Gå til innhold

Å være skapt asosial...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har virkelig noen store spørsmål til dere.

Er det noen andre der ute som har potensiale til å ha masse venner og har hatt masse venner som rett og slett ikke gidder omgåes dem særlig mer?

Jeg var ganske sosial som barn. Og det var aldri et problem å få venner. I tenårene syntes jeg ofte jeg hadde for mange venner men jeg var mye sosial. Ble ofte sliten av det og merket mer og mer at jeg ikke hadde lyst på en måte.

I starten av 20 årene merket jeg at livet ble fylt med mye andre aktiviteter. Jeg var på noen fester, men slutta egentlig å henge så mye med venninner. Sa ofte nei til ting. Fikk kjæreste, ble veldig opptatt med studier og jobb ved siden av. Årene gikk og jeg er nå over 30. Jobber fullt i en jobb, og har en sidejobb som jeg driver selv på ettermiddag. I helgene er jeg ofte sliten og vil helst ha alenetid eller kjærestetid.

Min kjæreste gjennom tre år har visst jeg er slik. Men i dag plutselig da jeg ikke ville være med og møte hans vennepar kalte han meg usosial. Og at jeg hadde et problem.

Jeg synes dette er urettferdig. Jeg har ikke problemer med å få venner eller etablere kontakter. Jeg bare velger selv å trekke meg unna. Det er fordi jeg har mer lyst til å drive med mine ting og ha alenetid. Er super sosial på jobben hele uka og får min porsjon.

Er jeg unormal?

Er det rett og rimelig av kjæresten å angripe meg når jeg har vært ærlig om dette i tre år?

Hvorfor er det ikke greit å være super usosial, like mye som super sosial? På hvilket grunnlag er den ene så mye bedre? Hvis jeg trives best alene? 

Anonymkode: 56104...ee5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg har virkelig noen store spørsmål til dere.

Er det noen andre der ute som har potensiale til å ha masse venner og har hatt masse venner som rett og slett ikke gidder omgåes dem særlig mer?

Jeg var ganske sosial som barn. Og det var aldri et problem å få venner. I tenårene syntes jeg ofte jeg hadde for mange venner men jeg var mye sosial. Ble ofte sliten av det og merket mer og mer at jeg ikke hadde lyst på en måte.

I starten av 20 årene merket jeg at livet ble fylt med mye andre aktiviteter. Jeg var på noen fester, men slutta egentlig å henge så mye med venninner. Sa ofte nei til ting. Fikk kjæreste, ble veldig opptatt med studier og jobb ved siden av. Årene gikk og jeg er nå over 30. Jobber fullt i en jobb, og har en sidejobb som jeg driver selv på ettermiddag. I helgene er jeg ofte sliten og vil helst ha alenetid eller kjærestetid.

Min kjæreste gjennom tre år har visst jeg er slik. Men i dag plutselig da jeg ikke ville være med og møte hans vennepar kalte han meg usosial. Og at jeg hadde et problem.

Jeg synes dette er urettferdig. Jeg har ikke problemer med å få venner eller etablere kontakter. Jeg bare velger selv å trekke meg unna. Det er fordi jeg har mer lyst til å drive med mine ting og ha alenetid. Er super sosial på jobben hele uka og får min porsjon.

Er jeg unormal?

Er det rett og rimelig av kjæresten å angripe meg når jeg har vært ærlig om dette i tre år?

Hvorfor er det ikke greit å være super usosial, like mye som super sosial? På hvilket grunnlag er den ene så mye bedre? Hvis jeg trives best alene? 

Anonymkode: 56104...ee5

jeg er som deg(men eldre). innså da jeg ble 35 år at det å bo sammen med noen var katastrofalt. for meg. har det bedre som singel aleneboer. samfunnet dømmer meg, ja, men det driter jeg i. 

men å være i et forhold er å gi og ta. det betyr nok litt for kjæresten din at du er med. ikke alltid kjekt å gå alene når man er invitert som par, til et annet par. så forstår dere begge.

Anonymkode: f5623...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har det sånn. Orker ikke å ta initiativ til noe fordi jeg ikke har lyst til å være sosial med venner, og mister vennene mine pga dette. Synes til og med det er vanskelig å tilbringe tid med samboeren min. Vil helst bare ha alenetid hele tiden. Samtidig kan jeg ikke isolere meg helt fra alt og alle, da blir jeg psykisk syk. Vanskelig å finne en slags balanse.

Anonymkode: b8298...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du asosial eller usosial? Enkel forklaring. Det betyr frivillig og ufrivillig sosial. 

Anonymkode: e1332...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bitteliten avsporing her, men jeg lurer på dette for min egen del:
Jeg kan være veldig sosial og skaper lett gode relasjoner med folk. Derimot liker jeg som deg ts å drive på med mine egne ting. Nå heller jeg mer mot at jeg bare ikke omgås de rette miljøene.
Så mitt spørsmål er at dersom du kunne snakke om eller gjøre de samme tingene du kan gjøre alene med f.eks. vennene til samboeren, hadde du ønsket det da?

Anonymkode: 294fd...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

En bitteliten avsporing her, men jeg lurer på dette for min egen del:
Jeg kan være veldig sosial og skaper lett gode relasjoner med folk. Derimot liker jeg som deg ts å drive på med mine egne ting. Nå heller jeg mer mot at jeg bare ikke omgås de rette miljøene.
Så mitt spørsmål er at dersom du kunne snakke om eller gjøre de samme tingene du kan gjøre alene med f.eks. vennene til samboeren, hadde du ønsket det da?

Mente å si "foretrekker"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går ut når jeg av og til skal ha det sosialt. En time kan være mer enn nok for ei hel uke. Hjemme er kvalitetstid kun med meg selv og jeg driver på med huslige ting, mange hobbyer, trives og slapper av. Mange syns det er rart, men det passer for meg. Vi får heve oss over motstanderne som ikke forstår noe annet enn det de selv lever og fortsette å være tro mot oss selv. Vi er ikke avvikere, vi bare liker noe annet enn flertallet gjør.  :)  Støtte til ts.

Anonymkode: 5af83...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg går ut når jeg av og til skal ha det sosialt. En time kan være mer enn nok for ei hel uke. Hjemme er kvalitetstid kun med meg selv og jeg driver på med huslige ting, mange hobbyer, trives og slapper av. Mange syns det er rart, men det passer for meg. Vi får heve oss over motstanderne som ikke forstår noe annet enn det de selv lever og fortsette å være tro mot oss selv. Vi er ikke avvikere, vi bare liker noe annet enn flertallet gjør.  :)  Støtte til ts.

👏👏👏👏hear hear. vi er ikke noen pervo avvikere nei🥱

Anonymkode: f5623...35e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette høres mer ut som innadvendt. Ikke at du er asosial eller usosial.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...