Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer å dele med meg? Begynner å nærme seg med stormskritt, begge jentene i seteleie. Lurer på om de gjør noen unntak for far når det er tvillinger..

Anonymkode: acd69...e7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke spurt om far får bli med? Hvis du nermer deg slutten er du vel inne på sykehuset til kontroll hver uke, det var jeg. Siste to mnd var jeg til ukentlig kontroll med ul og de hadde alltid god tid til å snakke om ting som opptok meg, jo tryggere mor føler seg jo enklere blir jobben dems. Jeg fikk nr 2 i sete og det kjentes ikke. Nr 1 baner vei og når den er ute er åpningen så stor at nr 2 har fritt leide i forhold. To trykk så var min nr 2 ute, i sete og med hele morkaken etter seg. Ikke hør på skrekkhistoriene fra setefødsler, du får godt med smertestillende og dessuten er ikke setefødsler alltid så mye verre enn hode men man legger veldig merke til de historiene man hører om det.

Lykke til, det er stort å få tvillinger. Husker jeg synted sååå synd på de som bare fikk en :ler:

Anonymkode: 5664f...b87

Skrevet

Når jeg har spurt om far, har svaret vært at han kan være der under aktiv fødsel, etterpå kommer an på plassen de har. Ja, hadde tv1 ligget med hodet ned kunne jeg født som vanlig, men når begge har rumpa ned er det visst ikke like greit... jeg gleder meg masse til å se de nå! Er der hver uke og har hatt noen netter på observasjon, foreløpig har de sagt keisersnitt... men hvis jentene holder seg inn til uke 36, kan det være de er sterke nok for dobbel setefødsel🤞🏻

Skrevet

Fødte nettopp tvillinger på Riksen, far fikk være der hele uka så regner med det samme gjelder Ullevål! Begge mine lå i sete, planlagt vaginal fødsel etter uke 36 men ble KS grunnet liten vekst på slutten og da turte de ikke anbefale vaginal. Gled deg🥰

Anonymkode: 6eb33...9d6

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk! Satser på at det samme gjelder på Ullevål!! Hvordan har du det etter keisersnitt? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tusen takk! Satser på at det samme gjelder på Ullevål!! Hvordan har du det etter keisersnitt? 

Ja, det er jo OUS begge deler så det regner jeg sterkt med! De var veldig tydelige på at med tvillinger måtte man nesten ha 1-1 pleie hvis far ikke skulle være der, og det har de ikke kapasitet til. Vi fikk eget familierom og hadde det som plommen i egget😊

Nå har jeg det veldig fint, men jeg skulle gjerne vært det foruten mtp. smerter og at jeg var veldig mye mindre sprek enn etter tidligere vaginal fødsel. Mye vondt, sengeliggende, klarte ikke stelle babyene på mange dager etc. irriterende at jeg ikke kan trene nå på mange uker da jeg er veldig glad i trening, noe jeg hadde klart med letthet etter vanlig fødsel. Men alt i alt føles ting som før nå, noen uker etter! 
Jeg var i utgangspunktet litt skeptisk til å føde tvillinger i sete-sete, men følte meg veldig trygg ved Riksen hvor dette jo er ganske dagligdags og de har erfarne fødselsleger i døgnvakt. Det samme har jo Ullevål😊

Anonymkode: 6eb33...9d6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...