AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #1 Skrevet 6. februar 2021 Jeg har bitt merke i at jeg aldri får likes på Facebook lenger fra venner og bekjente, litt familie men ikke særlig der heller. Jeg er ikke en person som legger ut status oppdatertinger ofte, relativt sjelden. Ser jo at de liker hverandres i hytt og vest. Dette irriterer meg. Familie også, er veldig på å like hverandres, men med meg nei. Skal sies at jeg hadde en litt dårlig oppførsel i fortiden, men det er jo flere år siden. Føler mennesker bærer nag og ikke klarer å gi meg en ny sjanse. Jeg har jo ikke akkurat gjort noe, kommet i litt uenigheter men det er det. Det er flere år siden. Aldri vært ekkel eller noe med noen. Anonymkode: a712a...a52
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #2 Skrevet 6. februar 2021 Jeg opplever det som at det er rykter om meg, så gjør at flere har hengt seg på. Dette føler jeg ødelegger litt av hverdagsgleden min, med å aldri oppleve at jeg er bra nok. Alle trenger jo litt feedback. Jeg har nok spilt kortene mine dårlig, med flere og det virker som om mennesker bare har bestemt seg får å holde seg unna. Hvordan bygge opp tilliten? Hvordan få flere til å like meg? Anonymkode: a712a...a52
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #3 Skrevet 6. februar 2021 Kan det hende at de bare ikke har samme interesser som deg? Eller at siden du legger ut statusoppdateringer så sjelden at det rett og slett ikke kommer opp på newsfeedsen deres? Jeg har nemlig forstått det slik at om man liker "faste" venners statusoppdateringer ofte så kommer disse oftere opp i newsfeedsen. Det er slik algoritmen fungerer tror jeg. Anonymkode: 81a5a...d25 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #4 Skrevet 6. februar 2021 Ingen under 50 som liker statuser på facebook lengre, vel? Anonymkode: ae6e8...1fe 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #5 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen under 50 som liker statuser på facebook lengre, vel? Anonymkode: ae6e8...1fe På hvilke digitale platformer pleier du å dele artikler om samfunn osv. med venner? Anonymkode: 81a5a...d25
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #6 Skrevet 6. februar 2021 Legger du sjeldent ut noe kommer du langt ned på listen av de som får opp noe på newsfeeden. Skal du høste likes må det være relevant, klikkbart og jevnlige posteringer for at andre i det hele tatt skal få opp det du legger ut. Anonymkode: 0cd53...6c4 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #7 Skrevet 6. februar 2021 Jeg liker og kommenterer veldig sjelden det andre legger ut, og ville selv ikke lagt noe særlig i det om folk ikke likte eller kommenterte mine innlegg. Jeg baserer vennskap og familiære forhold på viktigere ting enn likes og kommentarer på sosiale medier. Anonymkode: 2c373...ef4 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #8 Skrevet 6. februar 2021 Herregud... er ikke alle mennesker som følger med sosiale medier 24/7! jeg kommenterer nesten aldri, fordi jeg ikke sjekker ofte. Noen mennesker tror virkelig at alle mennesker bryr seg like mye om sosiale medier som en selv Anonymkode: 0ed7f...e25 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #9 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg liker og kommenterer veldig sjelden det andre legger ut, og ville selv ikke lagt noe særlig i det om folk ikke likte eller kommenterte mine innlegg. Jeg baserer vennskap og familiære forhold på viktigere ting enn likes og kommentarer på sosiale medier. Anonymkode: 2c373...ef4 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Herregud... er ikke alle mennesker som følger med sosiale medier 24/7! jeg kommenterer nesten aldri, fordi jeg ikke sjekker ofte. Noen mennesker tror virkelig at alle mennesker bryr seg like mye om sosiale medier som en selv Anonymkode: 0ed7f...e25 Her handler det om at ts opplever forskjellsbehandling. Ikke sikkert dette bare handler om SoMe. Anonymkode: 81a5a...d25 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #10 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): På hvilke digitale platformer pleier du å dele artikler om samfunn osv. med venner? Anonymkode: 81a5a...d25 Det sender jeg til de jeg antar har interesse av slikt, slik at jeg slipper å spamme andre folk sin vegg med artikler de kan finne selv? Folk er ikke på Facebook for å lese nyheter, vel? Anonymkode: ae6e8...1fe
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #11 Skrevet 6. februar 2021 Det virker litt som at du bryr deg mer om likes enn det faktiske relasjonene med disse menneskene. Har du vært ufin mot dem så er det kanskje ikke å forvente at de skal sleike deg oppover ryggen heller? Anonymkode: f623b...5eb 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #12 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det sender jeg til de jeg antar har interesse av slikt, slik at jeg slipper å spamme andre folk sin vegg med artikler de kan finne selv? Folk er ikke på Facebook for å lese nyheter, vel? Anonymkode: ae6e8...1fe Med andre ord, du presser folk direkte med artikler du bare antar de ønsker? Og jo det er mange som er på facebook nettopp for å abonnere, lese og dele meninger om samfunnsspørsmål eller andre interesser. Anonymkode: 81a5a...d25 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #13 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Her handler det om at ts opplever forskjellsbehandling. Ikke sikkert dette bare handler om SoMe. Anonymkode: 81a5a...d25 Denne. Anonymkode: 4b8f2...705
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #14 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ingen under 50 som liker statuser på facebook lengre, vel? Anonymkode: ae6e8...1fe Neivel, jeg vet om mange Anonymkode: c4e0f...d57
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #15 Skrevet 6. februar 2021 Det går an å installere slik at man ikke ser alt det andre legger ut og. Så skal ikke forundre meg at flere har gjort dette, i og med at de for med andre sine oppdateringer ! Sjelden betyr ikke en gang i måneden! Jeg legger ut jeg, men ikke annenhver dag. Heller ikke hver uke alltid. Men kan fint legge ut story! Den overser dem og. Så går nok på at de ikke er interesserte. Ts Anonymkode: a712a...a52
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #16 Skrevet 6. februar 2021 Handler overhodet ikke om at alt dreier seg om sosiale medier. Men at man for med seg ting på sosiale medier, noe som ikke er vanskelig i det hele tatt Anonymkode: a712a...a52
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #17 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det går an å installere slik at man ikke ser alt det andre legger ut og. Så skal ikke forundre meg at flere har gjort dette, i og med at de for med andre sine oppdateringer ! Sjelden betyr ikke en gang i måneden! Jeg legger ut jeg, men ikke annenhver dag. Heller ikke hver uke alltid. Men kan fint legge ut story! Den overser dem og. Så går nok på at de ikke er interesserte. Ts Anonymkode: a712a...a52 Jeg opplever det samme i min familie og tidligere venner, men der handler det mer om at vi bare ikke deler samme interesser. Jeg ble såret før jeg forsto at vi bare var forskjellige. Tror du har 2 alternativer: Enten snakker du ut med dem om det du tenker kan være årsaker. Viktig å lytte mer enn du snakker i så fall. Eller så velger du å bygge nye bekjentskaper som kan utvikle seg til vennskap. Jeg valgte det siste. Anonymkode: 81a5a...d25
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #18 Skrevet 6. februar 2021 Sosiale medier er det verste som har skjedd menneskeheten. Anonymkode: e2701...fc9 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #19 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Sosiale medier er det verste som har skjedd menneskeheten. Anonymkode: e2701...fc9 Jeg husker tiden før SoMe og det var like ille med sjalusi, baksnakking og mobbing før den tid også. Anonymkode: 81a5a...d25 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #20 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg husker tiden før SoMe og det var like ille med sjalusi, baksnakking og mobbing før den tid også. Anonymkode: 81a5a...d25 Det som er interessant i vår tid er at de kule på nettet er ikke nødvendigvis kule i virkeligheten, og motsatt. Anonymkode: f623b...5eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå