AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #1 Skrevet 6. februar 2021 Gjør dere det fordi dere synes det dere ser er stygt og dermed vil unngå å si noe? Dårlige til å lyve? Mange vil sikkert skylde på at de er vimsete/stresset og rett og slett ikke ser endringer ved deg, men dette gjelder en venninne av meg som er særdeles rolig og laidback: Jeg gikk fra langt hår ned til puppene til en kort guttesveis, og hun sa ingenting om det når vi traff hverandre annet enn at hun så mye på håret mitt. Har også gjort ganske drastiske fargeendringer i håret også, fra helt blondt til mørk uten at hun kommenterer. Her kommenterte hun først når jeg begynte å snakke om hvilken frisør jeg brukte nå. Da spurte hun hva fargen het, og sa "forresten, utrolig fin du ble på håret" men der var typ to mnd etter jeg gjorde noe med håret. Har skjedd flere ganger om ikke bare hår greier. Bl.a når vi kjøpte oss bil. Veldig merkelig å ikke gratulere en venn med endelig fått bil når du sitter på, eller i det minste vise noe interesse rundt bilen(selv om man egentlig ikke bryr seg)....? Kjenner jeg blir så usikker på jenter som er sånn for vi jenter pleier jo å legge merke til nye ting hos hverandre. Men tilbake til eksempelet med håret, tror dere hun egentlig syns jeg er stygg på håret? Nesten så jeg vil slutte å komplimentere håret hennes også. Dere som aldri kommenterer forandringer, hvorfor er dere sånn?? Anonymkode: e52af...ff1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #2 Skrevet 6. februar 2021 Kanskje hun er misunnelig på deg? Veldig merkelig synes jeg Anonymkode: 11805...cbf 7
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #3 Skrevet 6. februar 2021 Jeg legger ikke merke til det. Har ikke noe med at jeg er vimsete eller stresset, og det er ikke noe jeg skylder på, jeg har bare ikke evnen til å se sånt. Og hvis jeg først skulle se det en gang, så blir jeg usikker på om det har vært sånn lenge, og da kan det virke dumt å kommentere det, så da sier jeg heller ikke noe. Og i mange situasjoner kan jeg bli usikker på hva som er riktig å si, ettersom jeg er veldig klønete sosialt. Men det høres ikke helt ut som det er dette som er tilfellet hos venninnen din da. Anonymkode: 6a896...588 16
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #4 Skrevet 6. februar 2021 Jeg tror når enkelte reagerer slik som du beskriver så er de egentlig litt redde for å bli utskinnet. De klarer nok derfor ikke å glede seg på dine vegner enten når det gjelder ny frisyre eller nye ting. I stedet later de som at de ikke har oppdaget den nye forandringen ( noe som er veldig rart om dere ser hverandre ofte). Hadde derfor vært litt obs på det hvis jeg var deg, og kanskje t.o.m gi mindre komplimenter til vedkommende fremover... Anonymkode: 7778c...8d4 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #5 Skrevet 6. februar 2021 Jeg bryr meg ikke, bare. Det betyr ikke at jeg synes du er stygg. Anonymkode: 27441...103 16
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #6 Skrevet 6. februar 2021 Jeg kan ikke huske sist jeg kommenterte noe som helst om sveisen til noen. Anonymkode: e3485...5bb 10
EllMa Skrevet 6. februar 2021 #7 Skrevet 6. februar 2021 Jeg er en av de som ikke reagerer!! Tror det er koblet til min sosiale angst. Legger virkelig ikke merke til sånt, og om jeg gjør det sier jeg det aldri da hodet mitt er i helt andre tanker. Tenker først over det i ettertid, og da blir jeg skikkelig flau over å ikke ha sagt noe.
Snabeltann Skrevet 6. februar 2021 #8 Skrevet 6. februar 2021 Høres ut som venninna di egentlig bryr seg mest om seg selv... 😕 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #9 Skrevet 6. februar 2021 Hvorfor skal man kommentere sånt? Fikser folk håret for å få komplimenter fra andre? Jeg ønsker ikke oppmerksomhet omkring at jeg har klippet meg og jeg legger heller aldri merke til at andre har vært hos frisøren. Anonymkode: c7e2b...bc9 12
Daria Skrevet 6. februar 2021 #10 Skrevet 6. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg tror når enkelte reagerer slik som du beskriver så er de egentlig litt redde for å bli utskinnet. Utskinnet? Noen legger helt oppriktig ikke merke til det eller tenker over det, noen bryr seg ikke, noen kommer ikke på noe pent å si. Det har også hendt at jeg har lagt merke til det, har tenkt å kommentere det så snart den andre er ferdig med å snakke og så bare koker det bort i samtalen. Endret 6. februar 2021 av Daria 9
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #11 Skrevet 6. februar 2021 Utseende forandringer legger jeg ikke merke til... Som oftest Men selv jeg ville jo sett om noen gikk fra langt til helt kort. Men kan også bli litt sånn usikker på hva si.. En skal jo være hyggelig og ikke ærlig tenker jeg he he. Kjenner ikke din venninne, men hva med å nevne det selv om du savner respons: Hva syns du om den nye sveisen/bilen. Kanskje er det en uskyldig grunn til at hun ikke nevner (prøver se lyst på det he he) og du som trenger hun sier noe kan be om det. Som sagt: lite å gå på her for å analysere personligheten til en jeg ikke har møtt Anonymkode: 1bbc7...71c 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #12 Skrevet 6. februar 2021 Jeg pleier ikke å kommentere slike forandringer. Hvis man spør om meningen min svarer jeg ærlig. Jeg har aldri tenkt at det er viktig å påpeke at noen har gjort noe med håret 🤔 Anonymkode: 059f1...261 5
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #13 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kjenner jeg blir så usikker på jenter som er sånn for vi jenter pleier jo å legge merke til nye ting hos hverandre. Anonymkode: e52af...ff1 Nei, vi jenter/kvinner pleier ikke det. Noen jenter/kvinner pleier det, på samme måte som noen gutter/menn pleier det. Og noen jenter/kvinner legger ikke merke til sånt, på samme måte som noen gutter/menn ikke legger merke til sånt. Det er en myte at kvinner er så mye bedre til å legge merke til alt mulig rart enn det menn er. Akkurat som de fleste andre kjønnsforskjeller vi liker å skilte oss med også er myter. Myter vi for lengst burde ha kvittet oss med. Anonymkode: aa073...44c 7
Ego Skrevet 6. februar 2021 #14 Skrevet 6. februar 2021 Jeg får sjelden med meg sånt. Sikkert rart for de som legger merke til slikt, men selv drastisk hårklipp går meg gjerne hus forbi. Ny bil overser jeg garantert, for jeg husker aldri hvilken bil folk har uansett. Oppførsel, derimot, legger jeg mer merke til. Om noen oppfører seg annerledes enn normalt, er jeg langt mer var på det. 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #15 Skrevet 6. februar 2021 Jeg kommenterer aldri slikt. Er ikke fan av kommentere andres utseende. Anonymkode: c441b...797 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #16 Skrevet 6. februar 2021 Jeg ser ikke slike ting. Kun hvis det forandrer noe ved det jeg har fastsatt ved deg som gjenkjennelsesfaktor. Anonymkode: a11fc...337
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #17 Skrevet 6. februar 2021 Jeg kjenner også en sånn! Men det er mer type aldri noen kommentarer på om man har pynta seg fint til jul feks.. «åå så fin du var!» eller, ja den genseren var fin, hvor har du kjøpt den? ALDRI et positivt kvekk om noenting. Selv ikke da vi pusset opp soverommet ble det nevnt noe, sto kun å så på. Hvorfor ER noen sånn?? Anonymkode: 93eb5...7ce
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #18 Skrevet 6. februar 2021 Jeg kommenterte den nye sveisen til mannen min her om dagen. Han hadde visst klippet seg for et par uker siden. Så tror ikke det helt stemmer at kvinner legger mer merke til detaljer. Anonymkode: cf23a...62f 7
Gjest ti10 Skrevet 6. februar 2021 #19 Skrevet 6. februar 2021 Jeg pleier å si det hvis jeg synes det er pent. Hvis det er en veldig drastisk endring, som man ikke kan unngå å legge merke til, virker det bare dumt å ikke si noe. Av og til kan man jo bli så paff at man ikke kommer på noe å si hvis noe ser helt for jævlig ut, men det er vel ekstremt sjelden. Jeg kan huske at jeg et par ganger har sagt noe sånt som at "Å, har du klippet deg/ny jakke osv., ja, det er kjekt med variasjon/noe nytt" når jeg ikke har syntes det var noe fint og ikke vil lyve. Men av og til kan det kanskje bli til at det ikke blir nevnt hvis man er stresset og det er mye som skjer rundt en der og da. Og kanskje er det noen som er misunnelige og ikke sier noe av den grunn.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #20 Skrevet 6. februar 2021 Nå synes jeg at langt hår er mye finere enn kort hår på alle damer jeg kjenner som har klippet håret sitt kort, og ettersom jeg er dårlig til å lyve har jeg bevist ikke sagt noe. Ei spurte meg eksplisitt hva jeg syntes, og hun ble veldig sur da jeg sa min ærlige mening at hun kledde langt hår mye bedre. Anonymkode: 40bcf...a3a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå