Gå til innhold

Når du spør folk "Hvordan går det?", er det bare small talk eller vil du virkelig vite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

🤔

Anonymkode: b9720...5cf

Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Small talk driver jeg ikke med, jeg spør oppriktig. 

Skrevet

For meg kan det være begge deler. Jeg spør mange for å være hyggelig, og noen færre fordi jeg virkelig er interessert.

Anonymkode: 32ce3...6ad

• Liker 3
Skrevet
Catalina Culès skrev (18 minutter siden):

Small talk driver jeg ikke med, jeg spør oppriktig. 

Det gjør jeg også. Jeg ønsker faktisk å vite hvordan det går og setter pris på at folk forteller ærlig om sine problemer. Nesten ingen forteller da...

• Liker 2
Gjest Bet-t-ina
Skrevet

Begge deler. Jeg tenker det er høflig å spørre en gammel kollega f.eks. En venn/familie spør man fordi man bryr seg. Og lurer på hvordan det går. 

Skrevet

Det er bare er spørsmål man stiller for å være hyggelig for å vise at man bryr seg, men det er lurt å fokusere på noe positiv hvis du ønsker at det skal bli en god prat. Hvis du fokuserer på det negative når du svarer så blir det ofte en litt kjip samtale. Det er et valg hver gang, men om du velger å fokusere på det positive kommer du til ha ha det bedre og folk liker deg bedre:)

Anonymkode: 7cf3d...6ed

Skrevet

Det er bare small talk. Fra ende til annen. Jeg har ingen interesse av å høre om andres liv egentlig, med mindre det er familie eller andre jeg er svært glad i

Anonymkode: e5321...9bd

• Liker 4
Skrevet

Small talk hvis jeg er på butikken og møter type noen jeg gikk i klasse med på ungdomsskolen og ikke har hatt noen kontakt med siden.

Oppriktig spørsmål hvis jeg spør venner.

Anonymkode: ca756...974

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det er bare er spørsmål man stiller for å være hyggelig for å vise at man bryr seg, men det er lurt å fokusere på noe positiv hvis du ønsker at det skal bli en god prat. Hvis du fokuserer på det negative når du svarer så blir det ofte en litt kjip samtale. Det er et valg hver gang, men om du velger å fokusere på det positive kommer du til ha ha det bedre og folk liker deg bedre:)

Så uenig...Hvis man virkelig bryr seg, ønsker man et ærlig svar, ikke et positivt PK svar

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg spør oppriktig.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Så uenig...Hvis man virkelig bryr seg, ønsker man et ærlig svar, ikke et positivt PK svar

på første date for eksempel?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Og hvorfor er du uærlig å fokusere på det positive?

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

på første date for eksempel?

Ja 

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Og hvorfor er du uærlig å fokusere på det positive?

Ikke meg du spør...;) 

Skrevet

Jeg spør aldri hvis jeg ikke vil ha et ærlig svar :)

Hva jeg selv svarer kommer an på hvem som spør. Ei venninne får et ærlig svar, en bekjent får et "det går greit" overfladisk svar. 

Anonymkode: d26bf...3ef

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg spør aldri hvis jeg ikke vil ha et ærlig svar :)

Hva jeg selv svarer kommer an på hvem som spør. Ei venninne får et ærlig svar, en bekjent får et "det går greit" overfladisk svar. 

En kollega da? 

Skrevet

På jobb er det kansje ikke lurt å begynne å grave i folks følelsesliv. Det er litt respektløst og det tar seg gjerne ikke godt ut som man trigger noen til å begynne å grine på jobb. Det er ikke alle som har det bra. 

Jeg vil småsnakke med folk på jobb. Jeg vil hjelpe dem med å løse problemer på jobb. Ser jeg at noen er stressa, og jeg jobber nært med dem, gjør jeg noe. Da tar vi en tur ut feks. Det er mye man kan gjøre for en kollega.

Ser jeg en veninne som ikke har det bra, så spør jeg oppriktig, hvordan har du det om dagen? alt bra med deg?  Jeg vil vite.

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

🤔

Jeg spør ikke om det uten at jeg mener det oppriktig, og faktisk vil høre hvordan vedkommendes form/tilstand er.

Med mindre jeg er i situasjonen der noen andre spør meg først, og jeg er sikker på at de gjør det bare som en høflighetsgreie/overfladisk. En sånn litt amerikansk greie, der man sier det nærmest som en hilsen, og svaret skal alltid være "bra bra, takk, hva med deg?" eller noe lignende. Da pleier jeg å spørre det samme tilbake

Anonymkode: aaae5...d9b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En kollega da? 

Kommer an på. Stor sett et overfladisk svar. Jeg syns ikke kollegaer har så mye med privatlivet mitt å gjøre, med mindre vi jobber tett og mye sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...