AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #1 Skrevet 5. februar 2021 Er snakk om et spillrelatert produkt som koster ca 15 kr, free shipping. Hva blir totalprisen? Hvordan er det med mva, toll, fortollingsgebyr? Bør gå raskere om jeg bestiller fra Israel enn fra Kina? Hvordan er det med post mtp corona (ikke om det er lurt å få tilsendt pakker eller ikke)? Dette er noe jeg trenger daglig. Er ikke slik at jeg bare har lyst på en ny kul terning eller lignende. Anonymkode: a0e88...15a
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #2 Skrevet 5. februar 2021 Post fra kina går som normalt hvertfall. Alt fra 14 dager til 3mnd. Anonymkode: dbfc1...b37
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #3 Skrevet 6. februar 2021 Hva med tillegg i prisen? Dumt å betale et par hundre kroner for noe som koster under 15 kr. Anonymkode: a0e88...15a
Leo Skrevet 6. februar 2021 #4 Skrevet 6. februar 2021 Ebay er med i VOEC-ordningen og legger automatisk til mva. når du betaler. Du betaler da ikke noe ut over det. 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #5 Skrevet 6. februar 2021 Leo skrev (5 timer siden): Ebay er med i VOEC-ordningen og legger automatisk til mva. når du betaler. Du betaler da ikke noe ut over det. Null toll og verst av alt fortollingsgebyr? Anonymkode: a0e88...15a
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #6 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Null toll og verst av alt fortollingsgebyr? Anonymkode: a0e88...15a Det er forskjell på toll og moms. Hadde ikke ebay vært med i VOEC så ville momsen blitt krevd inn når pakken kommer til norge, da ville det også kommet på et gebyr for jobben. Anonymkode: 96b05...d87 2
Leo Skrevet 6. februar 2021 #7 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Null toll og verst av alt fortollingsgebyr? Anonymkode: a0e88...15a Nå vet jeg ikke om det er toll på akkurat det du skal bestille, men sannsynligvis ikke siden det er få varer det er det på. Og ikke noe gebyr annet enn det som ligger i det du betaler til Ebay. Siden Ebay, som nevnt, er med i VOEC-ordninger viderebetaler de mva. til norske myndigheter. 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #8 Skrevet 6. februar 2021 Du får ikke noe regning utover det du betaler på ebay med en gang. De regner ut de greiene der for deg. Gå til check out og se på beløpet. Anonymkode: 3a5a8...b0e
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #9 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Null toll og verst av alt fortollingsgebyr? Anonymkode: a0e88...15a Du sier ikke konkret hva du ønsker å kjøpe men sannsynligvis er det ingen toll på det. Veldig få produkter som har toll. Anonymkode: 9fd0f...68b
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #10 Skrevet 6. februar 2021 Ok, takk. Da blir dette veldig billig. Fryktet bare et par hundre kroner i tillegg for en liten "verdiløs" plastdings. Aner ikke om dette selges i Norge, og hvis det finnes er det sikkert snakk om minst en hundrelapp. Synes at det blir feil når det er fryktelig lave kostnader mtp produksjon, frakt osv. Da får jeg heller vente litt for å betale en fair pris. Anonymkode: a0e88...15a
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #11 Skrevet 7. februar 2021 gebyret som posten tar, er det ca 200 kr? jeg har bestilt div fra amazon tidligere, med mva i selve prisen-men betalte ikke noe mer. er det like ukomplisert å bestille fra ebay som amazon? opplevde å måtte kansellere to ordrer ang varer fra to mindre nettbutikker i usa(ventet 3,5 mnd før jeg kansellerte). Anonymkode: 79895...529
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #12 Skrevet 7. februar 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: er det like ukomplisert å bestille fra ebay som amazon? opplevde å måtte kansellere to ordrer ang varer fra to mindre nettbutikker i usa(ventet 3,5 mnd før jeg kansellerte). Anonymkode: 79895...529 Ja. Som flere har vært inne på, og @Leo har forklart godt over. Anonymkode: 04e75...8e5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå