Gå til innhold

Barn nr. 2 PCO

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har pco, men fikk for halvannet år siden en baby etter et års tid prøving. Ble gravid etter dobbel dose clomifen. Hadde omtrent aldri eggløsning naturlig. Satt inn spiral etter fødsel. Ønsker et barn til og lurer da på om noen har erfaringer med å bli gravid med nr 2 med pco? Ble dere naturlig gravid, trengte dere hjelp til eggløsning runde 2, hvor lang tid tok det osv? 😊

Vil jo såklart bli gravid igjen så snart som mulig og lurer på om jeg må gå igjennom en ny omgang med prøving og nedturer igjen, eller om jeg feks skal gå rett tilbake til gynekologen og få clomifen igjen. Mest lyst til det må jeg innrømme for kan ikke se for meg at det går noe lettere med nummer 2, hvis jeg i det hele tatt er så heldig da.. 

Anonymkode: f1117...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du vil bli gravid så snart som mulig så vil jeg anbefale deg å ta ut spiralen..! La kroppen være naturlig, det er det aller beste utgangspunktet når man skal begynne å prøve. 

Vi trengte ikke hjelp med nr.1, men da vi ønsket nr.2 noen år senere fikk jeg problemer. Fikk diagnosen PCOS og hadde ikke EL av meg selv. Gikk igjennom et veldig frustrerende år! Tok noe pergo, som ikke fungerte. Det var først når jeg ble henvist til Medicus etter ett års prøving at det ble en løsning. Fikk metformin der, og da ble jeg gravid på første forsøk. 

Ved prøving på nr.3 sørget jeg for å være fri for hormonoprevensjon et helt år før vi ville starte prøvingen. Begynte på metformin 6 mnd før prøvingen. Det bar frukter og jeg ble gravid i pp2. Med metformin var ikke EL et problem lenger, men nå slet jeg med å holde på graviditeten. 3 aborter måtte jeg igjennom før tredjemann satt. 

I fjor begynte jeg å prøve på nr.4. Prøvestarten kom litt brått på, så rakk ikke begynne på metformin før pp1 (men prevensjonfri da). Gravid i pp2, men abort. Nå er jeg i pp8 og syklusen er perfekt EL- og lengdemessig. Dette med hjelp av letrozol også som jeg begynte med før jul. Nå er det bare den % av flaks jeg venter på før det blir klaff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pcos , sjelden til aldri el. Med første måtte jeg ha letrozol-hjelp.. ingen tvil om det noen gang.. tok 6 mnd på letrozol..

andre barn tenkte jeg aldri på å prøve naturlig.. hvorfor skulle jeg det når jeg fra naturens side aldri eller sjelden har el.. startet på letrozol og tok 6 mnd denne gangen også

Anonymkode: fd704...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere😊 Jeg har heller ingen tro på at jeg nå plutselig skal få til tilbake EL eller en naturlig syklus. Så da er det vel som blir nevnt her at man bare kjører på med hjelp til EL med en gang. Skal innrømme at den forrige runden med utredning og utallige skuffelser tæret på psykisk. 

Er nok et godt råd å få tatt ut spiralen så man er hormonfro. Så jeg tenker jeg bestiller time for å ta den ut snarest, selv om vi ikke tenker å aktivt prøve før litt utpå våren. Tror ikke på noen måte det skal klaffe med en gang, men må jo ta høyde for at det kan skje 😅

TS

Anonymkode: f1117...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...