AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #1 Skrevet 6. februar 2021 Vi driver å snuser på neste boligkjøp, der vi vil oppgradere til rekkehus/enebolig. Vi jobber begge i Oslo å ønsker at pendlingen skal være lettvint. Samtidig må det være et barnevennlig område hvor småbarna trives, gjerne gåavstand til barnehage.. Jeg liker Asker godt, men er ikke så kjent. Noen forslag til plasser i Asker? Hva med Bekkestua/Stabekk? Vøyen hageby? Bor i Oslo nå, ser i utgangspunktet ikke for oss at vi vil bo her videre.. eller finnes det gode plasser her og innen for vår prisklasse? Budsjett 12 mill. Del gjerne erfaringer om du er områdekjent Anonymkode: 236cb...5c4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #2 Skrevet 6. februar 2021 Bærum har mange fine områder, som Jar, Stabekk og Haslum. Dere finner sikkert noe i Haslum, men tviler på dere finner noe til 12 mill på Jar eller Stabekk. Anonymkode: a02d8...102
Jytte Skrevet 6. februar 2021 #3 Skrevet 6. februar 2021 Bekkestua og Nadderudveien er ok. Men det er lenge siden jeg bodde der. Østerås var ok, men vet ikke i dag. Hører at deler av Lommedalen også er bra, men det er et stykke å pendle.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #4 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Bærum har mange fine områder, som Jar, Stabekk og Haslum. Dere finner sikkert noe i Haslum, men tviler på dere finner noe til 12 mill på Jar eller Stabekk. Anonymkode: a02d8...102 Jar tror jeg blir for dyrt for oss. Min bror bor på Stabekk å mener vi burde finne noe der, men har ikke kommet over noe selv.. har er god følelse på Asker, men plassen er jo så mangt, der mye føles «ut i gokk» (er ikke så kjent). Anonymkode: 236cb...5c4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #5 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jar tror jeg blir for dyrt for oss. Min bror bor på Stabekk å mener vi burde finne noe der, men har ikke kommet over noe selv.. har er god følelse på Asker, men plassen er jo så mangt, der mye føles «ut i gokk» (er ikke så kjent). Anonymkode: 236cb...5c4 Skal sjekke ut Haslum foressten, takk for tips! Anonymkode: 236cb...5c4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #6 Skrevet 6. februar 2021 Jytte skrev (20 minutter siden): Bekkestua og Nadderudveien er ok. Men det er lenge siden jeg bodde der. Østerås var ok, men vet ikke i dag. Hører at deler av Lommedalen også er bra, men det er et stykke å pendle. Lommedalen virker hyggelig, med mye natur rundt. Må se litt mer på det i forhold til reisevei til jobb osv Anonymkode: 236cb...5c4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #7 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vi driver å snuser på neste boligkjøp, der vi vil oppgradere til rekkehus/enebolig. Vi jobber begge i Oslo å ønsker at pendlingen skal være lettvint. Samtidig må det være et barnevennlig område hvor småbarna trives, gjerne gåavstand til barnehage.. Jeg liker Asker godt, men er ikke så kjent. Noen forslag til plasser i Asker? Hva med Bekkestua/Stabekk? Vøyen hageby? Bor i Oslo nå, ser i utgangspunktet ikke for oss at vi vil bo her videre.. eller finnes det gode plasser her og innen for vår prisklasse? Budsjett 12 mill. Del gjerne erfaringer om du er områdekjent Anonymkode: 236cb...5c4 Der ved Risenga svømmehall er det iallefall veldig barnevennlig. Men lettvint pendling tror jeg dessverre ikke du får noen plass i praksis. Kjenner folk på alle kanter av «pendleOslo», og det er mye styr bortsett fra han ene som sykler hele veien året rundt. Jeg personlig hadde gått for rekkehus på Kjelsås, Røa eller liknende 🤷♀️ Hvorfor Bærum men ikke Oslo? Prisene er jo dessverre ikke så mye bedre der lengre. Og pendle»prisen» høy. Har inntrykk av at folk trives ellers overalt egentlig. Anonymkode: 9eb83...7e4 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #9 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjelsås Anonymkode: 8db1c...e19 Absolutt bra, mange av samme «landlige» kvaliteter som andre steder som en nevnt, men spørs om budsjettet rekker til rekkehus der. Billigere i Bærum, stort sett. Har bl a med pendleravstand å gjøre. Kjelsås er fin sykkelavstand til sentrum. Anonymkode: 8a04b...11e
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #10 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Absolutt bra, mange av samme «landlige» kvaliteter som andre steder som en nevnt, men spørs om budsjettet rekker til rekkehus der. Billigere i Bærum, stort sett. Har bl a med pendleravstand å gjøre. Kjelsås er fin sykkelavstand til sentrum. Anonymkode: 8a04b...11e Hadde dere ikke 12 mill i budsjett? Må vel få noe til det der eller har det blitt så hinsides dyrt? Anonymkode: 8db1c...e19 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #11 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Der ved Risenga svømmehall er det iallefall veldig barnevennlig. Men lettvint pendling tror jeg dessverre ikke du får noen plass i praksis. Kjenner folk på alle kanter av «pendleOslo», og det er mye styr bortsett fra han ene som sykler hele veien året rundt. Jeg personlig hadde gått for rekkehus på Kjelsås, Røa eller liknende 🤷♀️ Hvorfor Bærum men ikke Oslo? Prisene er jo dessverre ikke så mye bedre der lengre. Og pendle»prisen» høy. Har inntrykk av at folk trives ellers overalt egentlig. Anonymkode: 9eb83...7e4 Oslo er ikke utelukket, men ser for meg vi kanskje kan få en smule mer for pengene der. Men er jammen ikke mye man får for «skarve» 12 millioner nei😨 så vil jeg gjerne ha den litt landlige følelsen samtidig som jeg kan kjøre til jobb (Rikshospitalet) på en 20 minutter. Bare et par krav liksom..😅 Anonymkode: 236cb...5c4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #12 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Oslo er ikke utelukket, men ser for meg vi kanskje kan få en smule mer for pengene der. Men er jammen ikke mye man får for «skarve» 12 millioner nei😨 så vil jeg gjerne ha den litt landlige følelsen samtidig som jeg kan kjøre til jobb (Rikshospitalet) på en 20 minutter. Bare et par krav liksom..😅 Anonymkode: 236cb...5c4 Og vi må jo ikke bruke hele budsjettet heller selv om vi kan, for å si det slik🙃 Anonymkode: 236cb...5c4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #13 Skrevet 6. februar 2021 I Asker er pendler tiden til Oslo svært ulik. Det går direkte busser til Oslo langs Slemmestadveien og oftere tog på stoppene fra Asker sentrum og mot Bærum. Så ta utgangspunkt i det, hvis det er viktig. Jeg liker de fleste områdene i Asker, men vil ikke selv bo på Borgen, Dikemark, Vollen, Nesøya, Drengsrud og områdene nær E18. Bor selv i Heggedal og trives. Anonymkode: d4603...239 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #14 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I Asker er pendler tiden til Oslo svært ulik. Det går direkte busser til Oslo langs Slemmestadveien og oftere tog på stoppene fra Asker sentrum og mot Bærum. Så ta utgangspunkt i det, hvis det er viktig. Jeg liker de fleste områdene i Asker, men vil ikke selv bo på Borgen, Dikemark, Vollen, Nesøya, Drengsrud og områdene nær E18. Bor selv i Heggedal og trives. Anonymkode: d4603...239 Vollen ser veldig flott og idyllisk ut på bilder, hvorfor ikke der? 😊 ellers takk for tips! Anonymkode: 236cb...5c4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #15 Skrevet 6. februar 2021 Vi har flyttet til Asker og er bare superfornøyde, veldig barnevennlig område, vi har lysløypa rett utenfor huset nå på vinteren, men vi har også badeplass (innsjø) rett her på sommeren, og nå går det an å stå på skøyter der. Samtidig kan jeg sykle til Asker stasjon på 5 min, eller gå, men å gå tar 14 min (jeg har tatt tida). Og da kan man tog inntil Oslo, og det tar meg en halvtime til jobb på Skøyen. Men, hvis du skal til Rikshospitalet, må du vel bytte på Lysaker og ta buss videre? Med flere bytter, blir det kronglete, og du kan egentlig ikke pendle med bil Asker-Oslo, for du kommer til å bli stående i trafikkø bare. Så vet ikke om jeg ville anbefalt selve pendlinga den veien, men anbefaler varmt Asker. Anonymkode: bb6c6...182 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #16 Skrevet 6. februar 2021 Grefsen / Kjelsås! 😍 Anonymkode: df1a3...0e4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #17 Skrevet 6. februar 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: I Asker er pendler tiden til Oslo svært ulik. Det går direkte busser til Oslo langs Slemmestadveien og oftere tog på stoppene fra Asker sentrum og mot Bærum. Så ta utgangspunkt i det, hvis det er viktig. Jeg liker de fleste områdene i Asker, men vil ikke selv bo på Borgen, Dikemark, Vollen, Nesøya, Drengsrud og områdene nær E18. Bor selv i Heggedal og trives. Anonymkode: d4603...239 Jeg er fra Asker og ville gjerne bodd i områdene du ikke vil bo i Bor i Oslo selv, men ønsker meg tilbake. Selv ser jeg etter bolig fra Asker sentrum og opp til Dikemark som mest relevant for meg, langs E18. Gjerne Drengsrud, Vardåsen, Engelsrud eller Dikemark. TS, når det gjelder pendling/kjøring på 20 min til Rikshospitalet ville jeg dog ikke vurdert Asker, det vil ta en del lengre tid pga kø. Men ellers er Asker helt strålende Anonymkode: 6702f...f28 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #18 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har flyttet til Asker og er bare superfornøyde, veldig barnevennlig område, vi har lysløypa rett utenfor huset nå på vinteren, men vi har også badeplass (innsjø) rett her på sommeren, og nå går det an å stå på skøyter der. Samtidig kan jeg sykle til Asker stasjon på 5 min, eller gå, men å gå tar 14 min (jeg har tatt tida). Og da kan man tog inntil Oslo, og det tar meg en halvtime til jobb på Skøyen. Men, hvis du skal til Rikshospitalet, må du vel bytte på Lysaker og ta buss videre? Med flere bytter, blir det kronglete, og du kan egentlig ikke pendle med bil Asker-Oslo, for du kommer til å bli stående i trafikkø bare. Så vet ikke om jeg ville anbefalt selve pendlinga den veien, men anbefaler varmt Asker. Anonymkode: bb6c6...182 Takk for svar, kan jeg spørre hvor i Asker?😊 Høres herlig ut! Anonymkode: 236cb...5c4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #19 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg er fra Asker og ville gjerne bodd i områdene du ikke vil bo i Bor i Oslo selv, men ønsker meg tilbake. Selv ser jeg etter bolig fra Asker sentrum og opp til Dikemark som mest relevant for meg, langs E18. Gjerne Drengsrud, Vardåsen, Engelsrud eller Dikemark. TS, når det gjelder pendling/kjøring på 20 min til Rikshospitalet ville jeg dog ikke vurdert Asker, det vil ta en del lengre tid pga kø. Men ellers er Asker helt strålende Anonymkode: 6702f...f28 Skjønner. Mulig jeg må belage meg på litt lengre pendlertid evt. gåavstand til tog😊 Anonymkode: 236cb...5c4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #20 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Grefsen / Kjelsås! 😍 Anonymkode: df1a3...0e4 Flotte områder, men ikke for vår lommebok😅🙈 Anonymkode: 236cb...5c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå