AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #1 Skrevet 6. februar 2021 Vi er gift og har vært sammen i mange år. Hus, fremtidsplaner, fast jobb, og et ganske normalt par, ingen barn enda. Vi har alltid delt felles holdninger og verdier i livet. Vi har kjent hverandre hele livet, familiene våres er venner, og vi har vært bestevenner så lenge jeg kan huske. De siste årene har vært tøffe, men vi har hele tiden snakket sammen om dette. Nå har partneren min lagt alle korta på bordet og forteller om hvor tøft ting egentlig har vært, og at dette har utviklet seg til et omfattende rusproblem. Dette er så sjokkerende at jeg omtrent ikke tror på det. Det setter de siste årene i et helt nytt perspektiv. Har gitt så mye, og nå er jeg sliten. Tungt at noen man er så glad i har det sånn. Det lagt til side er det et enormt svik og brudd med alt vi har planlagt de siste årene. Dette føles helt umulig, uansett om parter får hjelp og blir bedre. Stor risiko å stifte familie med dette i bakhånd, og når kan man stole på at man er «frisk»? Elsker virkelig dette mennesket. Valget føles umulig. Anonymkode: 5f239...fe1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #2 Skrevet 6. februar 2021 Jeg kan bare si at personlig ville jeg aldri fått barn med mannen min hvis jeg hadde visst at han ville slite med rus (som han gjør ifm depresjon.) Det er for usikkert og utrygt. Anonymkode: f429d...f8e 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #3 Skrevet 6. februar 2021 Hva slags rusmidler er det snakk om? Anonymkode: 046ee...db2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #4 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg kan bare si at personlig ville jeg aldri fått barn med mannen min hvis jeg hadde visst at han ville slite med rus (som han gjør ifm depresjon.) Det er for usikkert og utrygt. Anonymkode: f429d...f8e Tenker det samme. Da bunner jo valget ned til mann eller barn. Klarer ikke forholde meg til det. Blir ikke klokere, og det har gått 3 mnd nå.. Har reist bort for å få tid for meg selv. Anonymkode: 5f239...fe1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #5 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva slags rusmidler er det snakk om? Anonymkode: 046ee...db2 Det er snakk om mye forskjellig. Alt fra alkohol og hasj til tyngre stoff vi aldri har vært i nærheten av (trodde jeg). Ingen i vår omgangskrets som driver med slikt heller. Anonymkode: 5f239...fe1
Gjest Alterego666 Skrevet 6. februar 2021 #6 Skrevet 6. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det er snakk om mye forskjellig. Alt fra alkohol og hasj til tyngre stoff vi aldri har vært i nærheten av (trodde jeg). Ingen i vår omgangskrets som driver med slikt heller. Anonymkode: 5f239...fe1 Det at det involverer ulovlige rusmidler åpner en helt ny dimensjon. Selv som kun bruker kommer han tett inn på helt grusomme former for kriminalitet. Dersom han skylder de folka penger vil de ikke sky noen midler. Dere risikerer at torpedoer banker ham på mandag og væpnet politi sprenger døra på tirsdag. Jeg ville valgt å gjøre det slutt og si at han kan komme tilbake når han kan dokumentere rus- og psykologibehandling og rene urinprøver i minimum seks måneder. Jeg er alt for glad i mitt kjedelige liv til at jeg tar sjansen på å blitt trukket ned i et hull av uhelse og fornedrelse. Endret 7. februar 2021 av Alterego666
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #7 Skrevet 7. februar 2021 Anbefales ikke Anonymkode: bd268...67e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå