AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #1 Skrevet 6. februar 2021 Komboen korona og veldig kaldt ute( -17 grader) gjør at det er vanskelig å finne på aktiviteter i helgene. Forslag til inneaktiviteter med barn i helgene? Anonymkode: 0fae0...451 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #2 Skrevet 6. februar 2021 Vi er ute uansett, så lenge det ikke er mye vind. Kler oss godt og er ute et par timer. Går på ski, skøyter, aker osv. Holder oss i bevegelse så er det null problem. Anonymkode: cb6ff...fbd 14
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #3 Skrevet 6. februar 2021 Det vi gjør inne i dag er å plante frø til spiring. Vi har også noen planter vi har dannet rot på som skal i jord nå. Men senere skal vi ut. Anonymkode: 8ede6...e23 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #4 Skrevet 6. februar 2021 Ungene leker for seg selv med lekene sine. Vi voksne ligger i sofaen og leser bøker. Barna trenger ikke å bli underholdt hele tiden. Er de rastløse sender vi dem ut så de kan leke i hagen. Anonymkode: 683a3...fc8 9
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #5 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ungene leker for seg selv med lekene sine. Vi voksne ligger i sofaen og leser bøker. Barna trenger ikke å bli underholdt hele tiden. Er de rastløse sender vi dem ut så de kan leke i hagen. Anonymkode: 683a3...fc8 Hvor gamle er barna? Anonymkode: 0fae0...451 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #6 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ungene leker for seg selv med lekene sine. Vi voksne ligger i sofaen og leser bøker. Barna trenger ikke å bli underholdt hele tiden. Er de rastløse sender vi dem ut så de kan leke i hagen. Anonymkode: 683a3...fc8 Jeg pleier ikke sende min 1-åring ut for å leke alene i hagen i -17. Anonymkode: 03c9d...9cc 12
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #7 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ungene leker for seg selv med lekene sine. Vi voksne ligger i sofaen og leser bøker. Barna trenger ikke å bli underholdt hele tiden. Er de rastløse sender vi dem ut så de kan leke i hagen. Anonymkode: 683a3...fc8 Samme her. Litt lek med oss og litt på egenhånd. Er en uting å underholde ungene konstant. Ut i hagen en luftetur hvis de er rastløse. Ellers blir det også litt mer ipad og tv enn vanligvis. Anonymkode: 3b1fd...32b 1
chi Skrevet 6. februar 2021 #8 Skrevet 6. februar 2021 Bake boller, leke gjemsel, tegne, nabbe, blir litt nettbrett og playstation også her i huset:)
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #9 Skrevet 6. februar 2021 Gutten på 4 leker seg veldig fint selv, så ikke noe stress med en innedag heller (men vi går som sagt ut så lenge det ikke er mye vind). Jeg kan fint se på serie, lese bok og gjøre annet, mens han holder på med sitt i noen timer. Eldste på 13 er stort sett på rommet uansett eller med venner, og er bare glad om det ikke er mas om tur osv. Anonymkode: cb6ff...fbd 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #10 Skrevet 6. februar 2021 Mine eldste er ikke intr i noe annet en spilling. Får de ikke spille er det rett over på tiktok eller YouTube. De finnes ikke intr å være ute, spille brettspill eller noe som ikke inneholder skjerm. De er 11 og 13. 9 åringen derrimot liker å være ute Anonymkode: 7a884...b16
Gjest BethD Skrevet 6. februar 2021 #11 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg pleier ikke sende min 1-åring ut for å leke alene i hagen i -17. Anonymkode: 03c9d...9cc 😂 enkelte klarer bare ikke la være! Her prøver vi å gå ut uansett,selv om det bare blir en kort tur. Godt for kropp og sjel å få litt luft. Men det blir jo en del leking på gulvet, tv titting, bading i badekaret, tegner, litt mer leking osv... er vanskelig å få timene til å gå avogtil. Straks 2 år
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #12 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Mine eldste er ikke intr i noe annet en spilling. Får de ikke spille er det rett over på tiktok eller YouTube. De finnes ikke intr å være ute, spille brettspill eller noe som ikke inneholder skjerm. De er 11 og 13. 9 åringen derrimot liker å være ute Anonymkode: 7a884...b16 Jeg har også sånne barn som er mest glad i skjerm, men nå fant de noen venner å leke med Anonymkode: 0fae0...451
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #13 Skrevet 6. februar 2021 Jeg skal følge med på tråden, jeg er alene med en treåring og en ettåring mens mannen jobber, lei av kulde og korona, og trenger litt tips Nå sover den minste, mens den eldste pusler litt for seg selv på lekekjøkkenet sitt, men det varer sikkert sånn ca. 2,5 minutter til. Vi går litt ut hver dag, men det er begrenset hvor gøy det er for den minste (for treåringen er det topp når hun er godt kledd). Vi holder på med ulike bordaktiviteter: plastelina og magisk sand, tegning, maling, klippe og lime med papir. Leser bøker, setter på musikk og synger og danser. De "hjelper" meg å lage middag, vi begynner tidlig, for det tar sin tid med mange avbrudd. Den eldste syns det er gøy å hjelpe til med diverse husarbeid, med ettåringen er det mer begrenset hvor godt det funker. Når de er skikkelig rastløse og ingenting annet funker, putter jeg dem i badekaret. Jeg tenker på alt som aktivitet og læring, bl.a. den "fryktede" påkledningen hvor den ene ikke vil ha på klær og den andre bare vil ha på akkurat noen bestemte klær (som gjerne absolutt ikke passer for været). Det kan ta en halvtime med lek og argumentasjon før vi er klare til å gå ut døra, men det hjelper å tenke på det som aktivitet og ikke en kamp. Anonymkode: da68c...0be 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #14 Skrevet 6. februar 2021 Tur med vogn og gode klær(nemnder var syykt kaldt), eller leke i hagen men mitt barn er ikke så glad i dette enda. Musikk og filmer på YouTube samt leker som å bygge tårn osv. Lage mat og spise mat😂 Eller så har vi badekar så blir litt lengre bad enn vanlig med masse leker og skum i badekaret👌 Eller leke meg venner innendørs. Anonymkode: d910e...b8e 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #15 Skrevet 6. februar 2021 Her er det aking ,grilling av pølser og stå på skøyter. Anonymkode: 8b8aa...1ca
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #16 Skrevet 6. februar 2021 Da blir det gratis barnevakt. Anonymkode: 39e71...c0b 5
Pringle Skrevet 6. februar 2021 #17 Skrevet 6. februar 2021 chi skrev (4 timer siden): Bake boller, leke gjemsel, tegne, nabbe, blir litt nettbrett og playstation også her i huset:) Hva er nabbe? 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #18 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vi er ute uansett, så lenge det ikke er mye vind. Kler oss godt og er ute et par timer. Går på ski, skøyter, aker osv. Holder oss i bevegelse så er det null problem. Anonymkode: cb6ff...fbd Varer dagen bare «et par timer» hos dere? Slik at dere sover resten av døgnet? Anonymkode: fd0df...fee 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #19 Skrevet 6. februar 2021 Prøver å komme oss en liten tur uansett, men er det veldig kaldt blir turen kort. Inne så driver vi med tegning, plastelina, perling, puslespill. Dans og rollelek. Barnet mitt er såpass lite, så veldig lite selvstendig lek. Prøver å ta med barnet på husarbeid. Ser også litt mer på tv enn jeg skulle ønske🙄 Anonymkode: b0ffe...587
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #20 Skrevet 6. februar 2021 I dag har to av barna tatt skumbad, så lekte de fritt en stund, så en film, gikk ut og akte i hagen i en time, bakte kake, spilte litt spill, lekte fritt en stund, så en film til og så var det middag og kveldsstell. Vi er heldige og har tre barn som underholder hverandre. Utenom baking av kake har jeg vært opptatt med å sortere klær i hele dag. Anonymkode: c9fb8...2bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå