AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #1 Skrevet 5. februar 2021 Hvor lang tid tok det før dere flyttet sammen? Og eventuelt fikk barn sammen? Hvordan håndterte barna dere hadde fra før at det kom en ny mann/dame inn i bildet? Anonymkode: ac121...80d
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #2 Skrevet 6. februar 2021 Jeg Var 37 når vi ble sammen, han 36. Vi vil ikke ha felles barn. Vi har 5 til sammen fra før. Vi har også valgt å være særboere til barna er store. Ungene har har taklet det fint, og vi er masse sammen. Tatt ting sakte og gradevis i barnas tempo. Ungene forventer og ønsker at vi skal se hverandre hver dag Anonymkode: 38081...869 7
Gjest Alterego666 Skrevet 6. februar 2021 #3 Skrevet 6. februar 2021 Vi er begge ferdige med å få barn, og barnekullene er tildels i forskjellige alderskull. Barna kjenner hverandre tildels godt og vi reiser av og til på ferier sammen. Vi kommer til å forbli særboere til barna er flyttet ut.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #4 Skrevet 6. februar 2021 Jeg har et barn fra før, vi var 34 og 36 da vi møttes. Flyttet sammen etter 4 måneder, da hadde han vært her endel gjennom 2 måneder og blitt kjent med barnet mitt. Siden de kom veldig godt overens og vi kjente at det er dette vi vil, var det ingen tvil om å flytte sammen. Når baby blir født har vi vært sammen i 18 måneder😊 Vi satser på minst to tette nå, og har ikke tida til å vente. Anonymkode: d4210...a39
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #5 Skrevet 6. februar 2021 Jeg kan snakke som dette barnet som fikk stefar da mamma var i 30-årene Jeg var vel 6 år og mamma 36 da jeg møtte den nye kjæresten til mamma, han flyttet inn to år senere fordi mamma ble uplanlagt gravid. Jeg tok det superfint! Min nye pappa (min biologiske døde da jeg var baby) var helt fantastisk og jeg elsker han som en pappa. Anonymkode: 8ca99...094 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #6 Skrevet 6. februar 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kan snakke som dette barnet som fikk stefar da mamma var i 30-årene Jeg var vel 6 år og mamma 36 da jeg møtte den nye kjæresten til mamma, han flyttet inn to år senere fordi mamma ble uplanlagt gravid. Jeg tok det superfint! Min nye pappa (min biologiske døde da jeg var baby) var helt fantastisk og jeg elsker han som en pappa. Anonymkode: 8ca99...094 Ok weird. Skriv som deg selv. Anonymkode: 534b8...eb9 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #7 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ok weird. Skriv som deg selv. Anonymkode: 534b8...eb9 Altså jeg skriver som meg selv. Da jeg var 6 år fikk min mor i 30-årene ny kjæreste. Anonymkode: 8ca99...094 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #8 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvor lang tid tok det før dere flyttet sammen? Og eventuelt fikk barn sammen? Hvordan håndterte barna dere hadde fra før at det kom en ny mann/dame inn i bildet? Anonymkode: ac121...80d Jeg er sammen med en mann og vi har begge barn fra før. Et betydelig antall😅 Vi bor sammen og skal gifte oss. Barna har taklet dette fint, men det kreves betydelig mye jobbing. Spesielt om ekser ikke er komfortabel med situasjonen. Vi skal ikke ha felles barn. Anonymkode: 23b01...f85
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #9 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er sammen med en mann og vi har begge barn fra før. Et betydelig antall😅 Vi bor sammen og skal gifte oss. Barna har taklet dette fint, men det kreves betydelig mye jobbing. Spesielt om ekser ikke er komfortabel med situasjonen. Vi skal ikke ha felles barn. Anonymkode: 23b01...f85 Ventet nesten 3 år før vi flytta sammen. Anonymkode: 23b01...f85
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #10 Skrevet 6. februar 2021 Vi «data» i ca 2 år før vi flyttet sammen. 2 barn hver fra tidligere. Tok oss tid til å bli godt kjent, alle mann, før vi flyttet sammen. For oss har det gått over all forventning, og ungene har tatt godt i mot at forelderen har funnet seg ny partner. Anonymkode: acf37...5b8
Glød Skrevet 6. februar 2021 #11 Skrevet 6. februar 2021 Ble kjent i februar, flyttet sammen i oktober 1,5 år etter. Fellesbarnet ble født i august året etter der igjen. Jeg har 1 fra før som bor hos meg(oss), han har 3 som kommer på helgesamvær. Alle barna har tatt det hele veldig fint, de var mellom 5 og 11 da vi flyttet sammen.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #12 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvor lang tid tok det før dere flyttet sammen? Og eventuelt fikk barn sammen? Vi flyttet sammen etter 2 år. Tilbringte de fleste helger og ferier sammen, før flytting eller ei ble bestemt. Men ønsket ihvertfall å ta alt i barnas tempo. Involverte de i alt, snakket mye om hva som skulle skje, om de ville at det skulle skje, og om at det til tider kan bli utfordrende - på den og den måten - å bo sammen. De har tatt alt på strak arm, og trives godt sammen. Småepisoder dukker opp såklart, men mest pga ei diagnose inni bildet Vi skal ikke ha felles barn. AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvordan håndterte barna dere hadde fra før at det kom en ny mann/dame inn i bildet? Anonymkode: ac121...80d Litt sjalusi dukker opp nå og da, men det har gått overraskende greit. Vi har felles husregler, og begge voksne kan gi tilsnakk/veiledning/korrigering/grensesetting overfor hverandres barn. Men vi blander oss ikke borti de store avgjørelsene til hverandre, som man som foreldre skal ta for egne barn. Det merkeligste er en eks, som selv valgte å være utro og skille seg, som har laget mest bråk om alt mulig mellom himmel og jord. Tåpelig. Umodent. Pinlig! Er flau på hennes vegne over at det går an å oppføre seg slik Anonymkode: d9a6f...c72
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #13 Skrevet 6. februar 2021 Vi har to barn hver, over et aldersspenn på fire år fra yngste til eldste. Barna håndterer bra ny kjæreste, men kommer bare middels godt overens med hverandre. Vi har vært sammen i to år, fortsetter nok som særboere i overskuelig fremtid. Vil ikke ha flere barn. Anonymkode: ec280...749
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #14 Skrevet 6. februar 2021 Blir så glad når jeg hører skilte foreldre ønsker å være særboere til barna blir store! Det viser at de setter barna først. Kjæresten kan de jo møte mye likevel, men man slipper at barna må tilpasse seg all slags stefamilie Anonymkode: 81f65...b8b
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #15 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har et barn fra før, vi var 34 og 36 da vi møttes. Flyttet sammen etter 4 måneder, da hadde han vært her endel gjennom 2 måneder og blitt kjent med barnet mitt. Siden de kom veldig godt overens og vi kjente at det er dette vi vil, var det ingen tvil om å flytte sammen. Når baby blir født har vi vært sammen i 18 måneder😊 Vi satser på minst to tette nå, og har ikke tida til å vente. Anonymkode: d4210...a39 Herregud Anonymkode: 68bff...aee 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #16 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Blir så glad når jeg hører skilte foreldre ønsker å være særboere til barna blir store! Det viser at de setter barna først. Kjæresten kan de jo møte mye likevel, men man slipper at barna må tilpasse seg all slags stefamilie Anonymkode: 81f65...b8b Veldig enig i dette! Anonymkode: 3e51f...4d1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #17 Skrevet 6. februar 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: Altså jeg skriver som meg selv. Da jeg var 6 år fikk min mor i 30-årene ny kjæreste. Anonymkode: 8ca99...094 Ops🙈unnskyld Anonymkode: 534b8...eb9
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #18 Skrevet 6. februar 2021 Min eks eller hans nye samboer kunne nok skrevet et innlegg om hvor idyllisk alt har gått for seg med spleising av familiene. Det både han og hun ikke vet, er at barnet mitt gråter hver kveld før han skal til pappa, at han føler det som at han er på et slitsomt besøk mens han er der og at han ikke har noen plass i familien. Og dette er ikke en spesielt krevende familie, kanskje bare litt dårlige til å snakke sammen om vanskelige ting og finne på ting med barna. Jeg tror ofte ikke barna har det så bra i familier med stesøsken osv. mye smerte som skjules for å Skåne forelderen. Anonymkode: 18ae3...af0 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #19 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har et barn fra før, vi var 34 og 36 da vi møttes. Flyttet sammen etter 4 måneder, da hadde han vært her endel gjennom 2 måneder og blitt kjent med barnet mitt. Siden de kom veldig godt overens og vi kjente at det er dette vi vil, var det ingen tvil om å flytte sammen. Når baby blir født har vi vært sammen i 18 måneder😊 Vi satser på minst to tette nå, og har ikke tida til å vente. Anonymkode: d4210...a39 Mødre som lar nye menn flytte inn med barna etter noen få måneders bekjentskap er mildt sagt ikke særlig gjennomtenkte. Og attpåtil blir gravide med en gang, slik at dere er låst til fyren før dere engang har kjent hverandre et år. Kan ikke skjønne at dere tar den risikoen. Hilsen en som ble utsatt for overgrep av ny stefar som ung jente. Anonymkode: 8ba69...5c3 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #20 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Mødre som lar nye menn flytte inn med barna etter noen få måneders bekjentskap er mildt sagt ikke særlig gjennomtenkte. Og attpåtil blir gravide med en gang, slik at dere er låst til fyren før dere engang har kjent hverandre et år. Kan ikke skjønne at dere tar den risikoen. Hilsen en som ble utsatt for overgrep av ny stefar som ung jente. Anonymkode: 8ba69...5c3 Dette 🙌🏼 Anonymkode: 25cb9...113
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå