AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #1 Skrevet 6. februar 2021 Har en 3 uker gammel baby som er tett i nesa. Har tatt oppi noen dråper brystmelk, og prøvd me saltvann. Har fått ut litt snørr når d et er så langt nede at det går an å få ut med baby q-tips. Men spesielt om natta ville det føltes tryggere å få det ut med noe annet. Hvordan funker egentlig en "suger"? Synes det høres ekkelt ut, og noen mener de ikke funker? Hva med ballongsprøyte? Hvordan funker det? Andre tips? Anonymkode: 74db3...bbd
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #2 Skrevet 6. februar 2021 Suger funker fint, ikke noe fare for at du får det i munnen og er relativt effektivt. Men det er veldig upopulært hos baby da, sikkert ikke veldig behagelig men det må til. Anbefaler også physiomer saltvannsspray, funker bedre enn dråper når det er mye snørr. Og du kan også prøve å heve hodeenden av sengen litt sånn at det er lettere for baby å puste. Når baby er så liten ville jeg også hatt mye i bæresele sånn at baby er oppreist så mye som mulig. Anonymkode: 61d63...0ff
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #3 Skrevet 6. februar 2021 Har noen erfaring med ballongsprøyte? Anonymkode: 74db3...bbd
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #4 Skrevet 6. februar 2021 Med yngste funket nesesuger, men dette funket aldri med eldstemann. Det hjelper å heve hodeenden på senga og ha det litt kaldt i rommet. Anonymkode: a7817...bc1
myMa Skrevet 6. februar 2021 #5 Skrevet 6. februar 2021 Både ballongsprøyte og suger fungerte fint på min datter. Brukte litt mm eller fysiomer saltvanns spray først for å løse opp litt. Den sprayen kan også brukes forebyggende.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #6 Skrevet 6. februar 2021 Et lite tips, dattera vår var litt tett i nesen og vi hadde ingenting hjemme som hjalp, og jeg torde ikke bruke morsmelk av en elr annen grunn. Det er et punkt mellom øyebrynene og et par mm lengre ned du kan "presse" lett på. Det vil stimulere nese gangen til å åpne seg. En kan prøve på en sjøl først for å finne ut sånn ca hvor det er, men det funket ganske fint 😊 Anonymkode: bd563...a51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå