Gå til innhold

Gravid og redd for ny spontanabort

Anbefalte innlegg

Gjest Brunette89
Skrevet (endret)

Jeg hadde en spontanabort for snart 2 år siden. ble på ny gravid nå (er 6 uker på vei) å i dag fikk jeg bittelitt mørk-brunt blod i trusa... ingen smerter. Hva kan dette bety? :( ( ved forrige spontanabort mente gynekologen at embryoet hadde stoppet å utvikle seg ved uke 6, men jeg begynte aldri å blø.... merket at det hadde gått galt på UL i uke 13, hadde da fått litt blødninger, derfor jeg sjekket da) 

Endret av Brunette89
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være begynnelsen på en sa, eller det kan være helt uskyldig. Det er ikke uvanlig å spotte litt i svangerskapet heller, jeg gjorde det med min første i uke 7, han er nå 15 år gammel 🙂 så det kan gå bra også. Bare prøv å slapp av fram til du evt begynner å blø mer og/eller får smerter. 

Selv ville jeg nok også bestilt en time til privat ultralyd om ikke det er sånn at du må dra 5 timer for å få det til.. 

Anonymkode: e0516...791

• Liker 1
Gjest Brunette89
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kan være begynnelsen på en sa, eller det kan være helt uskyldig. Det er ikke uvanlig å spotte litt i svangerskapet heller, jeg gjorde det med min første i uke 7, han er nå 15 år gammel 🙂 så det kan gå bra også. Bare prøv å slapp av fram til du evt begynner å blø mer og/eller får smerter. 

Selv ville jeg nok også bestilt en time til privat ultralyd om ikke det er sånn at du må dra 5 timer for å få det til.. 

Anonymkode: e0516...791

Takk for svar :)

Pga tidligere spontanabort fikk jeg time til tidlig UL om to uker, altså i uke 8. så må vel bare krysse fingrene til den tid. 

Gjest Brunette89
Skrevet

var på UL i dag, var allerede skjedd en spontanabort igjen :( andre gang på rad, så begynner å bli bekymret :( neste gang skal jeg begynne på progesteron og blodfortynnende for å hjelpe fosteret å holde seg fast i slimhinnene. Har noen erfaring med dette ? 

Skrevet
Brunette89 skrev (21 minutter siden):

var på UL i dag, var allerede skjedd en spontanabort igjen :( andre gang på rad, så begynner å bli bekymret :( neste gang skal jeg begynne på progesteron og blodfortynnende for å hjelpe fosteret å holde seg fast i slimhinnene. Har noen erfaring med dette ? 

Åå, så kjipt :( Men bra at du får oppfølging til neste gang. Håper det klaffer igjen snart🤞❤️

Anonymkode: 27104...b81

Gjest Brunette89
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Åå, så kjipt :( Men bra at du får oppfølging til neste gang. Håper det klaffer igjen snart🤞❤️

Anonymkode: 27104...b81

ja håper det ❤️ 

Skrevet
Brunette89 skrev (2 timer siden):

Så bra du får oppfølging allereie no! ❤ Etter mine 2 fekk eg beskjed om at eg ikkje får medisinsk hjelp før etter 3 SA. Kjekt å høyre som gravid igjen - berre vent til du opplev SA igjen såå får du hjelp 🙄

Skrevet
Brunette89 skrev (3 timer siden):

Jeg mistet i SA(6+5) først. Tok så 3 år før jeg ble gravid igjen. Da mistet jeg i MA(8+3). Er igjen gravid nå, og har begynt på både progesteron og blodfortynnende, og har nå kommet til 11+5. Progesteron tok jeg i 30 dager, og blodfortynnende skal jeg ta til like før termin.

Anonymkode: e9b2d...eaf

Gjest Brunette89
Skrevet
RockyRose skrev (58 minutter siden):

Så bra du får oppfølging allereie no! ❤ Etter mine 2 fekk eg beskjed om at eg ikkje får medisinsk hjelp før etter 3 SA. Kjekt å høyre som gravid igjen - berre vent til du opplev SA igjen såå får du hjelp 🙄

Gynekologen jeg var hos sa rett ut at det er ingen poeng i å vente til gang nr 3, man taper ingenting på å begynne med dette etter 2 gang . Er nok desverre forskjell på leger der 💔mistet du igjen ? 😩

Gjest Brunette89
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg mistet i SA(6+5) først. Tok så 3 år før jeg ble gravid igjen. Da mistet jeg i MA(8+3). Er igjen gravid nå, og har begynt på både progesteron og blodfortynnende, og har nå kommet til 11+5. Progesteron tok jeg i 30 dager, og blodfortynnende skal jeg ta til like før termin.

Hvor fort begynte du å ta de medisinene ? Er redd for at det ikke blir tidsnok ;( men tar jo graviditetstester i hytt og pine .  Håper det går bra for deg ❤️

Skrevet
Brunette89 skrev (Akkurat nå):

Gynekologen jeg var hos sa rett ut at det er ingen poeng i å vente til gang nr 3, man taper ingenting på å begynne med dette etter 2 gang . Er nok desverre forskjell på leger der 💔mistet du igjen ? 😩

Nei, absolutt einig. Og tenkjer at om ein får medisinsk hjelp til å styrke kroppen til å bevare fosteret, så kan det ikkje ta skade om ein gjer det førebyggande 🤷‍♀️ Heldigvis vart eg raskt gravid igjen for 3.gong, og er no i veke 37 ❤️ Håpar det ordnar seg for deg og, Ts! Lukke til ❤️

Gjest Brunette89
Skrevet
RockyRose skrev (2 minutter siden):

Nei, absolutt einig. Og tenkjer at om ein får medisinsk hjelp til å styrke kroppen til å bevare fosteret, så kan det ikkje ta skade om ein gjer det førebyggande 🤷‍♀️ Heldigvis vart eg raskt gravid igjen for 3.gong, og er no i veke 37 ❤️ Håpar det ordnar seg for deg og, Ts! Lukke til ❤️

Godt å høre ! Kos deg med svangerskapet , så kommer jeg nok etter. 😆❤️

Skrevet
Brunette89 skrev (45 minutter siden):

Hvor fort begynte du å ta de medisinene ? Er redd for at det ikke blir tidsnok ;( men tar jo graviditetstester i hytt og pine .  Håper det går bra for deg ❤️

Jeg dro til privat gynekolog når jeg var 5+2. Begynte da rett på begge deler. Jeg har vært hos gynekologen før graviditeten å, da jeg har gått på hormonstimulering, men vi hadde ikke avtalt oppstart av medisiner ved graviditet. Når hun bekreftet at graviditeten satt på rett sted, så sa hun at hun anbefalte at jeg begynte på begge medisinene. Som hun sa så er det bedre å prøve å gjøre noe for å lykkes, enn å ikke prøve noe.

Takk❤

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...