Gå til innhold

Er Bearnaise saus harry eller fancy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen av delene.

Skrevet

Bearnaise var harry, men har fått sin renessanse nå. Må være fra scratch da.

Anonymkode: d20bb...5e9

Skrevet

Jeg bryr meg lite om noen syns maten min er harry. Bernaise er godt. 

• Liker 3
Skrevet

Det er noe sykelig over denne trangen til å stemple alt mulig som harry. Merkelig fenomen, og jeg lurer på hvorfor man er så usikker i seg selv at man må betegne det ene eller det andre som harry. Det er i grunnen bare å innse det faktum at de fleste av oss er harry på en eller annen måte, enten vi innser det eller ikke. Noen synes matsnobber er harry, og matsnobber vil synes de andre er harry. Dette kan overføres til det meste - ikke bare mat.

Hvorfor betyr det noe for TS hvorvidt bearnaise er harry eller fancy? Slutter du å spise det/begynner å spise det, utfra hva flertallet her svarer? Jeg er oppriktig nysgjerrig.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er pussig å kalle mat for harry uansett hva det er. Jeg oppfatter dette som en merkelig form for snobberi. Mat er mat, og smaker det godt så smaker det godt enten det er 1980 eller 2021. Det går heller ikke an å sammenligne Toro posebearnaise med hjemmelaget bearnaise.

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker sausen, spesielt på pizza! Er det flere enn meg som bruker det?

Anonymkode: 2ab6c...cc4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Fått en rar vane i isolasjonen min, jeg ser på menyer til diverse restauranter både i Norge og utlandet, siden vi ikke kan dra dit nå, for å få tips til middager jeg kan lage selv. 
Og på et par dyrere restauranter i utlandet, serverer de bearnaise saus med dyre retter. 

Jeg assosierer det med gatekjøkkenmat fra 90-tidlig 2000 tall. Og syns det er toppen av harrymat.
Hva syns du?

Anonymkode: f7725...05e

Nja. Vi brukte ha det til løvstek og pom fries og salat. Var faktisk godt, men nå er det mange år siden. Mulig eksen fremdeles lager det av og til, har ikke spurt. 

Til biff lager jeg som regel en fløtesaus. Det er mange år siden jeg har smakt bearnaise, men har ikke noe i mot det. Det får opp minner om bakte poteter og biff, urtesmør og salat. Ikke alt på en gang, men. 

Det er i alle fall ikke harry, alt med måte. 

Skrevet

Laget fra bunnen av så er den helt nydelig! Men fra pose eller flaske/tuber ol er ikke godt.

Skrevet

Det er ganske stor forskjell på en posebernaise og en god hjemmelagd/ fra bunnen av.

I den grad man evt definerer mat som harrt, er jeg enig i at løvstek med pommes frites, salat med kinakål og mais med en eller annen ymse form for bernaise, ikke akkurat oser klasse. Men en perfekt stekt biff, ekte bernaise og gode sesonggrønnsaker noe helt annet.

Skrevet

Jeg har en kamerat som lager en bearnaise som er så god at den kan spises med skje. Ikke noe harry over den, nei!

Skrevet

Biff er harry.

Anonymkode: df24b...052

Skrevet

Innsnevra mennesker som går i flokk er Harry 

Anonymkode: 78200...7b2

• Liker 1
Skrevet

Hjemmelaget bearnaise er ikke harry. Men den kan ikke sammenlignes med Toro eller posesauser.

Anonymkode: fc710...147

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er litt harry.

Anonymkode: 685f3...4cb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...