Gå til innhold

Hvordan kan jeg få det bedre med megselv? Tips....

Friendss

Anbefalte innlegg

Jeg spiser sunt, trener, klarer meg på studiet mitt, har ikke veldig mange venner men har et parr gode venner jeg ofte treffer, har liten men god familie jeg er med ofte. Har ting jeg sysselsetter meg med om dagene. eks. skolearbeid, trening, er en del med venner og prater med dem på tlf. ofte. Generelt syns jeg det er interessant å lære nye ting også. Men jeg er ofte veldig nedenfor. Jeg kjeder meg i alt jeg gjør og ser på alt som et ork, men jeg gjør det fremdeles fordi jeg føler meg veldig dårlig om jeg ikke gjør noen ting. Jeg er sliten og lei, men jeg vil få de bedre med meg selv. Virker som gleden i meg er borte, ting er ikke spennende lenger. Hvordan kan jeg få det bedre med megselv?

Viste ikke hvilken kategori jeg skulle sette dette i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det handler litt om at når du har det du har og har det godt, vil alltid innsatsen høynes litt, man vil mer, man vil nytt, man blir på en måte aldri helt tilfreds selv om man _egentlig_ har det godt. 

Men har du prøvd å gjøre noe nytt? 

-ulike kurs du kunne tenke deg å ta, matlaging, håndarbeid, kampsport osv. 

-utfordre deg selv litt, gjør noe du egentlig ikke tør

- reis en ny plass, spis en ny plass (om du så drar ut for å grille pølser i skogen) 

Rett og slett, bryte litt ut av den gode vanen og gjør noe du tror kan gi deg et godt minne. 

Hvis alt blir bare hverdagslig har man lett for å kjede seg/bli litt nedfor. Men med nye opplevelser, ny mestring så gir det en god følelse. 

Husker du å være god mot deg selv, gi deg selv skryt for det du gjør, unne deg en spa-kveld for deg selv eller nyte en bedre middag o.l. 

Anonymkode: d66a8...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleluring

Du høres deprimert ut.. Men ikke vet jeg.. Jeg sliter med depresjon.... Så jeg kjenner meg igjen i det du skriver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...