Gå til innhold

Gravid etter langtidssykemelding - syk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ekstrem kvalme, orker ikke å stå opp. Har ikke oppbygd rettigheter til ny sykemelding, hva slags alternativer har jeg?

Anonymkode: 2e268...01e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ekstrem kvalme, orker ikke å stå opp. Har ikke oppbygd rettigheter til ny sykemelding, hva slags alternativer har jeg?

Perm uten lønn da. 

Anonymkode: 8d121...35e

• Liker 6
Skrevet

Sykemelding har du rett på, men ikke sykepenger. Så her må du gå uten lønn, det vil også gå ut over foreldrepenger og permisjon. Håper dere har godt med sparepenger. 

Anonymkode: 9d839...353

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er veldig forskjellig praksis men jeg fikk svangerskapspenger på det grunnlaget vis jordmor..

Anonymkode: 7c5f7...54d

• Liker 1
Skrevet

Svangerskapspenger eller evt AAP. Kontakt fastlegen din og be han hjelpe deg videre. 

Anonymkode: 8ffcc...cbf

Skrevet

Er du frisk nok til å få barn da?

• Liker 3
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Snakk med NAV. Du har vel rett på aap. Det er jo mulig du kan jobbe helt eller delvis mesteparten av svangerskapet, men aap gir også opptjening av permisjonspenger.

Anonymkode: 3d72e...c2b

Skrevet

Svangerskapspenger? Snakk med lege/jordmor. Dersom du må gå ulønnet vil dette påvirke foreldrepengegrunnlaget ditt.

Anonymkode: 1de9c...18d

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tolker det som om TS er ferdig med langtidssykemeldingen, men at hun nå er syk pga svangerskapskvalme. Svangerskapskvalme gir seg som kjent senest når ungen blir født.

Anonymkode: 3d72e...c2b

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Er dette bevisst trolling eller er det genuin uvitenhet om hvordan graviditetsplager fungerer?

Anonymkode: 21468...9ae

• Liker 2
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er dette bevisst trolling eller er det genuin uvitenhet om hvordan graviditetsplager fungerer?

Må være lov å spørre i og med at objektet har vært langtidsykemeldt. 

Kun i" form" til knulling. 

Skrevet
Smeltemann skrev (Akkurat nå):

Må være lov å spørre i og med at objektet har vært langtidsykemeldt. 

Kun i" form" til knulling. 

Ingen har sagt at det ikke er lov å spørre. Du legger kanskje merke til hvis du ser etter at kommentaren på spørsmålet også var i spørsmålsform. 

Det siste du skriver der er jo veldig avslørende mtp hva slags person du er da🤮

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var bare er spørsmål. Kvalme gir seg som regel etter noen uker og da kan man jo fint jobbe. Da løser jo det meste seg. Men hun skrev jo ingen ting om at hun mirakuløst hadde blitt frisk igjen og så gravid dagen før sykmld gikk ut🤷‍♀️  

Skrevet

Hvor lenge har du vært tilbake i full jobb?

Anonymkode: 8e0e8...d14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...