AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #1 Skrevet 6. februar 2021 Hei. Jeg trenger litt hjelp, helst ikke noen stygge kommentarer. Men jeg er ufør og mannen i full jobb men vi er begge under gjeldsordning så vi har kun et minimum. Vi leier hus. Vi har vært gift i mange år og barna er i barneskolealder. Hvilken støtte ordninger finnes for meg om vi skilles!? Jeg er veldig sliten av forholdet, men jeg er utrolig redd jeg ikke vil klare meg økonomisk. Hvor mye kan jeg forvente ca hver mnd? Jeg har minste ufør. Anonymkode: d0e35...62f
Sylveon Skrevet 6. februar 2021 #2 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hei. Jeg trenger litt hjelp, helst ikke noen stygge kommentarer. Men jeg er ufør og mannen i full jobb men vi er begge under gjeldsordning så vi har kun et minimum. Vi leier hus. Vi har vært gift i mange år og barna er i barneskolealder. Hvilken støtte ordninger finnes for meg om vi skilles!? Jeg er veldig sliten av forholdet, men jeg er utrolig redd jeg ikke vil klare meg økonomisk. Hvor mye kan jeg forvente ca hver mnd? Jeg har minste ufør. Anonymkode: d0e35...62f Har du kun 50 % uførepensjon? Ikke noe lønn ved siden av? Får du barnetillegg for tre barn nå eller?
gmail Skrevet 6. februar 2021 #3 Skrevet 6. februar 2021 Sylveon skrev (4 timer siden): Har du kun 50 % uførepensjon? Ikke noe lønn ved siden av? Får du barnetillegg for tre barn nå eller? Jeg oppfatter det som om hun har barna 50% 1
Sylveon Skrevet 6. februar 2021 #4 Skrevet 6. februar 2021 gmail skrev (45 minutter siden): Jeg oppfatter det som om hun har barna 50% Åja. Var kanskje sånn det var Jeg har en trøtt dag. 🤣 Men det er isåfall ikke så mye å ta av når det kommer til støtteordninger. Det er jo barnetrygden (som isåfall deles i to), barnebidrag dersom mannen inntektsforskjellene er såpass store, og bostøtte får hun nok med minstesats + 3 barn. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #5 Skrevet 6. februar 2021 Hva gjorde at dere begge fikk gjeldsordning? Anonymkode: 0f8ab...f90
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #6 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva gjorde at dere begge fikk gjeldsordning? Anonymkode: 0f8ab...f90 Det er vel helt ærlig vår sak, men ja😣 Anonymkode: d0e35...62f
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #7 Skrevet 6. februar 2021 Sylveon skrev (5 timer siden): Åja. Var kanskje sånn det var Jeg har en trøtt dag. 🤣 Men det er isåfall ikke så mye å ta av når det kommer til støtteordninger. Det er jo barnetrygden (som isåfall deles i to), barnebidrag dersom mannen inntektsforskjellene er såpass store, og bostøtte får hun nok med minstesats + 3 barn. Ja hvis jeg velger å flytte ut vil jeg at vi skal ha barna 50 %, han er en god far Anonymkode: d0e35...62f
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #8 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Det er vel helt ærlig vår sak, men ja😣 Anonymkode: d0e35...62f Ja, det er det men jeg vurderer å søke selv så spurte bare. Anonymkode: 0f8ab...f90
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #9 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Ja, det er det men jeg vurderer å søke selv så spurte bare. Anonymkode: 0f8ab...f90 Okey. Nei vi hadde mere gjeld en vi klarer uten at vi noensinne klare betale det ned... Anonymkode: d0e35...62f
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #10 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Okey. Nei vi hadde mere gjeld en vi klarer uten at vi noensinne klare betale det ned... Anonymkode: d0e35...62f Ok, takk... jeg er alene å har 1.7 i forbruksgjeld med inntekt på 420. Trur du jeg får innvilget? Anonymkode: 0f8ab...f90
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #11 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ok, takk... jeg er alene å har 1.7 i forbruksgjeld med inntekt på 420. Trur du jeg får innvilget? Anonymkode: 0f8ab...f90 Det får du dersom du tilfredstiller de andre kravene, men du bør ta kontakt med de som styrer gjeldsordningen. Anonymkode: afe03...ca9
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #12 Skrevet 8. februar 2021 https://www.politiet.no/tjenester/namsmann-og-forliksrad/gjeldsordning/ Anonymkode: afe03...ca9
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #13 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ok, takk... jeg er alene å har 1.7 i forbruksgjeld med inntekt på 420. Trur du jeg får innvilget? Anonymkode: 0f8ab...f90 Du kan ta kontakt med en gjeldsrådgiver i kommunen for en start. Den kan hjelpe deg i å sette i gang prosessen med søknad. 1,7 er mye i forbruksgjeld, antar at du kan få det innvilget. Men gjelden bør ikke være nyoppstått (under 2 år) De ser og på alder, om du er ung med mulighet for å klare å nedbetale alt. Men jeg antar at du er noe eldre. Gjeldsordning er tøft, livsoppholdsatsene gikk faktisk ned for noen få år siden. Men økonomien blir forutsigbar og du får en mulighet til å komme deg ut av en meget alvorlig økonomi, i enden av tunnelen. Ofte handler dette om helt vanlig husstand med bolig og barn, et litt dyrt forbrukslån der en er uheldig med jobb, mister en fast trygg inntekt, arbeidsledighetstrygd, ting som ryker i bolig, bil, og der en "må" ty til lån for å rett og slett overleve. Forsøker å holde hode over vannet , gang etter gang. Ikke alltid det er snakk om å leve i komplett luksus. Lykke til. Anonymkode: 4f2c0...250
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå