Gå til innhold

jeg fant noe i kjøttdeigen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

igår skulle jeg lage en gryterett og jeg kjøpte en pakke kjøttdeig fra gilde til å ha i den. mens jeg spiste den oppdaget jeg noe ganske kvalmt; et lite rør.... på størrelse med en halv makaroni og med hull i midten.... tankene mine går til avkappete blodårer eller pusterør.... :kvalm: det er klart gilde er ikke så nøye på å renske kjøttet fullstendig før de hiver det i kjøttkverna, har da opplevd små harde klumper i de fleste kjøttyper som stammer fra beinrester. men dette var litt for kvalmt for meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg regner med at du hadde kjøttdeigen oppi gryteretten? I så fall kan det være noe som kom fra gryteretten eller fra ditt eget kjøkken, tror ikke du skal bekymre deg for harde puserør i kjøttdeigen.

Du kan jo alltids sende et brev til Gilde da, med biten du fant, hvis du er helt sikker på at biten kom fra kjøttdeigen.

Skrevet
tror ikke du skal bekymre deg for harde puserør i kjøttdeigen.

Nei, puserørene er nok heller myke og lodne. :ler:

Skrevet
Jeg regner med at du hadde kjøttdeigen oppi gryteretten? I så fall kan det være noe som kom fra gryteretten eller fra ditt eget kjøkken, tror ikke du skal bekymre deg for harde puserør i kjøttdeigen.

Du kan jo alltids sende et brev til Gilde da, med biten du fant, hvis du er helt sikker på at biten kom fra kjøttdeigen.

selvsagt blandet jeg kjøttet og gryteretten men jeg kan ikke forestille meg hva noe slikt, hva det enn er, skulle gjøre i gryteretten. og ingenting havner i gryta mi bortsett fra ting jeg frivillig putter oppi :tunge: men jeg er fortsatt litt uggen. den ser ut som en halv makaroni og det sitter en 2 cm lang streng fast i den ene enden, like seig som en gummistrikk.....

Skrevet

Det er muligens en sene. Hender at det blir med sånt oppi.

Skrevet

er sener hule? jeg ble veldig kvalm av dette. aldri mer gilde. holder meg til nordfjordeid

Gjest Violetta
Skrevet

Hva blir egentlig brukt i kjøttdeig da? Har vanskelig for å tro at det fineste kjøttet blir puttet i kvernen... Det er nok heller de bitene vi ikke blir spesielt fristet til å kjøpe ellers.

Skrevet

Tror ikke man må glemme hvor maten vi spiser kommer fra. Det er jo blitt et helt hysteri om steril mat. Folk som bor i byene har jo nesten ikke sett en ku, men tror at matvarene skal være 100% rene til enhver tid. Det kan skje menneskelig svikt på slakteriet, det er tross alt mye kjøtt som produseres.

Kjenner folk som blir helt hysteriske hvis de finner litt jord på et salatblad. Sannheten er atb det er stoffene vi ikke ser, nemlig sprøytemidlene vi bør være redd for. Sprøytemidlene går ikke bort når man vasker grønnsakene. Så synes heller man skal vøre bekymret for kunstige tilsetninger i maten.

Hvis du synes det er så ekkelt å finne rester i kjøttet som minner deg om hvor den kommer fra, nemlig fra et levende dyr, bør du heller bli vegetarianer!

Gjest GreenSky
Skrevet

Det er et dyr du spiser, selv om folk flest ikke tenker over det. Kjøttdeig ligner ikke mye på opphavet. Likevel hender det at det dukker opp noe i kjøttdeigen som minner om dyret det en gang var, og da blir det plutselig ekkelt. Slik er det å være kjøttspiser.

Men jo... Husker en gang for mange år siden før jeg ble veggis at jeg spiste en pizza, og oppdaget et lite, tynt bein. Det var ikke så hyggelig.

Skrevet

Til trådstarter: Dette opplever jeg stadig vekk. Oppdager det som regel i stekepanna og plukker det ut.

Synes det så kvalmt ut første gangene, men nå finner jeg disse "rørene" omtrent hver gang jeg bruker kjøttdeig fra gilde.

Får bare leve med det :roll:

Skrevet

Heheh, vil tro det var en sene du fant. Er ikke akkurat indrefilet som blir brukt til kjøttdeig vet du.

Skrevet
Heheh, vil tro det var en sene du fant. Er ikke akkurat indrefilet som blir brukt til kjøttdeig vet du.

nei, det stemmer det. Det som ikke blir brukt til dyrefor, går i kjøttdeigen!! ;)

Skrevet

Det var nok en blodåre du fant. Disse kan også sees i koteletter og biffer, jeg har også sett blodårer i kyllingfileter.

Skrevet

Dette begynner å nærme seg nivået på den legendariske kjøttdeigtråden. Og ja, for de som ikke visste det, kommer kjøttet vi spiser fra døde dyr. :ler:

Skrevet
Dette begynner å nærme seg nivået på den legendariske kjøttdeigtråden.  Og ja, for de som ikke visste det, kommer kjøttet vi spiser fra døde dyr.  :ler:

NÆÆÆ!!! Og her trodde jeg fin mør indrefilet ble til i kjøledisken jeg. :ler:

Skrevet

En gang fant jeg en spiss, litt bøyd "jernstang" i en gryterett fra Toro, selvom det ikke var en stang akkurat, så ut som noe ala sånn som er på en rørevisp. Sendte den til Toro, og fikk to kartonger med varer derfra.

Skrevet

Så lenge jeg ikke finner noe som kravler rundt i kjøttdeigen så er jeg fornøyd jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...