AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #1 Skrevet 6. februar 2021 Hei! Jeg og kjæresten hadde en skikkelig ille krangel i går der jeg var hovedårsaken til at det gikk som det gikk. Jeg prøvde å ordne opp i går, men han ønsket ikke. I dagtidlig (kl 10.30) prøvde jeg igjen og han ba meg holde kjeft fordi han skulle sove. Nå har han stått opp og vi har ikke utvekslet et ord. Jeg vet ikke om jeg skal prøve å starte en samtale eller ikke. Jeg vil helst få i gang en samtale, for jeg føler meg så drit, noe han trolig også gjør. Jeg mener at å snakke sammen nå sannsynligvis ikke vil fikse noe enda (det vil ta litt tid), men at de vonde følelsene kanskje blir litt svakere hos oss begge. Hva kan jeg eventuelt starte med, hva bør jeg huske på for at vi ikke begynner å krangle igjen? Anonymkode: 94665...e1e
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #2 Skrevet 6. februar 2021 Si, "jeg vil gjerne prate litt om i går når du er klar for det"? Anonymkode: c7e78...57f
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #3 Skrevet 6. februar 2021 Han ønsket ikke å fikse det OG ba deg holde kjeft? Da hadde jeg avsluttet forholdet. Makan.... Anonymkode: 9e7b0...dab
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #4 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Si, "jeg vil gjerne prate litt om i går når du er klar for det"? Anonymkode: c7e78...57f Hm ja det var faktisk en ganske enkel måte, at jeg ikke tenkte på det før🙈 takk ❤️ Anonymkode: 94665...e1e
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #5 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han ønsket ikke å fikse det OG ba deg holde kjeft? Da hadde jeg avsluttet forholdet. Makan.... Anonymkode: 9e7b0...dab Spørs jo helt på hva TS har gjort og sagt mener jeg. Gi han litt tid, la han samle tankene litt. Hadde prøvd meg igjen i kveld, sagt at jeg vet jeg var årsaken til at det ble som det ble. Anonymkode: 00306...e8e
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #6 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hm ja det var faktisk en ganske enkel måte, at jeg ikke tenkte på det før🙈 takk ❤️ Anonymkode: 94665...e1e Det er viktig å reparere etter en krangel Men hos oss er det lurt å vente litt, til begge har roet seg. Noen ganger tar jeg og noterer ned på forhånd hvis det er ting jeg vil passe på å få sagt. Anonymkode: c7e78...57f 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #7 Skrevet 6. februar 2021 Du vekker han bare for å spørre. Man vekker aldri noen for å ta opp en krangel igjen. Man lar personen stå opp, få i seg mat og deretter tar man opp temaet. Er han fortsatt ikke mottakelig er det kanskje på tide at du vurderer hele forholdet. Anonymkode: ece07...0ec 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #8 Skrevet 6. februar 2021 Hva med å skrive et lite brev med tanker og følelser rundt krangelen i går, som du gir til han og spør om han kan lese? Det var jo en grunn til at du «startet» krangelen. Det er viktig å få med. (Jeg skriver «startet» fordi man må være to for å krangle, så dere samarbeidet om å lage en stor krangel) Anonymkode: 5c3af...fec
Arktis Skrevet 6. februar 2021 #9 Skrevet 6. februar 2021 "Unnskyld for i går, det hele kom feil ut. Det var ikke rettferdig ovenfor deg, jeg lot følelsene overstyre, blablabla" Hvis du føler du var hovedårsaken bak så ville jeg lagt meg langflat. Bare ikke begyn med beskyldinger "men du gjorde/sa det og det..". Og så kan du jo lage favorittretten, boller eller noe, de fleste blir litt gladere med mat i magen 😅
Gjest Smeltemann Skrevet 6. februar 2021 #10 Skrevet 6. februar 2021 Innrøm at du fucket det opp i går. Si at du vil diskutere videre for å bli enig men på en saklig måte.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #11 Skrevet 6. februar 2021 Jeg pleier å begynne samtalen med hva jeg sa og gjorde galt. Så unnskylder jeg det og forklarer hvorfor det ble litt sånn. Så sier jeg at jeg skal ikke gjøre det slik igjen eller prøve å si ting på en annen måte. Det å begynne på en slik måte gjør at samboer også sier unnskyld og tar ansvar for sine feil. I blant har jeg forsøkt å si "kan vi snakke om det fra i går?" Eller "si ifra når du er klar for å snakke om det." Det har enten blitt til at vi krangler en runde til eller at han aldri sier ifra om når han er klar. Han er som regel redd for kritikk, så ved at jeg tar ansvar så er det lettere for han også. Anonymkode: bfd62...d5d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå