AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #1 Skrevet 6. februar 2021 Det er fakta, at de som eier større bedrifter i Kina har kommet dit dem er fordi dem er god på korrupsjon og de må være medlem i kommunist partiet. Vet de har bygget en bro i norge som selvfølgelig ikke holdt mål etterpå og nå drifter de transport av folk i borge. Som selvfølgelig også viser seg å bli driftet uheldig når det gjelder sikkerhet. Etikk er ikke noe du kan forvente der i fra. Kina kommer faktisk like etter Nord korea når det gjelder brudd på menneskerettigheter. De har fangeleirer der akkurat nå og putter folk inn uten grunn. Altså folk som er diverse minoriteter, fordi de frykter dem kan skade staten Kina og ønsker en mono kultur hvor alle er Han-kinesisk. Folk blir drept i regi staten som fluer og dette her støtter vi? Anonymkode: d0cc2...b25 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #2 Skrevet 6. februar 2021 Profitt. Norge selger også våpen i krigsherjede land. Norge er langt fra så snill og god som man vil ha det til. https://www.nrk.no/ytring/stans-norsk-vapeneksport-1.14557260 Anonymkode: a2f51...916 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #3 Skrevet 6. februar 2021 Norge er IKKE noe bedre selv, og det bør du være klar over. Vi selger våpen til Midtøsten som brukes i krig og konflikt. Anonymkode: 8cdd1...635 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #4 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Norge er IKKE noe bedre selv, og det bør du være klar over. Vi selger våpen til Midtøsten som brukes i krig og konflikt. Anonymkode: 8cdd1...635 norge er 1000 ganger bedre en kommunist staten kina. ccp er noe av den verste dritten vi har på denne planeten!. Anonymkode: 5824c...2a6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #5 Skrevet 6. februar 2021 Ganske enkelt fordi folk lar kineserne tilegne seg så stor markedskraft når man kjøper produktene deres. Det handle rom forbrukermakt, men den er det få som vil bruke så lenge de kan få ting billig. Hadde selskaper og privatpersoner tenkt litt lenger enn nesa og sett hva som kunne skje "down the road" så hadde man kanske tenkt seg om en gang eller to før man kjøper kinesiske produkter, men den gang ei. Ironisk nok vil det kunne være de samme vestlige selskapene som selv blir utkonkurrert av selskapene de nå kjøper varer fra i fremtiden. Anonymkode: 6ce62...d8e 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #6 Skrevet 6. februar 2021 Kina er på min boikottliste. Å boikotte varer fra Kina kan vise seg vanskelig siden nesten alt av varer utover matvarer er derfra, men Kina er på min boikottliste over land jeg aldri skal besøke. Jeg blir kvalm bare av å tenke på det landet. Landet uten grunnleggende menneskerettigheter, landet hvor dyr lider og flåes levende i industriell skala, landet som pøser på med pandemier hvert femte til 10 år uten at de bryr seg nevneverdig. Behandlingen av Falun Gong utøvere er alene grunn til å ikke vil støtte dette diktaturet. Skal jeg være turist i et land som behandler sine landsmenn som søppel? Anonymkode: a4ce8...a02 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #7 Skrevet 8. februar 2021 Fordi Kina allerede eier hele verden. Bare se på investeringene de har gjort bl.a. i Afrika, Sør-Amerika og Asia, og tenk på toget de ønsker å bygge i Finnmark. Den is-kalde krigen vi har hatt de siste årene er inne i siste fase, og Vesten har allerede tapt men nekter å innse det. Anonymkode: 8c6d8...7d0
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #8 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 6.2.2021 den 11.13): De har fangeleirer der akkurat nå og putter folk inn uten grunn. Nja det er nok ikke helt uten grunn. Det er bare det at grunnen deres ikke er helt stueren. Anonymkode: afb12...957
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå