Gå til innhold

Snart åpnes samfunnet mer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er det bare 87 korona-smittede pasienter innlagt på sykehus i Norge. Det er det laveste antallet siden starten av november.

Da blir det garantert snart lettelser i tiltakene.

Blir supert å leve mer som normalt snart! Lurer på hva jeg skal gjøre først? Kanskje kose litt på noen naboer eller ta en bolle på nærmeste kjøpesenter?

Hva skal du gjøre når du endelig får friheten tilbake?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Krantz95 skrev (7 minutter siden):

I dag er det bare 87 korona-smittede pasienter innlagt på sykehus i Norge. Det er det laveste antallet siden starten av november.

Da blir det garantert snart lettelser i tiltakene.

Blir supert å leve mer som normalt snart! Lurer på hva jeg skal gjøre først? Kanskje kose litt på noen naboer eller ta en bolle på nærmeste kjøpesenter?

Hva skal du gjøre når du endelig får friheten tilbake?

Gå på kino eller se ett show :)

• Liker 1
Skrevet

Dra på museer og teater! Mer turer i Oslo.

Bolle på senteret er jo mulig idag så.. nei, for kjedelig. 

• Liker 1
Gjest Line1301
Skrevet

Når åpner klesbutikkene i Oslo? 

Skrevet
Line1301 skrev (12 minutter siden):

Når åpner klesbutikkene i Oslo? 

De er da åpne, bortsett fra de på kjøpesentrene?

• Liker 4
Skrevet

Håper på at treningsentrene åpner snart. Det er det jeg har savnet mest .

Gjest Line1301
Skrevet
KoopaTroopa skrev (10 minutter siden):

De er da åpne, bortsett fra de på kjøpesentrene?

OK. Har ikke fulgt med. Kjører til og fra jobb og jobber 100%. Så har lite fritid nå. Håper det meste er tilnærmet tilbake til normalt i mars. 

Skrevet
Line1301 skrev (3 minutter siden):

OK. Har ikke fulgt med. Kjører til og fra jobb og jobber 100%. Så har lite fritid nå. Håper det meste er tilnærmet tilbake til normalt i mars. 

Skjønner, er mye følge med på. Gikk en tur i dag, og så mange åpne butikker :) regner med kjøpesentrene også åpner om ikke lenge nå som smitten er så lav. Håper også at ting blir mer normalt fremover.

• Liker 2
Skrevet

Haha, nei. Fremover blir det jo strengere, det ligger ikke an til spesielt mye åpning fremover. 

• Liker 2
Skrevet
Koya skrev (32 minutter siden):

Håper på at treningsentrene åpner snart. Det er det jeg har savnet mest .

Skjønner jeg godt. Ikke investert i utstyr hjemme?

Skrevet
KvinneguidenBruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner jeg godt. Ikke investert i utstyr hjemme?

Nope

Skrevet

Lettelser sa du? Det blir nok like strenge tiltak som det Oslo, Nordre Follo, Sarpsborg og Halden over hele landet på sikt pga den britiske varianten sprer seg. Der det er verst kan det nok komme portforbud til tross for lite innlagte pasienter.

Smitten og antall sykehusinnlagte har gått nedover en stund, og der burde vært grunnlag nok til å åpne mer. Myndighetene har heller valgt å gå motsatt vei, å stenge ned mer.

Lettelser i tiltakene kommer nok ikke før vi nærmer oss mai/,juni når folk flest i risiko gruppa er vaksinert. Før det kommer Myndighetene til å ha det strengeste mulig. 

Skrevet

Tipper vi kommer til å ha lignende tiltak som nå nasjonalt frem til mai, hvor man forsiktig prøver å åpne litt. For i juni er man nødt. Kan være lurt å gjøre det gradvis. 

Smittetallene tror jeg faktisk i liten grad vil påvirke disse tiltakene. Så blir det opp til myndighetene om man bruker vaksinene riktig. Jeg kommer i hvert fall til å leve tilnærmet som normalt i sommer :)

• Liker 1
  • Opprett ny...