Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Visum skrev (2 timer siden):

Da kan du svare TS:

Hva synes du om innvandring?

Når snakker om innvandring tenker man implisitt om ikke-vestlig innvandrere, og ikke svensker og dansker.

Jeg spurte hvor jeg har skrevet det jaeols påstår. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frp er ikke imot innvandring, de har godtatt alt mens de satt i regjering. Blant annet 3000 kvoteflyktninger. Så de er ikke til å stole på. Demokratene har et bedre program, og er imot all innvandring. 

Skrevet
jaeols skrev (3 timer siden):

Frp er ikke imot innvandring, de har godtatt alt mens de satt i regjering. Blant annet 3000 kvoteflyktninger. Så de er ikke til å stole på. Demokratene har et bedre program, og er imot all innvandring. 

FrP har da aldri sagt de er imot all innvandring.

Skrevet
PetterKanin skrev (3 minutter siden):

FrP har da aldri sagt de er imot all innvandring.

De er bare imot ikke-vestlig innvandring.

Skrevet
Visum skrev (3 minutter siden):

Det er de heller ikke. Men de ønsker å begrense det.

Skrevet
jaeols skrev (På 14.4.2021 den 11.20):

Utrolig at Hagen ville selge Oljefondet. Vi hadde tapt tusen milliarder. Men slik er folk i Frp. De har ikke bedre vett. 

Hvordan har det seg at Hagen ville selge oljefondet? Høres merkelig ut.

• Liker 1
Skrevet
fittesnerk skrev (På 25.4.2021 den 13.24):

Hvordan har det seg at Hagen ville selge oljefondet? Høres merkelig ut.

I den leiren var at alt skulle på private hender en religion.

Skrevet
Ruspus skrev (3 timer siden):

I den leiren var at alt skulle på private hender en religion.

Det riktig er vel at Hagen var for at svenskene skulle få olje rettigheter i Nordsjøen (husker ikke alle detaljer) så skulle den norske stat få en stor eierandel i Volvo?

Det ville vært en dårlig deal sett i ettertid. 

Prinsippet er uansett greit. Hva skal den norske staten drive med, hva er statens oppgave. Bygge biler, komfyrer, drive gruvedrift, lage tannboørster, bygge hus eller drive lastebilverksted?? Eller skal vi overlate driften til private?

Obama var rimelig klar etter at den amerikanske staten gikk inn og reddet genaeral motors fra å gå konkurs. den amerikanske statens oppgave var ikke å bygge biler. Men de grep i og reddet bedriften pga konsekvensene ved en konkurs. Og da først og fremst arbeidsplasser.

Skrevet
Commander skrev (32 minutter siden):

Det riktig er vel at Hagen var for at svenskene skulle få olje rettigheter i Nordsjøen (husker ikke alle detaljer) så skulle den norske stat få en stor eierandel i Volvo?

Det ville vært en dårlig deal sett i ettertid. 

Prinsippet er uansett greit. Hva skal den norske staten drive med, hva er statens oppgave. Bygge biler, komfyrer, drive gruvedrift, lage tannboørster, bygge hus eller drive lastebilverksted?? Eller skal vi overlate driften til private?

Obama var rimelig klar etter at den amerikanske staten gikk inn og reddet genaeral motors fra å gå konkurs. den amerikanske statens oppgave var ikke å bygge biler. Men de grep i og reddet bedriften pga konsekvensene ved en konkurs. Og da først og fremst arbeidsplasser.

Nei, dette var det krefter i Arbeiderpartiet som ønsket. 

Hagen ville selge rettigheter til produksjon på norsk sokkel.

• 1 måned senere...
Skrevet
Visum skrev (På 25.4.2021 den 13.17):

Er det noe bedre? Det vil si at de ikke vil ha mørkhudede til landet vårt. 

Skrevet

Håper FRP,MGD og Venstre kommer under sperregrensen.

• Liker 1
Skrevet

Bare MDG kommer under sperregrensen så er jeg fornøyd.  

Skrevet
LiseTV skrev (8 timer siden):

Håper FRP,MGD og Venstre kommer under sperregrensen.

FrP ligger trygt over sperregrensen, i motsetning til de to andre partiene.

Skrevet
Imariuz skrev (14 minutter siden):

FrP ligger trygt over sperregrensen, i motsetning til de to andre partiene.

Og det er jo trist. Håper de forsvinner. 

Skrevet
jaeols skrev (18 minutter siden):

Og det er jo trist. Håper de forsvinner. 

Bra for Norge, trist for sosialistene er det nok.

Skrevet
On 4/24/2021 at 4:17 PM, Visum said:

Forstår jeg deg riktig, at du liker ikke-vestlig innvandrere men vil ikke ha flere?

"Ikke-vestlig innvandrere" er så latterlig unyansert og bredt som betegnelse. Det er gigantisk forskjell på hvor godt f.eks. kinesere og arabere integrerer seg i samfunnet vårt og bidrar. Jeg er ikke imot ikke-vestlig innvandring, og ja, jeg liker ikke-vestlige innvandrere. Men jeg liker ikke alle ikke-vestlige innvandrere og jeg synes det er mange kulturer som ikke er forenlige med europeiske verdier og filosofi.

• Liker 2
Skrevet

Er det slik at det er verre og integrere Somaliere i forhold til Engelske ? 

Skrevet
Drizzt skrev (På 9.2.2021 den 17.41):

lå de rike? Det betyr også færre arbeidsplasser og mer av næringslivet som outsources i andre land. Det kan man neppe like.

De bør betale mye mer i skatt og de må slutte å utnytte billig arbeidskraft. De kan betale minst 50% skatt. 

Skrevet
jaeols skrev (32 minutter siden):

De bør betale mye mer i skatt og de må slutte å utnytte billig arbeidskraft. De kan betale minst 50% skatt. 

Eller så kan de flytte arbeidsplassene til utlandet og betale 0 skatt i Norge. Tror du at det bidrar til lavere arbeidsledighet og mer penger i statskassa? 

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 hours ago, jaeols said:

Er det slik at det er verre og integrere Somaliere i forhold til Engelske ? 

Selvsagt er det slik. Det ser vi på statistikk og i praksis. Engelskmenn jobber mer og begår mindre kriminalitet, særlig av voldelig natur. Det sier seg jo selv at det er enklere å integrere europeere i et europeisk samfunn. Men det er også enklere å integrere øst-asiatere.

Endret av Anocopy
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...