AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #1 Skrevet 6. februar 2021 Hei, kanskje noen som har peiling. har litt smerter i håndflate og fingre, en type ømhet. Verst etter jeg har sovet, men kjenner det fortsatt etter jeg har vært våken noen timer. våknet også i katt at armen sov uten at jeg lå oppå den. Sjekket på nett å kom opp karpaltunnelsyndrom men kjenner ikke noe i selve armen/håndleddet kun i håndflate og fingre. er i 2 trimester med tvillinger, kanskje det har noe å si 🤷🏻 noen som har hatt slik? har kjente det en tid men egentlig bare oversett det Anonymkode: e694e...cc3
Kicki_90 Skrevet 6. februar 2021 #2 Skrevet 6. februar 2021 Jeg hadde det forrige svangerskap, uten smerter i håndleddene eller armene. Mistet følelsene i fingrene, bortsett fra pekefinger og tommel (som regel), og hele hånda, til tider også litt over i håndleddene og underarmene. Smertene kom først etter fødsel, og da satt de i hele armen, fra skuldra og ut i fingertuppene. Det var helt forferdelig for min del, og det ble verre etter fødsel før det ble bedre på dag 5/6, men gikk lenge med tape for å drenere vekk vannet. Anbefaler deg en tur til legen, henvisning videre til spesialist for skinner kan være en idé. Jeg brukte skinner etter fødsel om jeg skulle gjøre noe, som ikke involverte babyen, det var avlastende for hendene. Det finnes en del øvelser du kan gjøre for å holde det litt tilbake, mener jeg fant det på ullevål fysio eller kiropraktor sin nettside. For min del ble det sånn at jeg ikke kunne strikke, sitte med mobilen, lese bok, skrive på pc-tastatur uten at hendene sovnet, så hvis det høres kjent ut anbefaler jeg en tur til legen.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #3 Skrevet 6. februar 2021 Kicki_90 skrev (31 minutter siden): Jeg hadde det forrige svangerskap, uten smerter i håndleddene eller armene. Mistet følelsene i fingrene, bortsett fra pekefinger og tommel (som regel), og hele hånda, til tider også litt over i håndleddene og underarmene. Smertene kom først etter fødsel, og da satt de i hele armen, fra skuldra og ut i fingertuppene. Det var helt forferdelig for min del, og det ble verre etter fødsel før det ble bedre på dag 5/6, men gikk lenge med tape for å drenere vekk vannet. Anbefaler deg en tur til legen, henvisning videre til spesialist for skinner kan være en idé. Jeg brukte skinner etter fødsel om jeg skulle gjøre noe, som ikke involverte babyen, det var avlastende for hendene. Det finnes en del øvelser du kan gjøre for å holde det litt tilbake, mener jeg fant det på ullevål fysio eller kiropraktor sin nettside. For min del ble det sånn at jeg ikke kunne strikke, sitte med mobilen, lese bok, skrive på pc-tastatur uten at hendene sovnet, så hvis det høres kjent ut anbefaler jeg en tur til legen. Takk for god info! Da bør jeg kanskje sjekke det for å være sikker 😅 Anonymkode: e694e...cc3
Charge Skrevet 6. februar 2021 #4 Skrevet 6. februar 2021 Karpal tunnel syndrom! Hadde det selv og kunne nesten ikke løfte babyen min Hadde ikke følelse i hendene så stolte ikke på dem. Kan enda miste følelsen 1,5 år etterpå hvis jeg sitter i bestemte posisjoner. Jeg fant ingenting som hjalp annet enn å føde og la tiden gå. Ikke så mye trøst, men du er ikke alene ❤️ 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #5 Skrevet 6. februar 2021 Charge skrev (29 minutter siden): Karpal tunnel syndrom! Hadde det selv og kunne nesten ikke løfte babyen min Hadde ikke følelse i hendene så stolte ikke på dem. Kan enda miste følelsen 1,5 år etterpå hvis jeg sitter i bestemte posisjoner. Jeg fant ingenting som hjalp annet enn å føde og la tiden gå. Ikke så mye trøst, men du er ikke alene ❤️ Off! Er ikke så gale nå, men er jo redd det blir verre, er jo kun 21 uker på vei 😔 Anonymkode: e694e...cc3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå