AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #1 Skrevet 6. februar 2021 Jeg vet at jeg ikke er den eneste som føler på dette her, men det er en ting som har plaget meg ekstremt, og det er at når jeg prøver å ta opp noe som plager med typen min, så blir han sur på meg og får meg til å føle skyld. Også går jeg å gnager på det i evigheter til det sliter på meg. Hva burde jeg gjøre? Føler meg helt maktesløs Anonymkode: 8794c...ab6 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #2 Skrevet 6. februar 2021 Da er det ikke et sunt forhold. Du burde gjøre det slutt Anonymkode: 53cd4...e88 5
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #3 Skrevet 6. februar 2021 Du burde gjøre som meg, STIKKE. Anonymkode: d1253...c3c 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #4 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da er det ikke et sunt forhold. Du burde gjøre det slutt Anonymkode: 53cd4...e88 Jeg klarer dønn ikke💔 Anonymkode: 8794c...ab6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #5 Skrevet 6. februar 2021 Jeg sliter med det samme. Ikke få barn med ham sier bare jeg. Det vil spare deg for MYE hjertesorg om du følger det rådet. Ellers enig med ab over. Gå fra ham. Jeg kan ikke ta opp noe uten at beskyldninger hagler andre veien. Jeg har prøvd i fredstid flere ganger, men det hjelper ikke. Anonymkode: 875a3...34f 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #6 Skrevet 6. februar 2021 Dette høres ikke noe godt ut. Hva er det som skjer når du tar det opp? Lytter han til deg? Går han i forsvar? Hvordan tar du det opp? Kan det hende han føler det som et angrep, selv om du ikke mener det slik? Kommunikasjon er svært viktig i et forhold, og det virker det som at du er klar over, så det er bra. Dersom kommunikasjonsproblemene har vart over lengre tid, har dere vurdert parterapi? Her kan dere få gode tips og øvelser rundt kommunikasjon. Håper det løser seg for deg og dere. Anonymkode: 7d932...4fc 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #7 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg sliter med det samme. Ikke få barn med ham sier bare jeg. Det vil spare deg for MYE hjertesorg om du følger det rådet. Ellers enig med ab over. Gå fra ham. Jeg kan ikke ta opp noe uten at beskyldninger hagler andre veien. Jeg har prøvd i fredstid flere ganger, men det hjelper ikke. Anonymkode: 875a3...34f Det er liksom ikke så store ting heller. Jeg må krangle meg til et svar Anonymkode: 8794c...ab6
Gjest Smeltemann Skrevet 6. februar 2021 #8 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg vet at jeg ikke er den eneste som føler på dette her, men det er en ting som har plaget meg ekstremt, og det er at når jeg prøver å ta opp noe som plager med typen min, så blir han sur på meg og får meg til å føle skyld. Også går jeg å gnager på det i evigheter til det sliter på meg. Hva burde jeg gjøre? Føler meg helt maktesløs Anonymkode: 8794c...ab6 Hvordan sur?
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #9 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette høres ikke noe godt ut. Hva er det som skjer når du tar det opp? Lytter han til deg? Går han i forsvar? Hvordan tar du det opp? Kan det hende han føler det som et angrep, selv om du ikke mener det slik? Kommunikasjon er svært viktig i et forhold, og det virker det som at du er klar over, så det er bra. Dersom kommunikasjonsproblemene har vart over lengre tid, har dere vurdert parterapi? Her kan dere få gode tips og øvelser rundt kommunikasjon. Håper det løser seg for deg og dere. Anonymkode: 7d932...4fc Han går til angrep før jeg fullfører setningen i det hele tatt. Virker som om han forstår hva som plager meg, men nekter å prate om det Anonymkode: 8794c...ab6 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #10 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han går til angrep før jeg fullfører setningen i det hele tatt. Virker som om han forstår hva som plager meg, men nekter å prate om det Anonymkode: 8794c...ab6 Du vil føle at du aldri får nok luft. Du vil føle deg sulten og tørst, kald og ensom i dette forholdet, alle de tingene du aldri kan snakke med ham om kommer til å råtne inni deg og forgifte deg fra innsiden. Du vil miste troen på deg selv og miste retten til å si fra når noe ikke er greit. Du er avhengig, dette er som narkotika, du har blitt avhengig av svineriet. Anonymkode: d1253...c3c 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #11 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han går til angrep før jeg fullfører setningen i det hele tatt. Virker som om han forstår hva som plager meg, men nekter å prate om det Anonymkode: 8794c...ab6 Så dumt. Skjønner at det tærer på deg. Over tid er det ikke sunt å ha det slik. Har du prøvd å foreslå parterapi? Parterapi er for noen par det som skal til for å redde forholdet. Dette krever selvsagt at begge ser behov for hjelp, og at begge har et ønske om å redde forholdet. Anonymkode: 7d932...4fc
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #12 Skrevet 6. februar 2021 Det er ikke han som gir deg skyldfølelse, det kommer innenfra hos deg! Den gode nyheten er da at du ikke er avhengig av at han skal fikse problemet. Det er noe du selv må ordne opp i. Tenk deg om. Sier du i fra på en saklig måte, eller en sårende måte? Tar du din del av ansvaret, eller legger du skylden på hele problemet på han? Hva har DU gjort for å ordne opp i problemene du ønsker å ta opp? Er du 100% sikker på at du tar dette opp på en skikkelig måte, og du ikke tar opp hver minste ting som plager deg hele tiden, så får han bare bli sur. Ikke få skyldfølelse når du ikke har gjort noe galt. Observer han, ikke ta det inn over deg. Se for deg sinnataggen. Statuen. En liten drittunge som skriker i sinne når han ikke får viljen sin. Fortjener han at du sitter igjen med skyldfølelse for at du vil ha et sunt forhold hvor dere kommuniserer godt? Observer han. Er det ikke patetisk? Ikke la han få surmule seg til viljen sin. Hva er det verste som kan skje? Anonymkode: f7dd8...763 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #13 Skrevet 6. februar 2021 Da gjør du det slutt. Aldri vær med en person du ikke kan snakke om alt med. Dere får jo ikke løst problemer, og kommuniserer ikke. Kommunikasjon må til for et langvarig forhold. Anonymkode: 56b29...c35 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #14 Skrevet 6. februar 2021 Forslag 1: Forklar dette problemet for typen din. I et likeverdig forhold må alle kunne ta opp ting de opplever som problematiske. Kanskje ser han problemet og vil jobbe med det. Kanskje opplever han ting på en måte du ikke har tenkt på. Kanskje finner dere en løsning sammen. Forslag 2: Be ham bli med på parterapi. Dette tilbys gratis ved familievernkontorene. Det er flinke folk som kan hjelpe dere å finne ut av ting. Hvis begge feiler har du valget mellom å bli i forholdet slik det er, eller gi opp. Anonymkode: 610a2...af4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå