Gå til innhold

Er det greit at barn konfronterer voksne med manglende munnbindbruk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var vitne til at en barn i 6-7 årsalderen gikk bort til en person uten munnbind og sa følgende: "du har ikke munnbind på!  Du må ta det på med en eneste gang"

Er dette greit? For alt vi vet kan det jo hende personen var tom og var på kjøpesenteret nettopp for å kjøpe flere munnbind, eller hn har sykdom som gir fritak for det. 

Hva synes du? 

Anonymkode: 6121d...d40

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om en unge kommer bort og konfronterer meg fordi jeg ikke går med munnbind så sier jeg bare at jeg er gått tom og er på vei for å kjøpe mer. 

Anonymkode: 6b2c9...ca7

• Liker 9
Skrevet

Jeg synes barn er slitsomme, så jeg hadde nok bare bedt ungen om å klappe igjen og la meg være i fred. Orker ikke unger rundt meg.

Anonymkode: e257b...7d8

• Liker 37
Skrevet

Nå er det engang sånn at ikke alle kan bruke det. Og det vet man ikke.  

Om man bruker det feil derimot. Om man er en av de som dekker munnen men ikke nesa, da hadde jeg humret inni meg hvis jeg så en voksen ble korrigert av et barn. 

Anonymkode: 6c77a...b0a

• Liker 21
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes barn er slitsomme, så jeg hadde nok bare bedt ungen om å klappe igjen og la meg være i fred. Orker ikke unger rundt meg.

Du vet at du selv har vært barn en gang ? 

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Var vitne til at en barn i 6-7 årsalderen gikk bort til en person uten munnbind og sa følgende: "du har ikke munnbind på!  Du må ta det på med en eneste gang"

Er dette greit? For alt vi vet kan det jo hende personen var tom og var på kjøpesenteret nettopp for å kjøpe flere munnbind, eller hn har sykdom som gir fritak for det. 

Hva synes du? 

Det er et utrykk som heter at du hører sannheten fra fulle folk og barn. Det er ikke uten grunn. Fulle folk mister Sosiale hemninger i takt med alkoholinntaket og barn har faktisk ikke en ferdigutviklet hjerne, så de er vel mildt sagt ganske unnskyldt i en slik situasjon. Jeg ville bare svart at «ja det har du rett i». 

• Liker 16
Skrevet

Det er som disse blekkulfungene, og deres klassiske slå av motoren din gjøk, å forurense er ingen spøk. Eller Planetpatruljen, hvor de spionerer på Tullerud eller Snublerud hele dagen, og fryder seg over enhver anledning de har til å drive rampestreker. I miljøets navn, selvsagt. 

En annen, litt skremmende tanke, er at ungen kanskje har blitt kommandert bort av en voksen til å irettesette en annen voksen, og motvillig gjør dette. Min mor forsøkte å få meg til å irettesette en voksen da jeg var på samme alder, og jeg nektet heldigvis. Vil hun si noe til en annen person, får hun si det selv, ikke la meg ta støyten dersom den andre voksne blir hissig, tenkte jeg.  En unge på den alderen er for liten til å være på kjøpesenter alene, så det må ha vært en voksen i nærheten.

Anonymkode: f8d05...074

• Liker 15
Skrevet

Det er ikke greit at noen andre enn politiet beordrer noen til munnbindbruk. 

Anonymkode: 7b0d1...21e

• Liker 29
Skrevet

Hadde bedt skitungen pelle seg vekk.

Anonymkode: 2ac48...596

• Liker 19
Skrevet

Sånne unger er bare slitsomme. Jeg har absolutt null interesse av å kommunisere med unger jeg ikke kjenner.

Anonymkode: dcae2...9c3

• Liker 39
Skrevet

Det som er minst greit med dette er at et barn bekymrer seg over sånt. Det bør de slippe.

Anonymkode: 47885...3d8

• Liker 21
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva synes du? 

Det er greit, på samme måte som andre ord fra barnemunn.

Anonymkode: 58863...0ae

• Liker 2
Skrevet

Min snart 4 åring kommenterer høylydt i butikken « Mamma, den mannen der har ikke munnbind - voksene må bruke munnbinn!» (Hun har riktig nok ikke gått bort til noen da)

Hun får beskjed at vi passer på oss selv, så kan de andre passe på seg selv. Synes ikke noe om at hverken voksne eller barn irettesetter fremmede, så lenge det ikke er alvorlig eller går direkte utover noen.

Anonymkode: 079e4...e2a

• Liker 32
Skrevet
39 minutter siden, Raven.Writingdesk said:

Du vet at du selv har vært barn en gang ? 

Ja, og hva så? Jeg misliker likevel barn, skal man leve så må man nødvendigvis være barn på et tidspunkt. Men har jeg ikke lov til å mislike barn fordi jeg selv har vært ett? 🤔

Jeg skal ikke ha barn, jeg liker ikke barn og holder meg unna de. Å bli irettesatt av et barn, ja da hadde jeg uten problem bedt h*n om å holde kjeft og gå å plage noen andre. 

• Liker 17
Skrevet

Barn skal ikke belære voksne mennesker. Men er noe helt annet om de gir beskjed hvis de f.eks ser vold

Anonymkode: b01cd...8dc

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja, og hva så? Jeg misliker likevel barn, skal man leve så må man nødvendigvis være barn på et tidspunkt. Men har jeg ikke lov til å mislike barn fordi jeg selv har vært ett? 🤔

Jeg skal ikke ha barn, jeg liker ikke barn og holder meg unna de. Å bli irettesatt av et barn, ja da hadde jeg uten problem bedt h*n om å holde kjeft og gå å plage noen andre. 

Dette får meg til å tenke at du må være utrygg på seg selv og andre rundt deg på en eller annen måte, da de fleste Ikke føler seg truet av små barn.

Du trenger ikke utvise aggresjon mot barn for at de skal la deg være i fred.

Om man hater/misliker barn og dyr så må man virkelig ha det vondt med seg selv og dette livet. Hva er det neste? Skal du tråkke på blomsten fordi den vinket i vinden til deg? 

• Liker 7
Skrevet

Tenker mer hvor dette barnet får holdningene sine fra. Jeg hadde svart barnet høflig, og tenkt at foreldrene har visst ikke skjønt at ikke alle kan bruke munnbind, og i tillegg fått barnet til å bekymre seg over dette. Og i noen områder er det ikke engang påbudt. 

Anonymkode: 9db28...26c

• Liker 12
Skrevet

Nei. Ikke av barn eller voksne! Hvorfor noen ikke bruker munnbind har vi ingenting med. Jeg lærer barna mine at vi bruker munnbind men hva andre velger å gjøre er deres valg. Vi er ikke i posisjon til dømme de rundt oss.

Anonymkode: 5db17...3df

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva synes du? 

Kanskje flaut men ser ikke problemet. En trenger ikke vente til en er tom med å kjøpe nye.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...