøk selv om dem har babies. Hysterisk å tenke noe annet. Anonymkode: bf0f1...bab 18
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #3 Skrevet 6. februar 2021 Det går fint Varme opp bilen før dere setter dere inn, om du kan det! Til og fra bilen er ikke så stress. Anonymkode: 788c2...be0 6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #4 Skrevet 6. februar 2021 Du har en fin plan, og selvfølgelig skal storebror i barnehage! Dette går fint. Anonymkode: 372e9...473 6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #5 Skrevet 6. februar 2021 Det går helt fint. Jeg pleide å ha et lite teppe som jeg la over bilstolen da jeg gikk de 50 meterene fra bilen til barnehagen. På den måten fikk ikke babyen iskald luft i lungene. Tok selvsagt av teppet med en gang vi kom inn i bygget eller tilbake til bilen. Anonymkode: 323b1...f6d 7
Gjest Smeltemann Skrevet 6. februar 2021 #6 Skrevet 6. februar 2021 Det går helt fint. Babyen kan fint være i bilen.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #7 Skrevet 6. februar 2021 Ja! Unødvendig hysteri! Anonymkode: de36d...493 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #9 Skrevet 6. februar 2021 Selvfølgelig går det helt fint Anonymkode: 3b188...e8f 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #10 Skrevet 6. februar 2021 Det går fint. Som alene mor uten bil er vi nødt til å gå ut døren uansett temperatur. Minste er 20 uker. Den kalde lufta kan være farlig, men så lenge den lille ligger godt nede i vogna så går det fint her. Anonymkode: 9d35e...a6c 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #11 Skrevet 6. februar 2021 Kan du eventuelt få personal tim å hente ved bilen eller avtale med en annen foreldre å ta med barnet ditt inn? Vi har en liten barnehage, men har lagt merke til at et barn på avdelingen ofte kommer fra parkeringen med et personal og at personal gjør barnet klar og følger til porten på ettermiddagen. (Varierende personal men alltid personal fra vår avdeling) Anonymkode: 5777f...159 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #12 Skrevet 6. februar 2021 Smeltemann skrev (11 minutter siden): Det går helt fint. Babyen kan fint være i bilen. Neeei, ikke gå fra baby i bilen! Ta den med, men dekk til og vær kjapp inn og ut. Anonymkode: 788c2...be0 8
Gjest Smeltemann Skrevet 6. februar 2021 #13 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Neeei, ikke gå fra baby i bilen! Ta den med, men dekk til og vær kjapp inn og ut. Anonymkode: 788c2...be0 Hvorfor ikke ?
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #14 Skrevet 6. februar 2021 Ja det går fint. Har du god bilstolpose til baby? Det er ikkje så langt eller lenge. Anonymkode: 48bff...012 1
Snurrepurre Skrevet 6. februar 2021 #15 Skrevet 6. februar 2021 Smeltemann skrev (1 time siden): Det går helt fint. Babyen kan fint være i bilen. Nei. Man lar ikke en nyfødt være i bilen alene. Hente og leveringssituasjoner tar ofte mye mer tid enn man tror. Det spørs på humøret til barnehagebarnet. har fort brukt 20 min på henting når lille skal avslutte leken, tar seg ei runde rundt i garderoben, de ansatte skal fortelle om dagen (og gjerne lar mini fortelle).. etc. Ikke går jeg fra henne gråtende heller om hun har hatt en dårlig morgen og trenger meg 5-6 min ekstra før jeg skal gå avgårde. Støtter heller forslaget om å dekke til bilstolen akkurat fra bilen til inngangen og tilbake. Vet selvfølgelig at man ikke skal dekke til, men når det er snakk om i underkant av 1 minutt så kan jeg ikke se at det gjør noen skade. men sikrer at lille ikke får luft som effektivt kan være 25- inn i lungene. 8
Gjest Smeltemann Skrevet 6. februar 2021 #16 Skrevet 6. februar 2021 Snurrepurre skrev (19 minutter siden): Nei. Man lar ikke en nyfødt være i bilen alene. Hente og leveringssituasjoner tar ofte mye mer tid enn man tror. Det spørs på humøret til barnehagebarnet. har fort brukt 20 min på henting når lille skal avslutte leken, tar seg ei runde rundt i garderoben, de ansatte skal fortelle om dagen (og gjerne lar mini fortelle).. etc. Ikke går jeg fra henne gråtende heller om hun har hatt en dårlig morgen og trenger meg 5-6 min ekstra før jeg skal gå avgårde. Støtter heller forslaget om å dekke til bilstolen akkurat fra bilen til inngangen og tilbake. Vet selvfølgelig at man ikke skal dekke til, men når det er snakk om i underkant av 1 minutt så kan jeg ikke se at det gjør noen skade. men sikrer at lille ikke får luft som effektivt kan være 25- inn i lungene. Det du beskriver handler om at man må ordne seg gode rutiner på levering og henting av barn i barnehage. Noe som det høres ut som du ikke har hatt noe fokus på.
Snurrepurre Skrevet 6. februar 2021 #17 Skrevet 6. februar 2021 Smeltemann skrev (5 minutter siden): Det du beskriver handler om at man må ordne seg gode rutiner på levering og henting av barn i barnehage. Noe som det høres ut som du ikke har hatt noe fokus på. Atte hæ? 😂 som tidligere barnehageansatt, pedleder og mamma til en fireåring så er jeg ganske trygg på at rutinene vi har er innenfor der de bør være 😉 8
Gjest Smeltemann Skrevet 6. februar 2021 #18 Skrevet 6. februar 2021 Snurrepurre skrev (1 minutt siden): Atte hæ? 😂 som tidligere barnehageansatt, pedleder og mamma til en fireåring så er jeg ganske trygg på at rutinene vi har er innenfor der de bør være 😉 Ja det er virkelig noe å slå i bordet med "barnehageansatt" Pedagogisk riktig da 😎😎
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #19 Skrevet 6. februar 2021 12 minutter siden, Smeltemann said: Det du beskriver handler om at man må ordne seg gode rutiner på levering og henting av barn i barnehage. Noe som det høres ut som du ikke har hatt noe fokus på. 🙈 Ikke hør på trollet, snurrepurre, din rutine på bhg henting høres helt perfekt ut 👌 Anonymkode: 3b188...e8f 6
Gjest Smeltemann Skrevet 6. februar 2021 #20 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 🙈 Ikke hør på trollet, snurrepurre, din rutine på bhg henting høres helt perfekt ut 👌 Anonymkode: 3b188...e8f Trollmor 😂😂😂😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå