Gå til innhold

Er Bearnaise saus harry eller fancy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått en rar vane i isolasjonen min, jeg ser på menyer til diverse restauranter både i Norge og utlandet, siden vi ikke kan dra dit nå, for å få tips til middager jeg kan lage selv. 
Og på et par dyrere restauranter i utlandet, serverer de bearnaise saus med dyre retter. 

Jeg assosierer det med gatekjøkkenmat fra 90-tidlig 2000 tall. Og syns det er toppen av harrymat.
Hva syns du?

Anonymkode: f7725...05e

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig!

Anonymkode: 875ee...74f

• Liker 1
Skrevet

Tja, det er ikke akkurat gatekjøkkenstandard på bernaisesausen som blir servert på dyre restauranter. Skikkelig laget bearnaise er kjempegodt. 

Anonymkode: b4e1b...b68

• Liker 28
Skrevet

Synes det er godt! Får bare være harry for noen da :ler:

Anonymkode: fc205...774

• Liker 9
Skrevet

Bra å kalle en saus fra 1836 for "harry" fordi en assosierer det med gatekjøkken😂. Lurer på om det sier mest om sausen eller den som mener det...

Anonymkode: 11ee6...924

• Liker 36
Skrevet

Elsker bearnaise, hva hadde biff vært uten det? :)

• Liker 9
Skrevet

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bra å kalle en saus fra 1836 for "harry" fordi en assosierer det med gatekjøkken😂. Lurer på om det sier mest om sausen eller den som mener det...

Anonymkode: 11ee6...924

Sannsynligvis det siste.

Anonymkode: 5e90e...9f0

• Liker 3
Skrevet

Det er jo stor forskjell på "bernaise" fra Toro og faktisk hjemmelaget bernaise.

Anonymkode: 9dd09...649

• Liker 21
Skrevet

Herregud! Det er en saus...

Anonymkode: 09be9...5fc

• Liker 6
Skrevet

Harry! Men er livredd det kommer mer og mer tilbake. Jeg er av den formening at biff (som serveres med pondus) uansett ikke skal serveres med saus. 

Anonymkode: e28bc...183

• Liker 1
Skrevet

Men nå er jo overtallet av deltakere her på forumet godt over snittet harry også, så det blir kanskje litt feil å spørre her. 

• Liker 9
Skrevet

Harry? Fancy? Er da ingen av delene, det er bare dødsgodt 

Anonymkode: 8ea27...30e

• Liker 12
Skrevet

Forbinder bearnaise med typisk Harry biffsnadder og løvstek. Men etter å ha smakt det igjen for første gang på flere år har jeg fått heeelt dilla nå de siste ukene! Haha.. fancy indrefilet med Toro bearnaise liksom 🙊😋

Anonymkode: b0e9f...1ca

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men nå er jo overtallet av deltakere her på forumet godt over snittet harry også, så det blir kanskje litt feil å spørre her. 

Ja, på seg selv kjenner man andre😂

Anonymkode: b4e1b...b68

• Liker 3
Skrevet

Prøv en ordentlig Hjemmelaget bearnaise før du sammenligner den med bearnaisen du får på hjørnet 😉

• Liker 8
Skrevet

Ikke harry, nydelig saus 😋

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke hva det er, jeg. Men har aldri likt det.    ☺

• Liker 1
Skrevet

Elsker det!

Anonymkode: 479b2...6d4

• Liker 1
Skrevet

Det er GODT! Mmmm, deilig, blodig biff med bearnaisesaus. Steker gjerne en ekstra biff og bare mauler mens jeg steker den andre. 😋

Anonymkode: deb10...dae

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...