Gå til innhold

Har jeg ødelagt kraften ved for høy varme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle koke kraft på noe fenalårsrester jeg hadde, aldri kokt kraft før men leste at det skulle koke på svak varme i mange timer. Hadde problemer med å få kraften til å koke så har hatt på medium varme selv om jeg bare skulle ha lav.

Leste nå (etter jeg har småkokt i mange timer selvfølgelig) at kraften ikke skal småkoke, den skal bare trekke på lav temperatur 😬 Så er det noen som vet hvilken skade jeg har gjort ved å koke den for varmt? Synes den smaker godt og skal nok duge ti suppe , men er kanskje næringsinnholdet som har tapt seg litt på grunn av det?

Anonymkode: 18621...f26

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skulle koke kraft på noe fenalårsrester jeg hadde, aldri kokt kraft før men leste at det skulle koke på svak varme i mange timer. Hadde problemer med å få kraften til å koke så har hatt på medium varme selv om jeg bare skulle ha lav.

Leste nå (etter jeg har småkokt i mange timer selvfølgelig) at kraften ikke skal småkoke, den skal bare trekke på lav temperatur 😬 Så er det noen som vet hvilken skade jeg har gjort ved å koke den for varmt? Synes den smaker godt og skal nok duge ti suppe , men er kanskje næringsinnholdet som har tapt seg litt på grunn av det?

Anonymkode: 18621...f26

Gikk nok helt fint så lenge det smaker greit! Du merker fort om den er dårlig 😅 det eneste problemet du får med å koke den for hardt er at du ikke får skummet av skikkelig, pga alt det skittne skummet går rett ned i kraften igjen 😊 men hvis du alikevel klarte å få det meste ut, er alt supert! 

Anonymkode: 9112c...d5d

• Liker 1
Skrevet

Jeg koker kraft i trykkoker 😂  Så jeg vil tro det gikk helt fint så lenge den smaker bra. 

Anonymkode: 820e2...d97

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...