Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde ikke gjort meg noe om FrP tok litt fra Høyre etterhvert, er møkklei Erna og regjeringen hennes, og at partiet skal surfe med høy oppslutning pga denne coronaen.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste at "Sylvi effekten" har slått inn, Frp er oppe i ca 12%. Der forandrer seg fort i politiken.

• Liker 2
Skrevet
Stina234 skrev (På 26.2.2021 den 9.19):

Leste at "Sylvi effekten" har slått inn, Frp er oppe i ca 12%. Der forandrer seg fort i politiken.

Kan du legge til det står at de ligger på 12%?

Skrevet

Jeg mener at frp har rasistiske holdinger. Fikk en gang besøk av frp ung på skolen. Dem hadde et skjema der man skulle krysse av på om man var enig i en mening. Hvis man var enig i så og så mange påstander så var liksom frp det rette partiet for deg. De fleste var helt åpenbart gode meninger som kvinner og menn bør ha samme rettigheter eller noe.

Men det var en menig som bare hørtes veldig rart ut. Det var «Synes du at innvandrere skal følge Norges lover?» og jeg vil jo svare ja fordi jo selvfølgelig vil jeg at alle skal følge loven, men det var veldig ubehagelig at dem skulle skrive spesifikt innvandrere. Liksom hva slags spørsmål er det?? Det er jo som å spørre «Synes du alle med rødt hår skal følge loven?» og da er jo svaret ja selvfølgelig vil jeg at alle skal følge loven men hvorfor skriver du spesifikt de med rødt hår??

Skal FRP da gjøre noe ekstra slik at de med rødt hår følger loven mer en de andre da? Det var Kanskje litt dårlig formulert men jeg fikk sikkelig rasistvibber av det og stakk av etterpå. Også er det jo noen rare gubber der som påstår at klimaendringene er svada. Så er ikke akkurat lei meg for at de gjør det dårlig 😂

• Liker 5
Skrevet
Stonegiant skrev (På 14.2.2021 den 12.50):

Samtlige partier over sperregrensen er enige om at lavkunnskap (midlertidig) arbeidsinnvandring og flyktninger er det eneste vi vil ha. Flyktninger kun fordi vi er forpliktet til det i internasjonale handelsavtaler. Og vi tar kun inn det absolutte minimum vi er forpliktet til.

Å si at bare FrP er strenge på innvandring vil jeg si er direkte feil. Alle stortingspartiene er veldig strenge på innvandring.

Eneste forskjellen på FrP og de andre, er at FrP faktisk innrømmer at de er strenge. Alle de andre bare later som de er snille for å skåre noen humanistiske poeng.

Alle stortingspartiene er veldig lite strenge på innvandring. Jeg ser det helt motsatt, men skjønner poenget ditt. Danmark har nå en nullvisjon på innvandring, enda de er EU medlemmer. Østlige land sier nei, selv om de også er forpliktet. Norge er et av landene som tar imot flest innvandrere pr. innbygger (vi ligger helt i toppen). At antallet blir redusert betyr lite da totalvolumet øker og øker for hvert år. Familiegjenforening ikke minst. 

Jeg vil stemme Demokratene denne gang. P.g.a. nullvisjon for innvandring fra ikke integrerbare områder, men også nei til vindmøller, ja til tannhelse og velferd til nordmenn, dyrevern/politi, streng kriminalpolitikk, mindre (av de 40 milliardene årlig) til bistand utland og "konsulenter" samt det eneste partiet (kanskje sammen med Rødt og Senterpartiet) som virkelig står imot globaliseringspolitikken. I tillegg ønsker de mer direktedemokrati og folkeavstemninger. De er et nasjonalkonservativt sentrumsparti, der Senterpartiet er en "light" utgave av dette. Jeg var bestemt på Senterpartiet, men de er for veike når alt kommer til alt. 

• Liker 2
Skrevet
Mari Y skrev (På 12.2.2021 den 17.44):

At populist- partier forsvinner under sperregrensen er en fryd ❤️

Hva er galt med populist aka "for folket"? Er "elitist" aka "for pengekapitalen" og ofte mot folket bedre? Det er jo slik de fleste partiene ender opp. Er så lei av populistmerkelapper, rasismemerkelapper, klimafornektermerkelapper, transfobi og islamofobimerkelapper. Alt for å kvele debatt og skvise ut.

• Liker 2
Gjest Trynefaktor
Skrevet
jaeols skrev (På 6.2.2021 den 9.27):

Det er utrolig gledelig at velgere flykter fra Frp. Nå er de nede på 6,4%. Det er gledelig, og nå får de igjen får sitt hardkjør mot pensjonister og uføre. Og de skuffer når det gjelder innvandring. Sa ja til kvoteflyktninger, og da forsvant mange velgere. De er ikke til å stole på. Håper de kommer under sperregrensen. 

Enig med deg. Måtte de synke enda lenger ned. 

Skrevet
Blålin skrev (På 1.3.2021 den 6.54):

Hva er galt med populist aka "for folket"? Er "elitist" aka "for pengekapitalen" og ofte mot folket bedre? Det er jo slik de fleste partiene ender opp. Er så lei av populistmerkelapper, rasismemerkelapper, klimafornektermerkelapper, transfobi og islamofobimerkelapper. Alt for å kvele debatt og skvise ut.

😂

• Liker 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Ax2020
Skrevet

At Frp faller som en stein er bare utrolig bra. Med tanke på hetsen mot pensjonister og uføre, så fortjener de ikke bedre. Og de får ikke gjort noe med innvandringen. De får ikke til noen ting. 

• Liker 2
Skrevet
jaeols skrev (40 minutter siden):

At Frp faller som en stein er bare utrolig bra. Med tanke på hetsen mot pensjonister og uføre, så fortjener de ikke bedre. Og de får ikke gjort noe med innvandringen. De får ikke til noen ting. 

Altså den innbilte hetsen?

• Liker 4
Skrevet
PetterKanin skrev (29 minutter siden):

Altså den innbilte hetsen?

Det har vært mye hets, og det vet du godt. Uføre er blitt kalt latsabber. Og pensjonister er bare en byrde. 

• Liker 1
Skrevet
jaeols skrev (12 minutter siden):

Det har vært mye hets, og det vet du godt. Uføre er blitt kalt latsabber. Og pensjonister er bare en byrde. 

Nei. Jeg ser en uriktig påstand.

• Liker 1
Skrevet

Etter coronaen vil vi se helt sinnssyke tall når det kommer til asylsøkere som kommer til Europa.

Det er krig, mer hungersnød og ikke minst mer økonomisk elendighet enn noensinne. Vi kommer til å få et press de færreste klarer å forstille seg, og det kan fort ta helt overhånd.

Dette vil nok bringe Frp til store høyder.

• Liker 2
Skrevet
PetterKanin skrev (14 minutter siden):

Nei. Jeg ser en uriktig påstand.

Nei det stemmer. Frp har alltid motarbeidet trygdede og de fortsetter med det. Men nå er de snart nede på 5%. Og det er jo gledelig. Ingen vil ha Frp. 

• Liker 2
Skrevet
jaeols skrev (3 timer siden):

Nei det stemmer. Frp har alltid motarbeidet trygdede og de fortsetter med det. Men nå er de snart nede på 5%. Og det er jo gledelig. Ingen vil ha Frp. 

Det stemmer jo ikke selv om du gjentar det. Det kan så være, men det fører på ingen måte til noe bedre for de aller fleste. 

• Liker 2
Gjest Trynefaktor
Skrevet
jaeols skrev (4 timer siden):

Ikke glem alenemødre! 

Skrevet
Trynefaktor skrev (1 time siden):

Ikke glem alenemødre! 

Det er hets mot alle svake grupper. Det er for jævlig at de kan holde på slik.,

• Liker 2
Gjest Trynefaktor
Skrevet
jaeols skrev (13 minutter siden):

Det er hets mot alle svake grupper. Det er for jævlig at de kan holde på slik.,

Jeg tenkte spesifikt på Carl I. Hagens utstill om alenemødre.

Men hadde folk lyttet mer til ham, hadde vi ikke hatt oljeformuen vår lenger heller.. Han ville selge den (rettigheter i Statfjord-feltet). 

Skrevet
Trynefaktor skrev (21 minutter siden):

Jeg tenkte spesifikt på Carl I. Hagens utstill om alenemødre.

Men hadde folk lyttet mer til ham, hadde vi ikke hatt oljeformuen vår lenger heller.. Han ville selge den (rettigheter i Statfjord-feltet). 

Oljeformuen ville vært litt mindre enn den er i dag, men vi ville ikke vært uten den. Det aller meste av oljeformuen kommer fra skatt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...